آخرین اخبارمناطق آزاد-گردشگری

خاطرات سفر 5 روزه به سنندج و سمنان

 

از بین سفرهایی که تاکنون داشتم، سفر به سنندج و سمنان از بقیه سفرها، به یادماندنی­ تر و جذاب­تر بود. این سفر خاطره ­انگیز را در اوایل تابستان تجربه کردم. در طی مدتی که در سفر بودم، سعی کردم از اکثر جاذبه ­های این دو شهر بازدید کنم؛ گرچه برای بازدید از این دو شهر، نیاز به زمان بیشتری است.

برای اینکه بتوانم با خیالی راحت از جاذبه­ های سنندج دیدن کنم، نیاز به محلی برای اقامت داشتم. از همین­ رو، هتل شادی سنندج را که یکی از بهترین هتل­ های این شهر است را برای اقامتم انتخاب کردم. در این مقاله، قصد دارم تا خاطرات خودم از سفر به سنندج و سمنان را برای شما به اشتراک بگذارم. خب، اگر آماده­اید، این خاطرات را برای شما بازگو کنم.

شروع خاطرات من با سفر به سنندج و اقامت در هتل

شروع خاطرات من با سفر به سنندج و اقامت در هتل

مبدأ سفر من شهر تهران بود. از این شهر با قطار به سنندج رفتم. بازدید از شهر سنندج، یکی از بهترین تجربه­ های سفر من بود. طبیعت بکر و مردمان خونگرم و میهمان­ نواز آن، مرا مجذوب خود کرده بود. همان­طور که قبلاً به آن اشاره کردم، بعد از ورود به شهر سنندج، به هتل شادی رفتم تا شب را در آنجا سپری کنم.

در طی مدتی که در هتل شادی اقامت داشتم، از امکانات، خدمات بی ­نظیر و نظافت داخل اتاق­ ها، لذت بردم. این هتل، یک هتل 4 ستاره است که امکانات رفاهی عالی دارد. اتاقی که من رزرو کرده بودم، امکاناتی از قبیل تلویزیون، یخچال، اینترنت رایگان و حمام اختصاصی داشت.

دومین روز سفر به سنندج؛ گشت ­وگذار در جاهای دیدنی نزدیک هتل

روز دوم سفر، یکی از روزهای پرماجرای سفر من به سنندج محسوب می­ شد. بعد از صرف صبحانه در هتل، نگاهی به برنامه سفر انداختم. بازدید از جاهای دیدنی اطراف هتل شادی، اولین برنامه سفر بود که زمان زیادی را می­ طلبید. از آنجا که این جابه­ ها بسیار بودند، تصمیم گرفتم تا از مهمترین آنها دیدن کنم. در ادامه به دو مورد از این جاذبه ­ها اشاره می­کنم.

عمارت وکیل

عمارت وکیل

شهر سنندج، عمارت و خانه تاریخی کم ندارد. عمارت وکیل از جمله این بناها است که مهمترین قسمت از خاطرات من در سفر به سنندج بود. شاید باورتان نشود، ولی معماری عمارت، اولین چیزی بود که نظر من را به خود جلب کرد. این معماری، بر اساس طرح ایرانی و کردی است که شامل ستون­ های سنگی، ارسی­ ها، حوضخانه و ایوان می ­شود. در عمارت، بیشتر از آهک استفاده شده است. برای تزیین حمام نیز از اشکالی مانند اشکال هندسی، گیاهی و حیوانی استفاده شده است.

موزه سنندج

از آنجایی که علاقه زیادی به بازدید از موزه­ ها دارم، تصمیم گرفتم سری به موزه سنندج بزنم و از نزدیک، بخش ­های مختلف آن را ببینم. این مکان، مناظر مسحورکننده ­ای داشت که مرا مجذوب خود کرده بود. در این موزه، آثار ارزشمندی از فرهنگ و تمدن ایران به نمایش گذاشته شده است. اگر شما هم از علاقه­ مندان به تاریخ گذشته ایران هستید، بازدید از این موزه را در سفر به سنندج از یاد نبرید.

خاطرات سومین روز سفر؛ شکم­ گردی در رستوران­ های سنندج

در سومین روز سفر به سنندج، تصمیم گرفتم شکم­ گردی کنم. پس سراغ رستوران­ های معروف شهر رفتم. رستوران باغ سیب، یکی از رستوران­ های خوب این شهر است که غذاهای کبابی را با کیفیت بالا سرو می­ کند. محیط دل ­انگیز این رستوران با چشم ­اندازی زیبا، مرا محو تماشای خود کرده بود.

جوجه لاری ­های رستوران سیب، پخت عالی و طعم فوق ­العاده ­ای دارد که در هیچ کجای سنندج پیدا نخواهید کرد. این رستوران؛ همچنین در سرو کباب بختیاری و دلمه سرآمد دیگر رستوران ­های سنندج است.

رستوران دهکده، یکی دیگر از رستوران­ های معروف سنندج به شمار می­آید که در همسایگی میدان اصلی این شهر واقع شده است. یکی از مزایای مکانی این رستوران، دسترسی به مراکز خرید سنندج است. بعد از کلی شکم­ گردی، می­ توانید به مراکز خرید رفته و سوغاتی ­های جذاب خود را خریداری کنید.

ادامه خاطرات من با سفر به سمنان و اقامت در هتل

ادامه خاطرات من با سفر به سمنان و اقامت در هتل

بعد از این که نهار را در هتل شادی صرف کردم، با اتوبوس به سمنان که یکی از شهرهای تاریخی ایران به شما می ­آید، رفتم. برای اینکه راحت از این شهر و جاذبه ­های آن بازدید کنم، راهی هتل گوت که مال شدم تا شب را در آنجا استراحت کنم. این هتل، در سال 1305 تأسیس شده و از زیباترین هتل­ های سمنان محسوب می­ شود.

هتل گوت که مال سمنان ، نمونه ­ای از معماری سنتی است که زندگی گذشته ایرانیان را به تصویر می­کشد. حس و حال خاصی از اقامت در این هتل داشتم. تمامی اتاق­های هتل، مجهز و تمیز بودند.

روز چهارم سفر؛ بازدید از جاذبه­های نزدیک هتل

صبح روز چهارم سفر، صبحانه مفصلی را در هتل صرف کردم. برنامه امروز من، بازدید از جاذبه ­های گردشگری نزدیک هتل بود. از آنجا که این جاذبه­ ها در نزدیکی هتل قرار داشتند، در هزینه ­های سفرم بسیار صرفه­ جویی شد. در ادامه به دو مورد از جاذبه­ هایی که در سفر به سمنان از آنها بازدید کردم، اشاره می­کنم.

جنگل رودبارک

اگر دوست دارید مانند من، به یادماندنی ­ترین خاطره از سفر به سمنان داشته باشید، بازدید از جنگل رودبارک را از دست ندهید. در چهارمین روز سفر، خستگی زیادی را در خود احساس می­کردم. به همین خاطر، تصمیم گرفتم به مناظر طبیعی سمنان بروم تا حال و هوایم عوض شود. به دنبال نزدیکترین مکان برای استراحت بودم و از آنجا که جنگل رودبارک هم تا هتل فاصله زیادی نداشت، آن را انتخاب کردم.

جنگل رودبارک، 8000 هکتار وسعت دارد و دارای آب­ وهوای گرم و خشکی است. پوشش گیاهی این منطقه را جنگل­های پهن­ برگ تشکیل می­دهد. آنچه بیش از همه در سفر به سمنان، مرا مبهوت خود کرده بود، درختان سر به فلک­ کشیده جنگل بودند. این درختان، شامل بلوط، راش و ازگیل می­ شدند.

زیستگاه توران

علت انتخاب زیستگاه توران، علاقه شدید من به ادبیات گذشته به خصوص داستان­های شاهنامه است. با شنیدن نام این منطقه، یاد جنگ­های ایران و توران برایم زنده می­شد. اطلاعات چندانی از آن نداشتم تا اینکه در سفر به سمنان، از دیگر جذابیت­ های این منطقه باخبر شدم.

زیستگاه توران، از مناطق حفاظت­شده سمنان است که تا هتل، تنها 4 کیلومتر فاصله دارد. این منطقه، دارای 20 گونه جانوری مختلف است که یوزپلنگ آسیایی از مهمترین آنها است. منطقه توران از سه بخش مختلف به نام­ های پارک ملی، پناهگاه حیات­ وحش و منطقه حفاظت­ شده تشکیل شده است. اگر شما هم به این منطقه علاقه دارید، بازدید از آن را در لیست برنامه­ های سفر به سمنان قرار دهید.

پنجمین و آخرین روز سفر

بخش اعظم خاطرات من در سفر به سمنان، مربوط به روز آخر سفرم می­شود که به بازار سنتی سمنان رفتم. این بازار، از قدیمی­ ترین بازارهای سمنان است که انواع صنایع دستی، لباس­های محلی و سوغاتی­ های متنوع دارد. از گشت ­وگذار در این بازار، نهایت لذت و استفاده را بردم. سوغاتی­ های جذابی را از این بازار خریداری کردم که خاطرات آخرین روز سفرم را تداعی می­ کنند.

بعد از خوردن نهار در رستوران بازار، به فرودگاه رفتم تا بلیط خود را تهیه کنم. از این سفر، تجربیات زیادی کسب کردم. به همین خاطر تصمیم گرفتم در آینده ­ای نه چندان دور، دوباره به این شهر سفر کنم.

جمع­ بندی

سفر 5 روزه من به سمنان و سنندج، یک تجربه فراموش ­نشدنی است. در طی این مدت، از دیدن جاذبه ­های گردشگری این دو شهر لذت بردم. با وجود اینکه، نتوانستم از همه جاذبه­ ها بازدید کنم؛ اما با برنامه­ ریزی، سفر ماندگار و خاطره ­انگیزی را تجربه کردم. در این مقاله، تجربیاتم را با شما به اشتراک گذاشتم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا