آخرین اخبارفرهنگی

کتاب 4000 لغت انگلیسی (مناسب برای قبولی در آیلتس و تافل)

مجموعه کتاب 4000 Essential English Words، یک مجموعه شش جلدی آموزش زبان انگلیسی می‌باشد که با هدف تدریس لغات متداول و مفید برای مکالمات روزمره و نیز افزایش نمره در آزمون‌های مهم زبان انگلیسی مانند آیلتس و تافل طراحی شده‌ است.

نوشته های مشابه

هر یک از این شش جلد به معرفی 4000 لغت اختصاص داده شده است و هر لغت به همراه توضیحات کامل و مثال‌های مرتبط آورده می‌شود. این ساختار آموزشی کمک می‌کند تا زبان‌آموزان بتوانند با استفاده از این کتاب‌ها به طور مرحله به مرحله، دایره‌ی واژگانی خود را گسترش دهند و به تدریج و گام بع گام، به سطوح پیشرفته‌تر برسند.

بنابراین اگر به تقویت دایره واژگان خود می‌اندیشید، خرید کتاب ۴۰۰۰ لغت ضروری انگلیسی، که در ادامه به معرفی و بررسی کامل‌تر آن خواهیم پرداخت، می‌توانند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد.

ویژگی های کتاب 4000 لغت

هر یک از کتاب‌های مجموعه‌ی 4000 واژه ضروری، دارای ویژگی‌های زیر می‌باشند که به شکل بسیار مختصر برای شما همراهان گرامی، برشمرده شده است:

  • هر درس در این کتاب‌ها، شامل شش صفحه است.
  • واژه‌ی جدید به همراه تلفظ آن‌ها بر اساس الفبای فونتیک و ساختار کلمه ارائه می‌شود.
  • هر واژه با دو جمله توضیح داده می‌شود؛ جمله اول به صورت معنای کلمه را برای خواننده توضیح می‌دهد و جمله دوم با ارائه‌ی مثالی از شیوه‌ی به کار بردن آن می‌گوید.
  • وجود عکس‌های کوچک و مرتبط با هر لغت از ویژگی‌های مفید این مجموعه است.
  • تمریناتی که به صورت سه، چهار یا پنج نوع مختلف طراحی شده‌اند از خصوصیات بسیار قابل توجه و مفید این مجموعه کتاب هستند.
  • تکرار لغات نیز از ویژگی‌های این کتاب هاست. هر کلمه حدودا سه یا چهار بار در کتاب تکرار می‌شود که باعث ثبت آن در حافظه‌ی بلند مدت زبان‌آموزان خواهد شد.

دوستان، برای مشاهده انواع کتاب لغت انگلیسی و یا خرید کتاب 4000 Essential English Words، متناسب با سطح خودتان، می‌توانید از طریق فروشگاه‌های اینترنتی اقدام نمایید.

ساختار کتاب 4000 واژه ضروری زبان انگلیسی

ساختار یکپارچه و منسجمی که در تمامی جلدهای مجموعه کتاب 4000 لغت وجود دارد این اطمینان را به زبان‌آموز می‌دهد که با تمرینات مکرر و متنوع، لغات را به‌خوبی یاد خواهد گرفت. در ادامه به ارائه توضیحات مختصری درباره ساختار این کتاب‌ها خواهیم پرداخت:

  1. لیست واژگان: در این بخش از هر درس، بیست لغت ضروری به همراه تصویر و مثال‌ها آورده شده است.
  2. تمرینات: این بخش شامل تمرینات متنوعی است که به صورت جای خالی، وصل‌کردنی، تکمیل جدول و… طراحی شده‌اند. هدف این تمرینات در کتاب چهار هزار واژه، تثبیت و تمرین دادن ذهن برای استفاده صحیح از لغات یادگرفته‌شده در بخش قبلی، است.
  3. خواندن: متنی در قسمت ریدینگ آورده شده که حاوی لغاتی که در بخش نخست، تدریس شدند، می‌باشد. هدف این بخش، کاربرد عملی واژگان یادگرفته‌شده را در جملات مختلف به نمایش گذاشته و تقویت مهارت خواندن زبان انگلیسی است.
  4. درک مطلب: بخش درک مطلب شامل فعالیت‌هایی با هدف تثبیت لغات جدید است.
  5. آزمون واژگان: آزمون‌هایی به صورت چهار گزینه‌ای در هر کتاب ۴۰۰۰ واژه ارائه می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید آموخته‌های خود را ارزیابی نمایید.

پاسخنامه: در این بخش پاسخ‌های تمرینات و آزمون‌ها آورده می‌شود که به زبان‌آموز اجازه می‌دهد اشکالات خود را بررسی و به نقاط ضعف خود بپردازند. (دانلود رایگان کتاب 4000 واژه pdf)

 

انواع تمرین‌ها در کتاب 4000 Essential English Words

در کتاب  Essential English Words4000 ، تمرینات متنوعی طراحی شده در ادامه به معرفی هر کدام از این تمارین خواهیم پرداخت.

پیدا کردن گزینه صحیح: در این نوع تمرین، زبان‌آموز باید از میان چند گزینه یکی را به عنوان جواب صحیح انتخاب کند.

کلمات همجنس و مشابه: زبان‌آموز باید کلماتی را که معنی یا استفاده‌ی مشابهی دارند را در این تمرین، با هم تطابق دهد و تفاوت‌ها و تشابه‌های بین واژگان را درک نمایند.

کلمات متضاد: در این تمرین، زبان‌آموز باید متضاد کلمات داده شده را حدس بزند.

تمرینات (True or False): در این نوع از تمرینات کتاب4000 Essential English Words، زبان‌آموزان باید بررسی کنند که جملات داده‌شده درست هستند یا خیر. این تمرین از نوع تمارین درک مطلب است.

جای خالی را پر کنید: زبان‌آموز در این تمرین باید لغات مناسب را در جملات داده شده جای گذاری کند.

مترادف نویسی: به جهت گسترش دایره واژگانی و تقویت قدرت مکالمه، زبان‌آموزان باید تلاش کنند تا برای کلمات داده شده، مترادف بیابند.

تمرینات صفحه 6 نیز شامل تمرین درست و غلط و پاسخ دادن به سوالات هستند.

کتاب 4000 لغت انگلیسی با ترجمه فارسی

کتاب 4000 لغت انگلیسی با ترجمه فارسی نیز در بازار چاپ و نشر موجود است و افرادی از که با نسخه انگلیسی آن راحت نیستند، می‌‌توانند از این نسخه‌ها استفاده نمایند.

خصوصیات این نسخه، تشابه زیادی به نسخه انگلیسی آن دارد، با این تفاوت که برای هر لغت، ترجمه‌ی فارسی نیز ارائه شده که زبان‌آموزان را در درک و یادگیری بهتر کلمات یاری می‌کند. در واقع ترکیب تصاویر، ترجمه‌ی فارسی و تمرینات قوی، آن را به یک کتاب آموزشی قدرتمند تبدیل کرده است.

خرید کتاب 4000 واژه

شما برای خرید ترجمه کتاب essential english words 4000 نیز می‌توانید روی وبسایت کتابانه حساب کنید.

منبع

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا