آخرین اخبارایران

توصیه های ده ‌گانه مرکز پژوهش های مجلس

رئیس مرکز پژوهش های مجلس در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه، ۱۰ توصیه به دست اندرکاران تهیه این برنامه ارائه کرد.

به گزارش  پایگاه خبری نقش نیوز ، بابک نگاهداری – رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در آستانه برنامه هفتم توسعه و با توجه به شانزده جلسه برگزار شده از سوی دبیرخانه برنامه هفتم توسعه مرکز پژوهش‌های مجلس بر ۱۰ توصیه مهم در خصوص این برنامه به عنوان نکات راهبردی تاکید کرد.

نکات مورد توجه رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به شرح زیر است؛

۱-    در خصوص دوگانه‌های سیاستی- مدیریتی مزمن کشور تصمیم روشن گرفته شود.

۲-    از آرمان‌گرایی‌های غیرواقع‌بینانه که با زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های کشور تناسبی ندارد، پرهیز شود.

۳-    حاکمیت برای ۵ سال پیش‌ رو ، به منظور تمرکز بر روی چند اولویت کاملا محدود به اجماع برسد و حداکثر منابع و ظرفیت‌ها را برای تحقق اولویت‌ها متمرکز کند.

۴-    موانع انواع سرمایه‌گذاری‌های خصوصی، عمومی غیردولتی و خارجی را به طور حداکثری رفع شود.

۵-    از فرصت موقعیت جغرافیایی ایران در مسیر کریدورهای ترانزیتی شمال به جنوب در ارتباط با اوراسیا و روسیه و کمربند راه در رابطه با چین حداکثر استفاده به عمل آید.

۶-    برای رفع تورم مزمن بر روی ۳ ناترازی بودجه، شبکه بانکی و صندوق‌های بازنشستگی تمرکز شود.

۷-    دیپلماسی اقتصادی و تجاری منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در ارتباط با کشورهای همسایه و ژئواکونومیک به ویژه چین، روسیه و هند جدی گرفته شود.

۸-    برای پیشبرد اهداف توسعه، توانمندسازی دولت از طریق تقویت نهاد راهبر توسعه، دولت الکترونیکی یکپارچه و مردم‌سپاری حداکثری خدمات عمومی در دستور کار قرار گیرد.

۹-    امید و اعتماد و مشارکت مردم لازمه تحقق برنامه توسعه است. رفع موارد تعارض منافع، شفافیت در حکمرانی و کاهش فقر برای تقویت همراهی جامعه لازم و ضروری است.

۱۰-    اهمیت تبیین و تنویر افکار عمومی در خصوص اقدامات تحولی و اصلاحی کمتر از خود اصلاح نیست. حتما فکری به حال توان رسانه‌ای جبهه انقلاب شود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا