خراسان جنوبی

توان ندارید، مسئولیت نپذیرید

نقش نیوز-خراسان جنوبی-رضابهنام: عباس زاده با اشاره به جمع شدن تعداد زیادی از نخبگان و مدیران در شورای مسکن خراسان جنوبی خطاب به آنها گفت: اگر توان ندارید، جرأت ندارید، مسئولیت نپذیرید و پشت میز قرار نگیرید.
«علیرضا عباس زاده» در جلسه شورای مسکن استان اظهار داشت: بخواهیم یا نخواهیم موضوع تأمین مسکن وظیفه حاکمیت و نظام است. سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه نظام و دولت‌ها پذیرفته اند که مسکن مردم را تأمین کنند، افزود: وقتی بعد از 40 سال هنوز باید با شعار ساخت یک میلیون مسکن با مردم صحبت کنیم؛ این نشان از عقب افتادگی در حوزه مسکن به صورت جدی دارد.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید همه توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن بسیج کنند تا مسکن با کمترین مشکل و هزینه و بالاترین کیفیت به مردم تحویل داده شود. وی گریزی به مسکن مهر زد و ادامه داد: در طرح ملی مسکن باید از تکرار نقاط ضعف مسکن مهر جلوگیری کرده و نقاط مثبت آن را تقویت کرد چرا که مشکلات مسکن مهر در برخی نقاط کشور نارضایتی مردم را به همراه داشت.

وی با بیان اینکه به عنوان مدیر و نخبه در شورای مسکن حضور داریم، تأکید کرد: باید در قبر و قیامت پاسخگوی اقدامات خود باشیم پس اگر توان و جرات نداریم پشت میز ننشسته و مسئولیت قبول نکنیم. وی تامین و تولید مسکن را از برنامه‌های جدی دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، قرار است هر سال (به مدت چهار سال) یک میلیون واحد مسکن در سطح کشور احداث شود و سهمیه استان احداث 40 هزار واحد مسکونی در چهار سال است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به این مهم که در مرحله اجرا و عملیات ساخت مسکن با مشکلاتی مواجه‌ایم، تصریح کرد: تاکنون نیز موارد و مشکلاتی در خصوص مسکن به ما منتقل شده است که باید مورد توجه قرار گیرد. عباس‌زاده سهمیه استان از طرح نهضت ملی مسکن در نقاط شهری و روستایی را بیش از ۴۰ هزار واحد در طول چهار سال اعلام کرد و افزود: باید با برنامه ریزی مناسب تعداد واحد احداث شده در هر سال مشخص شود.

به گفته وی برای احداث واحدهای مسکونی شهری و روستایی باید از زمان تعیین، واگذاری اراضی، اجرا و… کنترل و نظارت‌ها ادامه داشته باشد و هر مسئول فکر کند منزل شخصی خود اوست. سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی افزود: تأمین مسکن مردم مهمترین دغدغه است و شورای مسکن یکی از کاربردی‌ترین، ‌عملیاتی‌ترین و خداپسندانه‌ترین جلساتی است که در استانداری برگزار می‌شود. عباس‌زاده با بیان اینکه برخی شهرستان‌های استان با مشکل کمبود زمین مواجه‌اند، گفت: باید تا حد ممکن از ایجاد شهرک‌های جدید به دلیل هزینه‌های بالا جلوگیری و از اراضی ملی موجود در شهرها استفاده شود.

وی در ادامه با توجه به مشکلات مطرح شده اهالی و کارکنان معدن زغال سنگ خواستار پیگیری برای ایجاد شهرک برای کارکنان زغال سنگ طبس با توجه به بعد مسافت و تعداد بالای کارگران این معدن شد. سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: اعضای شورای مسکن باید این نشست را با دقت بدون هیچ ملاحظه‌ای جلو برده و معایب و موانع طرح‌ها را حذف کنند.

عباس زاده در ادامه جلسه در خصوص ارائه لیست اراضی و مستغلات ادارات و دستگاه های اجرایی خواستار ارائه لیست مستغلات دستگاههای اجرایی توسط سازمان اقتصاد و دارایی به استانداری در کوتاه ترین زمان شد. در ادامه مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه باید هزینه صدور پروانه ساختمانی، گواهی پایان کار ساختمان و… با 30 درصد تخفیف محاسبه و دریافت شود، خواستار ابلاغ این مهم به شهرداری ها شد. ثبت تمام املاک دستگاههای اجرایی در سامانه سادا، معافیت نهادهای حمایتی شامل مددجویان کمیته امداد، معلولان و… برای یک نوبت از پرداخت هزینه های نظام مهندسی و… از مصوبات جلسه بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا