استان هاخراسان جنوبیویژه

تقدیر و تشکر استاندار خراسان جنوبی از اقدامات بنیاد مستضعفان کشور در حوزه های عمرانی، سرمایه گذاری و حمایتی در استان

رضا بهنام- خراسان جنوبی- معتمدیان در این دیدار که با حضور منصوری مدیرعامل بنیاد علوی و مرتضوی رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد همراه بود، گزارش مفصلی از اقدامات مؤثر بنیاد مستضعفان بعد از سفر مهندس فتاح به استان ارائه نمود.
وی ضمن تقدیر و تشکر از نگاه ویژه بنیاد مستضعفان به استان خاطرنشان کرد: از زمانی که این نهاد به عنوان دستگاه معین شهرستان درمیان انتخاب شده، شاهد اتفاقات بی نظیری در این منطقه بوده ایم.
استاندار، حمایت های همه جانبه و بی نظیر مهندس فتاح را در رقم خوردن این تغییر و تحولات در شهرستان درمیان مؤثر خواند و گفت: تعدد پروژه ها و طرح‌های عمرانی از جمله آموزشی، درمانی، ورزشی، عمران شهری، احیای قنوات و سایر پروژه های عمرانی گواه این موضوع می باشد.
معتمدیان متذکر شد:عزم بنیاد مستضعفان برای مشارکت ۴۵۰ میلیارد ریالی در پروژه های عمرانی شهرستان درمیان ستودنی است.
وی تأکید کرد: تزریق این رقم به پروژه های عمرانی می تواند در تحول شهرستان نقش بسزایی داشته باشد.
استاندار گفت: بنا به تصمیم بنیاد مقرر شده در زمینه ایجاد بسترهای اشتغال زایی ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شود.
معتمدیان با تشریح شرایط در شمال شهر بیرجند به عنوان منطقه ای کمتر برخوردار، همراهی و مساعدت بنیاد مستضعفان را در رفع نیازهای موجود به ویژه در تأمین زیرساخت ها و امکانات ورزشی خواستار شد که با دستور بررسی و مساعدت مهندس فتاح همراه شد.
وی اظهار داشت: با توجه به تفاهم نامه استانداری و بنیاد مستضعفان اقدامات بنیاد در راستای اجرای پروژه های عام المنفعه در سطح استان قابل تقدیر است و از همراهی این نهاد در پروژه های بنددره و تأمین زمین دانشگاه فرهنگیان گفت و در رابطه با تخصیص عایدات حاصل از فروش املاک و اراضی بنیاد عنوان کرد : در این زمینه تاکنون اقدامات خوبی انجام شده و ادامه این روند نتایج خوبی هم به همراه خواهد داشت.
سرمایه گذاری درآمدهای ناشی از فروش املاک مازاد بنیاد در سایر مناطق برای رفع محرومیت استان نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود.
استاندار یادآور شد: در ایام کرونا نیز از محل مساعدت های بنیاد مستضعفان، حدود ۱۶ میلیارد تومان در سطح استان به اقشار آسیب پذیر کمک شده است.
معتمدیان سپس درخصوص موانع و مشکلات موجود نیز توضیحاتی ارائه کرد که با دستور رئیس بنیاد مستضعفان کشور، مبنی بر پیگیری و رفع آنها همراه شد.
سفر رئیس و معاونین بنیاد مستضعفان به استان و نیز بازدید میدانی از روند اجرای پروژه ها بنا به دعوت استاندار محترم از دیگر نتایج این دیدار بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا