استان هاخراسان رضویویژه

تئاتر می‌تواند سطح فرهنگی جامعه را ارتقا داده و به انتقال مفاهیم اجتماعی کمک کند

رضا بهنام- خراسان رضوی- «حمیدرضا موحدی زاده» با بیان مطلب فوق گفت: بی‌شک وجود مراکز مجهز و دارای امکاناتی مانند پردیس تئاتر به پرورش نسل‌های خلاق و هنرمند کمک شایانی کرده ضمن اینکه چنین مراکز فرهنگی و هنری به‌مثابه فضا و محفلی برای پرورش انسان به شمار می‌رود لذا وجود چنین مرکزی در مشهد از واجبات حوزه فرهنگی و اجتماعی است.

نایب ‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه کلنگ احداث این پروژه در آذرماه سال گذشته و با حضور وزیر ارشاد بر زمین خورد، افزود: در هنگام آغاز به کار عملیات اجرایی پروژه، مدیریت شهری مشهد به همه شهروندان فرهنگ مدار و هنردوست این کلان‌شهر مذهبی قول داد که پروژه در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد همچنان نیز پای قول خود استواریم و درصد پیشرفت پروژه حاکی از برنامه زمان‌بندی آن دارد همچنین در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مقرر شد برای تسریع درروند اجرایی پروژه ۴۰ میلیارد تومان بودجه نقدی در لایحه اصلاح بودجه سال جاری این پروژه در نظر گرفته شود تا امکان تکمیل و بهره برداری از فاز اول پروژه در ابتدای تابستان سال آینده مهیا شود.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد با تأکید بر اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده پردیس تئاتر مشهد مجموعه ای فاخر درشان جایگاه فرهنگی پایتخت معنوی ایران اسلامی خواهد بود افزود: تئاتر سرچشمه همه هنرهاست و قدیمی‌ترین شاخه هنری در تاریخ بشری است که از دو هزار سال پیش‌نمایش در جوامع بشری رایج بوده و سالن های چند ده هزارنفری برای حضور مردم ساخته‌وپرداخته شده بود.

موحدی زاده تأکید کرد: هنر عمیق و با ارزشی مانند تئاتر می‌تواند سطح فرهنگی جامعه را ارتقاء داده و به انتقال مفاهیم اجتماعی کمک شایانی کند، در شهر مشهد نیز باوجود مردمان هنرپرور و هنردوست، ظرفیت بسیاری در این عرصه وجود دارد و در حال حاضر و درگذشته تعداد پرشماری از هنرمندان از این خاک هنرپرور سر برآورده و در عرصه هنر مملکت به شهرت و اعتبار رسیده‌اند لذا باید بتوانیم در مشهد با شناسایی ظرفیت‌ها، امکان رشد و بالندگی آن‌ها را مهیا کنیم، لازمه چنین اقدامی نیز وجود مراکز مجهز و پیشرفته‌ای مانند پردیس تئاتر مشهد است.

وی گفت: سالن بزرگ پردیس تئاتر قابلیت گنجایش ۷۰۰ نفر تماشاگر را در خود خواهد داشت ضمن اینکه سه سالن بلک باکس برای اجرای تئاترهای هم‌زمان و اجرای برنامه‌های آموزشی در این پروژه پیش‌بینی‌شده است.

نایب ‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت شهری مشهد به‌ویژه معاونت عمران و حمل‌ونقل و سازمان عمران شهرداری مشهد برای اجرای سریع و بدون کم‌وکاست پروژه پای‌کار ایستاده اند و از هیچ تلاشی برای تکمیل به‌موقع و واگذاری آن به هنرمندان به‌عنوان بهره‌برداران اصلی آن کوتاهی نمی‌کنند.

موحدی‌ زاده همچنین گفت: همان‌گونه که در مشهد حرم نورانی امام رضا علیه‌السلام به قطب مذهبی و معنوی شناخته‌شده، آرامگاه حکیم طوس قطب فرهنگی این منطقه است با راه‌اندازی مراکزی چون پردیس تئاتر می‌توانیم قطب هنری پرتوان و امیدبخشی در شرق کشور ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: از آغازین روزهای آغاز به کار شورای پنجم بر این باور بودیم باوجود انبوه استعدادها و توانایی‌های هنری در شهر مشهد، خلأ مرکزی درشان و جایگاه این شهر و جامعه هنری آن حس می‌شد لذا ایده احداث پردیس تئاتر مشهد باهدف کمک به ارتقاء فرهنگ شهروندان، پرورش نیروهای خلاق هنری و ارائه خدمات ارزشمند به شهروندان پایتخت معنوی ایران اسلامی در دستور کار قرار گرفت.

نایب رئیس شورای شهر مشهد هنر تئاتر را زبان عشق و دوستی و صلح لقب داد و افزود: مهم‌ترین هدف و همه تلاش ما در جهت رشد و توسعه شهر مشهد است و برای این هدف متعالی با هیچ‌کس اختلاف‌نظر و مخالفت نداریم. همه باید با هم افزایی توان و نیروهای خود در جهت تعالی این شهر گهربار و ارزشمند تلاش کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا