آخرین اخباربانک-بیمه-بورس

بیمه تعاون افزایش سرمایه می دهد

یونس مظلومی در بیمه تعاون در حالی برای افزایش سرمایه 140 درصدی آماده می شود که برآوردها حکایت از آن دارد که در صورت این اتفاق موج جدیدی را در صنعت بیمه شاهد خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری نقش نیوز به نقل از رصد روز ، 11 سال از حضور بیمه تعاون در صنعت بیمه کشور می گذرد. شرکتی که باسرمایه 280 میلیاردی شروع به کار کرد و در خردادماه 1401 بعد از 3 مرحله افزایش سرمایه طی سالهای 97، 98 و 1401 سرمایه خود را به 5 هزار میلیارد ریال افزایش داد تا در فاصله این سالها شاهد رشد یک هزار و 685 درصدی سرمایه این شرکت بیمه ای باشیم.

مدیران بیمه تعاون در اولین مرحله افزایش سرمایه خود در سال 97 از محل سود انباشته و اندوخته ای سرمایه خود را 75 درصد افزایش دادند و به 490 میلیارد ریال رساندند. در سال 98 و در شرایطی که بیمه تعاون در حال افزایش سهم خود از بازار بود سرمایه این شرکت با 206 درصد افزایش به 1 هزار و 500 میلیارد ریال از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران رسید.خرداد 1401 یکبار دیگر برنامه افزایش سرمایه به منظور توسعه عملیات بیمه گری در دستور کار مدیران بیمه تعاون قرار گرفت و تا سرمایه این شرکت که با 5 میلیارد سهام در بازار دوم فرابورس فعالیت می کند با 233 درصد افزایش به 5 هزار میلیارد ریال تکیه کند.

مرور اجمالی نتایج بیمه تعاون در بازار سرمایه نشان می دهد که در پایان شهریور سال جاری سهام این شرکت بیش 6 هزار و 857 بار معامله شد و سود واقعی هر سهم این شرکت نیز 93 ریال بود. بیمه تعاون همچنین توانست در پایان نیمه نخست سال جاری درآمدهای بیمه ای خود را به 9 هزار و 241 میلیارد ریال برساند و سود عملیاتی این شرکت نیز 244 هزار و 930 میلیارد ریال بود.

با آنچه گفته شد می توان نتیجه گرفت که گرچه دستاوردهای یونس مظلومی در بیمه تعاون رضایتبخش به نظر می رسد اما ماندن در سطح اول رقابت با سایر شرکت های بیمه ای، تقویت ساختار مالی، زمینه سازی جهت اخذ مجوز اتکایی و افزایش ظرفیت نگداری و بهبود توانگری مالی یکبار دیگر برنلمه افزایش سرمایه در بیمه تعاون را استارت زد.یونس مظللومی و سایر مدیران بیمه تعاون بنا دارند تا سرمایه ثبتی شرکت را با 140 درصد افزایش به 12 هزار میلیارد ریال برسانند که این مسئله قطعاً در جذب پرتفوهای بزرگتر اثرگذار خواهد بود.بیمه تعاون در پایان مهر امسال 14 هزار و 770 میلیارد ریال بیمه نامه صادر کرد و با پرداخت 6 هزار و 667 میلیارد ریال تراز خود را 8 هزار و 103 میلیارد ریال می بیند و آنطور که از شرایط بازار قابل استخراج است بازدهی و نقدشوندگی نماد و تعاون در بازار سرمایه در یکساله گذشته 31.51 درصد بوده که قطعاً افزایش سرمایه در این مقطع بر جذابیت های نماد وتعاون خواهد افزود.

آنچه که افزایش سرمایه بیمه تعاون را بیشتر قابل توجه می کند امیدواری جهت افزایش سهم رشته هایی مانند آتش سوزی ، مسئولیت، مهندسی، باربری و زندگی است که از قضا یونس مطلومی برنامه مدونی را جهت پرداختن به این رشته های بیمه ای در شرکت متبوعش پایه گذاری کرده در حال بیمه تعاون در مسیر قرار دارد که می تواند مهندسی فرآیند بیمه گری در صنعت بیمه کشور را با تحول روبرو کند و افزایش سرمایه این شرکت قطعاً به این مسئله کمک دوچندان خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا