آخرین اخباربانک-بیمه-بورس

صنعت بیمه ، صاحب اتاق فکر شد

 

نشست هم‌اندیشی 6 ماهه سال 1402 سندیکا با حضور مشعلچی- قائم‌مقام بیمه مرکزی ج.ا.ایران، سید محمد کریمی- دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ، روسای کمیسون‌ها و دبیران کارگروه‌های تخصصی و روسای شورای هماهنگی استانی برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین ، سید محمد کریمی، دبیرکل سندیکای بیمه‌گران در این نشست با اشاره به حضور نخبگان صنعت بیمه در سندیکای بیمه‌گران گفت: با حضور نخبگان صنعت بیمه و تشکیل کارگروه‌ها و کمیسیون‌های تخصصی، یک اتاق فکر گسترده در سطح کشور ایجاد شده است که اقدامات موثری هم داشته است.

دبیرکل سندیکای بیمه‌گران با اشاره به اینکه درعلم مدیریت پنج وظیفه رهبری، سازماندهی، برنامه ریزی، نظارت، خلاقیت و نوآوری را از وظایف اصلی مدیران برشمرد و خاطرنشان کرد: صاحب نظران علم مدیریت همواره توجه خاصی به وظایف مدیریت داشته‌اند چرا که بسیاری از کارکردهای اصلی مدیریت را در برمی‌گیرد و برای مدیران و علاقه‌مندان به حوزه مدیریت جهت دهنده و روشن کننده مسیر است. امید است این مهم در صنعت بیمه بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به وظایف کمیسیون‌ها و کارگروه‌های تخصصی سندیکای بیمه‌گران گفت: آیین‌نامه‌های داخلی سندیکا به خوبی چکش‌کاری شده و اگر در آینده این آیین‌نامه‌ها نیاز به اصلاح و یا تدوین آیین‌نامه جدید داشت باید با کار علمی انجام شود. کریمی همچنین به مراحل تدوین استراتژی سازمانی اشاره کرد و افزود: در تدوین استراتژی باید افرادی که در حوزه اجرایی حضور دارند، مشارکت داشته باشند. چراکه آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها باید قابلیت اجرا داشته باشد. دبیرکل سندیکای بیمه‌گران خاطر نشان کرد: وقتی یک استراتژی تدوین شد و به خوبی اجرا شد، باید به خوبی بر آن نظارت کرد و از آن بازخورد گرفت که این حوزه بخشی از وظایف بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر و هم‌چنین شما عزیزان است.

وی همچنین درخصوص برگزاری جلسات تخصصی سندیکای بیمه‌گران گفت: ما باید از افکار و برنامه‌های علمی همه اعضا بهره ببریم تا بتوانیم بهترین خدمت را به مردم ارائه کنیم. کریمی درپایان ازتاسیس مرکز داوری بیمه با پیگیری و پشتیبانی سندیکای بیمه گران خبرداد وافزود: همزمان با برگزاری دوره های تخصصی بیمه ای برای قضات و پس از برگزاری جلسات متعدد در سطوح عالی و میانی قوه قضائیه، این نهاد موفق شده که مجوز نهاد داوری بیمه را از قوه قضائیه دریافت کند. وی درادامه گفت: سندیکای بیمه گران درتعامل با قوه قضائیه توانسته ظرفیت های جدیدی را ایجاد کند که اولا از تعداد پرونده های قابل توجه بیمه ای در دادگاه ها کم کند و ثانیا درجهت منافع بیمه گران و بیمه گذاران، سبب کاهش زمان پرداخت خسارت ها و اختلافات احتمالی شود.

مشعلچی- قائم‌مقام بیمه مرکزی ج.ا.ایران نیز دراین نشست با تاکید بر انسجام داخلی سندیکای بیمه‌گران گفت: اعضای سندیکا باید سعی کنند در مسائل کلی باهم هماهنگ باشند و خودشان را تحلیل کنند و درعین رقابت، با یکدیگر همکاری کنند. قائم مقام بیمه‌مرکزی با اشاره به عملکرد سندیکای بیمه‌گران وهمچنین اهمیت برگزاری کارگروه های تخصصی افزود: از نگاه ما، سندیکای بیمه گران و کمیسیون‌ها و کارگروه‌های تخصصی آن، یک ظرفیت غنی و باارزشی برای صنعت بیمه است که باید از این ظرفیت بیش از گذشته استفاده نمود. مشعلچی خاطرنشان کرد: سندیکای بیمه ازنیروی انسانی متخصص درصنعت بیمه تشکیل شده و نظرات اعضای آن برای ما بسیار مهم و ارزشمند است.

مشعلچی در ادامه درباره ضرورت تعامل میان سندیکا، بیمه مرکزی و همه ارکان صنعت بیمه گفت: ما در این مسیر یک الگوی بسیار خوب داریم و آن هم شهید سلیمانی است. شهید سلیمانی اهل تعامل بود. قائم مقام بیمه مرکزی همچنین با اشاره به نگاه راهبردی مدیران صنعت بیمه گفت: نگاه شما باید راهبردی باشد و دید کلان نسبت به صنعت بیمه داشته باشید و همچنین رضایت مندی مردم، استفاده از فناوری های دیجیتال و توجه ویژه به سرمایه گذاری را در برنامه هایتان قرار دهید. درادامه این نشست،عباس فراشیانی- رئیس شورای هماهنگی معاونان فنی، بهمن سوری دبیر کارگروه شبکه فروش، روح‌ا… حیدری- دبیر کارگروه فناوری اطلاعات و ارتباطات، حمید جهاندیده دبیر کارگروه بیمه‌های درمان، پژمان سیروس دبیر دوم کارگروه مبارزه با پولشویی و شعله نوری دبیر کارگروه بیمه‌های اتکایی، درباره دستاوردهای کارگروه مربوطه گزارشاتی ارائه دادند.

همچنین محمدباقر طبیعی‌نژاد- رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان البرز، سعید حاصلی رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان کرمانشاه و عبدالواحد بنانی اردکانی رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان کرمان، به نمایندگی از استان‌های کل کشور گزارش عملکرد در نیمه اول سال 1402 را ارائه دادند و در ادامه روسای کمیسیون‌های تخصصی سندیکای بیمه‌گران با ارائه گزارشی مختصر ازعملکرد کمیسیون‌ها، به بیان اهداف و برنامه‌های انجام شده و در دست اقدام خود پرداختند. گفتنی است در این مراسم  با اشاره به روحیه تعامل، فعالیت حرفه ای و اخلاق مداری آقایان عباسعلی فراشیانی- رئیس وقت شورای هماهنگی معاونین فنی شرکت های بیمه، علیرضا مقرب- دبیر وقت کارگروه بیمه های آتش سوزی، عبدالمجید رافع- دبیر وقت کارگروه مالی، عباس لطفی مقدم دبیر وقت کارگروه حقوقی و علی فرزین- دبیر وقت کارگروه توسعه بیمه های زندگی جهت تقویت هرچه بیشتر روحیه همکاری و انسجام در کارگروه های مربوطه، با اهدای لوح تقدیر بعمل آمد. گفتنی است نامبردگان چند دوره متوالی دبیر کارگروه های مربوطه بوده اند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا