آخرین اخبارفرهنگی

با حضور ۳۰ کشور؛سی ‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب افتتاح شد

سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب عصر دیروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر کشور لبنان، متولیان و دست اندرکاران فرهنگی کشور و ناشران ۳۰ کشور در مصلای امام خمینی (ره) طی آیینی گشایش یافت.

به گزارش نقش نیوز ، رئیس سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب در ابتدای این مراسم گفت: این رویداد با حضور ۱۷۰۰ ناشر در محیط مصلی به شکل حضوری میزبان مخاطبان خواهد بود و علاوه بر این تعداد، ۱۱۰۰ ناشر در فضای مجازی کتاب‌هایشان را در معرض دید و انتخاب مخاطبان قرار می‌دهند. کتاب‌های ۱۷۰ ناشر خارجی در این دوره از نمایشگاه ارائه می‌شود و حدود ۵۰ مهمان‌ از ۳۰ کشور، از این رویداد فرهنگی بازدید خواهند کرد.

یاسر احمدوند با اشاره به اینکه برای نخستین بار است که این نمایشگاه به صورت فیزیکی و مجازی به صوت هم‌زمان برگزار می‌شود، ادامه داد: این رویداد با همکاری شرکت پست برگزار می‌شود و کتاب‌ها به صورت رایگان برای مخاطبان ارسال خواهد شد. در این دوره میزان یارانه پرداختی به دانشجویان و اعضای هیات علمی افزایش چشمگیری داشت.رئیس سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب افزود: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ، نشانه‌ای ازغلبه دانش و زندگی بر مرگ و بیماری افسردگی است. صنعت نشر مشکلات متعددی دارد، امیدوارم بتوانیم با همکاری فعالان صنعت نشر این مشکلات را رفع کنیم.احمدوند در پایان سخنانش اطلاع داد که نمایشگاه کتاب در روزهای آینده میزبان وزیر فرهنگ قطر خواهد بود.

گفتنی است ، سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۲۱ اردیبهشت ماه آغاز به کار می‌کند و علاقه مندان می‌توانند از فردا برای بازدید حضوری و خرید کتاب به مصلای تهران مراجعه کنند. ساعت بازدید نمایشگاه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ است.

خریداران کتاب نمایشگاه هیچ هزینه‌ای بابت مرسولات پستی پرداخت نمی‌کنند از سوی دیگر مرسوله ناشران هم تا مبلغ ۷۵ هزار تومان رایگان ارسال می‌شود.تخفیف در نظر گرفته شده ، برای خرید کتاب از سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در بخش فروش مجازی و حضوری به ۱۰ درصد می‌رسد. در سقف یارانه برای دانشجویان و طلاب ۳۵۰ هزار تومان و برای اساتید ۶۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شد.

عریض شدن راهروهای نمایشگاه و اضافه شدن امکان‌های تهویه در سالن‌های اصلی، نظارت بر واکسینه شدن دو دوز تمام متصدیان و دست‌اندرکاران نمایشگاه و همکاری سازمان هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی برای بررسی میدانی و تزریق واکسن در فضای نمایشگاه تمهیداتی است که برای رعایت دستور العمل‌های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا در این دوره اندیشیده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا