آخرین اخباریادداشت

با استارتاپ «میاره» بیشتر آشنا شوید

مهندس امین رشیدی

استارتاپ دانش ‌بنیان همیار سریع پارس با نام تجاری «میاره»، استارتاپی تکنولوژی محور است که در سال ۱۳۹۶ کار خود را از هسته‌های مرکز کارآفرینی شریف شروع کرده است. «میاره» ؛ اولین و تنها ارائه دهنده‌ی ناوگان حمل و نقل موتوری به عنوان خدمات (FAAS ) در ایران است. اغلب مشتریان میاره ، رستوران‌‌ها و کسب ‌‌و‌‌کارهای فعال در حوزه خرید و فروش آنلاین هستند که نیاز به ارسال سریع محصولات خود دارند. «میاره» به کمک خدمات پرداخت در محل و رابط کاربری ساده و خاص اپلیکیشن خود توانسته مشکل بسیاری از کسب‌‌ وکارهایی را که به ارسال سریع نیاز دارند، حل کند.

در واقع «میاره» ؛ پلتفرمی است که برای ارسال سریع و هوشمند محصولات کسب و کارهای محلی (رستوران‌ها، سوپرمارکت‌ها، سوپرمیوه‌ها، داروخانه‌ها و …)، توسط نیروی کار جوان خود “سفیران” طراحی شده است. به زبان ساده، «میاره» واسطی میان کسب‌ و کارها و سفیران است. این استارتاپ با به ‌کار گرفتن دانش، تکنولوژی و نوآوری و هم‌چنین با طراحی اپلیکیشن‌ منحصر به فرد با رابط کاربری بسیار ساده، فاصله کسب و کارها و سفیران را به یک کلیک رسانده‌ و همواره در تلاش است که با تامین زیرساخت لجستیکی سریع، قابل اطمینان و با قیمت مناسب، بتواند رابطی میان کسب و کارهای محلی و مصرف کننده ها با هزینه ای مقرون به صرفه باشد. این شرکت تا کنون موفق شده است ، روزانه بیش از چند ده‌ هزار سفارش را با کیفیت و سرعت بالا ارسال کند و هم‌چنین در ایجاد اشتغال و کسب درآمد هزاران جوان تحت نام سفیر نقش موثری ایفا نماید. «میاره» ؛ شرکتی جوان با میانگین سنی حدود ۲۸ سال است. این استارتاپ برای نیروی جوان شاغل خود این امکان را فراهم نموده است تا با ارسال محصولات به صورت متمرکز و محلی، استهلاک و مصرف سوخت کم‌ تر، درآمد بالاتر از میانگین بازار و از همه مهم تر، ساعات کاری منعطف را تجربه نمایند و در نهایت تلاش این مجموعه باعث پیدایش کسب و کاری منحصربه فرد شده است.

این استارتاپ تکنولوژی محور با تکیه بر دانش ، مرزی برای یادگیری و آموزش قائل نیست و همواره در تلاش است که بستری برای ارتقای دانش و بروز شدن پرسنل خود ایجاد نماید. چرا که استارت آپ های جوان هر روز با چالشی جدی و رقبای جدی روبرو هستند و تنها کسب و کاری بر این شرایط فائق خواهد شد که همگام با تکنولوژی روز ، مسیر رشد و پیشرفت را طی نماید. شعار این شرکت بر پایه ی این اندیشه ها استوار است: ما سقفی برای رشد نداریم، در مسیر پیش‌رو همه در کنار هم رشد خواهیم کرد و همواره در تلاشیم که برای مشتاقان، مسیر و امکانات پیشرفت را فراهم کنیم. جالب است بدانید که مدیران و سرپرستان کنونی «میاره» ، اغلب همکارانی هستند که در «میاره» فعالیت در بازار کار را شروع کرده‌اند و هم اکنون در پست های کلیدی مشغول به فعالیت اند. این موضوع خود نقطه ی عطفی در موفقیت این استارتاپ است. چرا که به سبک استارتاپ های موفق دنیا ، هرگاه نیروی کار در یک استارتاپ، کسب و کار را ، از آن خود بداند با انگیزه ی قوی تری مشغول به فعالیت خواهد بود و این موفقیت شخصی ، موفقیت کلی استارتاپ ها را رقم خواهد زد.

امید است استارتاپ هایی از این دست که با تکیه بر تفکر و ایده های خلاق جوانان نخبه ی کشور بنا شده است، نقش قابل توجهی در ایجاد اشتغال و به کارگیری تکنولوژی ، دانش روز در پیدایش کسب و کارها دارد ، مورد حمایت های جدی و قابل توجه مسئولان قرار گیرد، تا انگیزه و توان مضاعفی در روح و کالبد کارآفرینان جوان این مرز و بوم ایجاد شود.

ما برای دانش ارزش قائلیم. پس می‌آموزیم و یاد می‌دهیم. در«میاره» همواره تلاش می‌کنیم ، بستری فراهم کنیم که همراهان‌مان بتوانند با ارتقای دانش خود نقش موثرتری ایفا کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا