آخرین اخبارعلمی و فناوری

تکنولوژی و ارتباط آن با کسب و کار

گاهی اوقات کارآفرینی با تمام سختی ها و مشقت به سرانجام می‌رسد و بنگاه اقتصادی شکل می گیرد و به سود دهی نیز می‌رسد اما پس از مدتی این بنگاه اقتصادی رو به افول می رود .

نکته ای که می‌خواهیم در این مطلب به آن بپردازیم به روز یا آپدیت بودن کارآفرینان است . بسیاری از مدیران کارآفرین که دارای کسب و کاری هستند ، بعد از سود دهی خیالشان راحت شده و به نوعی کسب و کار خود را اداره می کنند و خود را  محدود به روش های سنتی می کنند اما این روال فقط تا چند سال قابل قبول است . این روش دیر یا زود کسب و کارها را با مسائل و مشکلاتی روبه رو می کند.

همان طور که همه می‌دانیم ، تکنولوژی روز به روز گسترده تر می شود و همان طور که نمی توان جلوی زمان را گرفت ، جلوی تکنولوژی را هم نمی توان گرفت . این نکته ای است که تمام کسب و کارها باید به آن توجه کنند و خود را با تغییرات تکنولوژی به روز کنند . پس باید برنامه ای برای همگام سازی خود با تغییرات داشته باشند .

بهتر است ، اهداف را به بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم کنیم ، اهداف کوتاه مدت ما را در رسیدن به اهداف بلند مدت یاری می دهد دراین برنامه حتما تغییرات تکنولوژی را بگنجانیم . مثلا در قسمت  فروش با توجه به اپلیکیشن هایی که امروزه همه مردم از آن ها استفاده می کنند ، بهتر است بخشی از فروش  و بازاریابی را به این اپ ها بسپاریم .

راه اندازی سایت از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود. دنیای امروز دنیای تغییرات، اینترنت و فضای مجازی است ، خواه ناخواه همه مردم به این سو گرایش دارند ، تکنولوژی و فضای مجازی بسیار گسترده است و همه نوع قشری در آن حضور دارند . توجه مدیران به این مسئله باعث پیشرفت کردن بنگاه اقتصادی می شود، اگر مدیران تیمی از افراد که به تکنولوژی های روز مسلط هستند را به استخدام در بیاورند . با نیروی انسانی توانمند در این زمینه می‌توانند کسب و کار خود را متحول کنند و مانع از رکود یا حتی  ورشکستگی کسب و کار خود شوند.

توسعه کسب و کار، لازمه بقا در دنیای تجارت است. توسعه کسب و کار بسیار اهمیت دارد . در گذشته اینکار به سختی انجام می شد ، ولی امروزه با ورود تکنولوژی و اینترنت که به آسانی در اختیار همگان است ، می‌توان کسب و کار خود را توسعه داد .

تکنولوژی و توسعه
تکنولوژی و توسعه

تجارت دنیای بزرگی است و باید در این دنیا از علم و فناوری‌های جدید غافل نبود . تکنولوژی توسعه را برای کسب و کارها آسان کرده است . یک کارآفرین باید به تحولات دنیای تکنولوژی آگاه باشد و در زمان خود را با تغییرات وفق دهد. در این مسیر آپدیت بودن می تواند برای تحقق این هدف کمک فراوانی کند. نکته ای که مدیران کسب و کار باید به آن توجه داشته باشند ، انتخاب تکنولوژی مناسب برای کسب و کار مورد نظر خود است. گاهی اوقات کارآفرینان با صرف هزینه و وقت از تکنولوژی ای استفاده می کنند که مناسب فعالیت اقتصادی آنان نمی باشد و به جای اینکه تاثیر مثبت بر روی کسب و کار آنان بگذارد  ،آثار منفی از خود به جای می‌گذارد. کمک گرفتن از افراد متخصص در این زمینه می تواند این مشکل را حل کند و کارآفرین به هدف مورد نظر خود برسد.

میترا اکبری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا