آخرین اخبارعلمی و فناوری

اپل واچ ؛ بهترین فصل تاریخ خود را پشت‌سر گذاشت

فروش جهانی ساعت‌های هوشمند در سه‌ماهه سوم سال جاری 9 درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری نقش نیوز ، داده‌های جدیدی که از بازار ارائه شده‌اند، نشان می‌دهند که اپل واچ بهترین فروش خود در سه‌ماهه سوم را تجربه کرده و فروش آن نسبت به سه‌ماهه سوم سال قبل 7 درصد افزایش پیدا کرده است. از عرضه آخرین مدل اپل واچ SE به‌عنوان یکی از دلایل این موفقیت یاد شده. با‌این‌حال، پیروز اصلی بازار ساعت‌‌های هوشمند هواوی بوده که در سال جاری به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان اصلی ساعت‌های هوشمند پریمیوم ظاهر شده و سهم زیادی را از بازار سامسونگ تصاحب کرده است.

مؤسسه تحقیقاتی Counterpoint Research داده‌های خود برای بازار ساعت‌های هوشمند پریمیوم را به اشتراک گذاشته. براساس این گزارش، فروش جهانی ساعت‌های هوشمند در سه‌ماهه سوم سال جاری 9 درصد افزایش داشته است. این بازار در ابتدای سال جاری با کاهش رشد مواجه شده بود، اما در سه‌ماهه دوم سال 2023 دوباره شتاب گرفت و اکنون روند مثبت خود را ادامه داده است. ازجمله دلایل این رشد، به عملکرد خوب بازار هند و همچنین بازگشت فوق‌العاده هواوی به بازار چین اشاره شده است.

عملکرد خوب اپل واچ

در مورد اپل، این شرکت بهترین عملکرد خود در سه‌ماهه سوم را داشته و میزان فروش سالانه آن 7 درصد افزایش پیدا کرده است. فروش بسیار خوب نسل دوم اپل واچ SE کمک زیادی به رشد غول کوپرتینویی به‌عنوان رهبر صنعت کرده است.

هواوی دیگر تولیدکننده برجسته بازار گوشی‌های هوشمند است که حالا دیگر می‌توان گفت بر تحریم‌های ایالات‌متحده غلبه کرده است. غول چینی شاهد افزایش چشمگیر 56 درصدی سالانه در فروش کلی سه‌ماهه خود بوده و ساعت‌های HLOS (دارای سیستم‌عامل پیشرفته) آن شاهد رشد قابل‌توجه 122 درصدی بوده‌اند.

سری واچ 4 این شرکت که در سه‌ماهه دوم 2023 عرضه شد و همچنین واچ GT 4 که در سه‌ماهه سوم 2023 وارد بازار شد نیز به محبوبیت خوبی رسیده‌اند.

در مورد کره‌ای‌ها گفته شده که هرچند گلکسی واچ 6 کلاسیک سامسونگ فروش خوبی داشته است، اما محصولات قدیمی آن افت قابل‌توجهی در تقاضا داشته‌اند. درمجموع سامسونگ شاهد افت 19 درصدی سالانه فروش خود بوده است. با‌این‌وجود، محصولات جدید این شرکت در مقایسه با محصولات قدیمی‌تر فقط 3 درصد افت داشته‌اند.

منبع : دیجیاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا