آخرین اخبارکارآفرینی

انتخاب کسب و کار براساس مهارت‌ها

میترا اکبری – کارشناس اجتماعی

 

بسیاری از ما تمایل داریم که کسب و کاری را خودمان راه اندازی کنیم و به عبارتی برای خودمان کاری  ایجاد نماییم . در خیلی از موارد هم اگر به سرعت کار را شروع کنیم و بدون اینکه به نکاتی توجه کنیم ، ممکن است در آینده برای ما مشکل آفرین باشد.

آگاهی از کسب و کاری که می خواهیم داشته باشیم و همچنین مزایا و محدودیت های شغل می تواند از به وجود آمدن چالش ها و مشکلات تا حدودی جلوگیری کند. کسب و کارهای زیادی وجود دارد که شما می توانید آن را انجام دهید ولی نکته ضروری این است که به این شغل علاقه داشته باشید و با ویژگی های شخصیتی شما سازگار باشد . اگر شغل مورد نظر این خصوصیت را داشته باشد ، شما یک گام به جلو حرکت کردید و می توانید در آینده پیشرفت کنید. اما اگر بخواهید یک نوع کسب و کاری را شروع کنید که به آن علاقه‌ی زیادی ندارید و یا به‌ عنوان یک کار تمام وقت به آن نگاه نمی‌کنید احتمال شکست در آن کسب و کار زیاد است.

ویژگی های خود را بشناسید و آن ها را بررسی کنید. این ویژگی ها شما را  در راه اندازی کسب و کارتان یاری می دهد. آگاهی از ویژگی های شخصیتی خودتان در انتخاب شغل درست یا راه اندازی کسب و کارتان یاری کننده است. در هر کسب ‌و کاری ممکن است لحظات سختی پیش بیاید که هر کسی را ناامید ‌کند و از ادامه حرکت باز ‌دارد. اما اگر عاشق کسب‌ وکارتان باشید و شغل خود را در راستای علاقه‌مندی‌های خود تشکیل داده باشید، حتما شوق و امید به آینده در شما افزایش می‌یابد و انگیزه لازم برای ادامه مسیر را خواهید داشت.

از طرفی اگر کسب ‌و کارتان شکست خورده باشد ، بازهم امید دارید و مجددا شروع به کار می کنید. اگر کسب‌ و کارتان هم‌سو با علایق شما نباشد، سریع‌تر از هر فرد دیگری از کار دست می‌کشید وسرخورده و ناامید خواهید شد. وقتی صاحب کسب ‌و کار از کاری که در حال انجام آن است، ناراضی باشد، دیگر افراد گروه  نیز احساس ناخوشایندی در مورد شغل مورد نظر پیدا می‌کنند و از زیر کارها در می‌روند و به دیگر کارهای حاشیه ای خود می‌پردازند.

آن‌ها از حضور داشتن در چنین گروهی احساس بیهودگی می کنند  و پس از مدتی  خسته شده  و کار را ترک می‌ کنند. اما وقتی عاشق کارتان باشید، هرچند که در موقعیت سخت و دشوار قرار داشته باشید، بازهم لبخند می‌زنید و  با انرژی  به دنبال اهداف خود می روید. همین امر باعث بالا رفتن انگیزه در میان افراد گروه می شود. آنها هم نیز با انرژی به کار خود ادامه می دهند و به دنبال موفقیت و نتیجه مثبت آن هستند .

انتخاب کسب و کار براساس مهارت‌ها ، گزینه بسیار خوبی برای شما به‌ حساب می‌آید. چرا که در ابتدای فعالیت خود با استفاده از این روش دیگر لزومی به استخدام افراد مختلف ندارید و می‌توانید کار را به خوبی انجام دهید . اما زمانی این راهکار موثراست که مهارت‌های کسب شده ، هم‌راستا با علاقه‌مندی‌های شما باشد. بعد از تعیین  کسب و کار بر اساس ویژگی های شخصیتی نوبت به جستجوی اطلاعات در مورد کسب و کار مورد نظر می رسد. اینکه این کسب و کار چه ویژگی هایی دارد و چه چالش هایی ممکن است در آینده برای شما پیش بیاید و در صورت وقوع این چالش ها با چه راه حل هایی می توانید آن را حل کنید به دقت آنها را پیش بینی کنید و برای هر کدام راهکاری ارائه دهید.

انتخاب نوع مناسب کسب و کار می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در موفقیت مالی شما داشته باشد اما این نکته را هم در نظر بگیرید که شروع یک کسب و کار از روز اول برای شما سوددهی نداشته باشد و ممکن است بعضی کسب‌ و کارهای اینترنتی، زمان زیادی ببرد تا به درآمد پایدار برسد و البته بعضی دیگر، زمان کمتری طول می‌کشد.

به ‌هرصورت شما نباید این‌گونه تصور کنید که با شروع یک کسب و کار جدید از همان روز اول درآمد زیادی را کسب خواهید کرد. از تبلیغات برای رسیدن به درآمد و سودآور کردن کسب و کار خود غافل نشوید. با پیشرفت علم و تکنولوژی ، دنیای مجازی نیز بخش اعظمی از زندگی انسان ها را فرا گرفته است و بسیاری از افراد ساعت ها در دنیای مجازی مشغول هستند ، از ظرفیت دنیای مجازی بهره ببرید و تبلیغات خود را در این فضا انجام دهید. برای این موضوع از افراد ماهر نیز می‌توانید کمک بگیرید که در نهایت مسیر رشد و پیشرفت را با سرعت بیشتری طی کنید.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا