آخرین اخبارویژه

اعزام هیاتی به روسیه برای حل مشکل برگشت خوردن محصولات کشاورزی

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت که هیاتی درباره برگشت خوردن برخی از اقلام صادراتی کشاورزی ایران از روسیه به این کشور سفر کرده که مشکلات در حال حل شدن است و به زودی شاهد صادرات محصولات‌مان به کشورهای مختلف هستیم.

به گزارش نقش نیوز، محمدجواد عسکری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برگشت خوردن برخی اقلام صادراتی کشاورزی ایران گفت: در دنیا صادرات محصولات کشاورزی قاعده و قانون دارد؛ باید دو موضوع را رعایت کرد یکی ارگانیک بودن محصولات و دیگری دوره کارنس.

وی توضیح داد: دوره کارنس  بدان معناست که از زمانی که محصولات سم زده یا کود داده می‌شوند تا زمان برداشت آن، باید فاصله زمانی گذاشته شود که سم از چرخه فیزیولوژی گیاه خارج شود؛ این همان قاعده و قانون است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه در بحث صادرات محصولات کشاورزی به این نکته بی‌دقتی شده است ما در این باره جلسات متعددی برگزار کرده و به رعایت این نکات تاکید داشتیم امیدواری به زودی این مشکل حل شود.

عسکری ادامه داد: بحثی هم درباره صادرات محصولات کشاورزی به روسیه است از چهارماه پیش که رئیس فدراسیون حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان محصولات کشاورزی اعلام کرد که چهار سم مصرفی کنه‌کش، حشره‌کش و قارچ‌کش در برخی محصولات وجود دارد که ناشناخته است، دستگاه‌های متولی را مامور کردیم و حتی یک هیات که متشکل از مسئولان وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، خارجه و نمایندگانی از کمیسیون کشاورزی بودند، به روسیه اعزام شده و مذاکراتی داشتند.

وی گفت: مشکلات در حال حل شدن است و به زودی شاهد خواهیم بود که محصولات‌مان به کشورهای مختلف صادر می‌شود، منتها باید دقت و تدبیر شود تا از این به بعد دیگر اتفاقی رخ ندهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا