آخرین اخباراجتماعی

اطلاعات مورد نیاز برای انجام تزریقات در خانه

تزریقات در منزل ۲۴ ساعته، برای افرادی که شرایط لازم برای مراجعه به مراکز درمانی را ندارند بسیار حائز اهمیت است. اگر به دلایل گوناگون نمی‌توانید به مراکز درمانی مراجعه کنید، می‌توانید از این خدمات در خانه بهره ببرید. تزریقات باید توسط افرادی انجام گیرد که دارای دانش و تجربه کافی در این زمینه هستند چرا که عدم رعایت استانداردهای لازم می‌تواند خطرات زیادی را برای بیمار به دنبال داشته باشد.

نکاتی که هنگام تزریقات باید به آن توجه شود

بهره مندی از خدمات تزریقات در منزل ۲۴ ساعته، به شما امکان مدیریت زمان را می‌دهد. در هنگام تزریقات در منزل باید به نکاتی توجه داشته باشید. رعایت این نکات برای پرستاران و تکنسین حائز اهمیت است. تکنسین و پرستار برای انجام تزریق باید به تمام اصول و نکات ایمنی که سبب ارتقای ایمنی بیماران می‌شود توجه کنند. به عنوان مثال مکان تزریقات باید کاملا استرلیزه باشد. رعایت ملزومات بهداشتی در این زمینه اهمیت زیادی دارد.

همچنین همانطور که ذکر شد تکنسین باید دارای تخصص لازم در این حوزه بوده و دوره‌های تئوری و علمی را گذرانده باشد. تمامی امکانات برای یک تزریقات ایمن باید مهیا باشد. تزریقات از جمله مهمترین موارد پزشکی است که باید زیر نظر پزشک و در مراکز بهداشتی انجام شود. از جمله نکات مهم بهداشتی بودن تمام وسایل تزریق نظیر سرنگ و سر سوزن‌ها است.

سرنگ‌های یکبار مصرف باید در سایز‌های مختلف در جعبه‌های مخصوص ایمنی قرار داشته باشند. به علاوه در هنگام انجام تزریقات در منزل ۲۴ ساعته باید به بهداشت دست‌ها و پاکیزگی محیط و پوست بیمار توجه شود. اگر بار اول یک داروی خاصی تزریق می‌شود این کار باید در یک مرکز درمانی انجام گیرد. تکنسین و پزشک در هنگام تزریق باید دستکش‌های استریل شده پوشیده باشد. همچنین تمام داروها باید از لحاظ تاریخ و رنگ و دوز و فرم بررسی شوند تا از سالم بودن آنها اطمینان حاصل شود. توجه به دستورالعمل‌های خاص داروها اهمیت دارد.

پس از تزریق داشتن چه علائمی خطرناک است؟

خدمات تزریقات در منزل ۲۴ ساعته باید زیر نظر پزشک انجام شود. تزریقات در منزل توسط پزشکان و پرستاران ماهر و با تجربه انجام می‌گیرد. بعضی از داروها دارای عوارض کمی هستند و بر روی جلد داروها نیز عوارض آنها نوشته شده است. اما در بعضی مواقع ممکن است عوارض شدید باشند و سیستم ایمنی بدن انسان نسبت به داروی تزریق شده واکنش نشان می‌دهد. در بعضی افراد شدت علائم به حدی است که باید سریعاً به پزشک مراجعه کنند. در صورت بروز علائم بهتر است در اسرع وقت خود را به بیمارستان برسانید.

از جمله این علائم می‌توان به سردرد شدید اشاره کرد که با مسکن برطرف نشود یا سردرد به مرور بدتر شود. در بعضی مواقع هنگام خوابیدن یا کم شدن میزان شدت سردرد بیشتر می‌شود و کاملاً غیر معمول است. در بعضی مواقع تزریق دارو سبب ایجاد ضعف و مشکلات گفتاری یا تاری دید و در بعضی خواب آلودگی و تشنج می‌شود. در صورت بروز چنین مشکلاتی به بیمارستان بروید. همچنین تنگی نفس و خونریزی در زیر پوست، درد مداوم شکم، درد در قفسه سینه، بثورات پوستی، تورم پا و… از دیگر عوارض خطرناک است.

پس از تزریق داشتن چه علائمی عادی است؟

در بعضی مواقع بعد از انجام تزریق علائمی مشاهده می‌شود. بعضی از این عالم عادی هستند اما بعضی دیگر خطرناک بوده و باید در اسرع وقت به بیمارستان و مراکز درمانی مراجعه کنید. هر تزریقی ممکن است واکنش‌های زیادی برای سیستم ایمنی به دنبال داشته باشد. به عنوان مثال از مهمترین عوارض تزریقات می‌توانیم به بروز حساسیت در بدن اشاره کنیم. بعضی مواقع عوارض تزریق بسیار زیاد است و بیمار باید سریعاً خود را به پزشک مربوطه برساند.

در بعضی مواقع نیز بعد از تزریق عوارض کوتاهی مشاهده می‌شود. بعضی از افراد نسبت به یک داروی خاص حساسیت دارند و وجود این حساسیت بسیار خطرناک است. بعضی از عوارض بسیار طبیعی هستند و در صورت شدید نبودن نیاز به درمان خاصی ندارند. در واقع سیستم ایمنی نسبت به واکسن و تزریقات واکنش نشان می‌دهد و این واکنش در بعضی از مواقع بسیار کم است. در هنگام تزریق یک دارو بهتر است مدتی را در کنار پزشک یا در بیمارستان بگذرانید تا در صورت وجود عوارض و علائم شدید سریعا درمان شوید.

در این مطلب در مورد خدمات تزریقات در منزل ۲۴ ساعته بحث کردیم. امروزه برای راحت‌تر شدن زندگی و بهره مندی همه افراد از خدمات پزشکی راه حل‌های مختلفی ارائه شده است. باید این تزریقات به صورت کاملاً ایمن انجام گیرد چرا که استفاده نادرست از سرنگ و سوزن یک تهدید جدی برای بیماران به شمار می‌رود. تزریقات در منزل ۲۴ ساعته برای آن دسته از افرادی که نمی‌توانند از خدمات حضوری بیمارستان استفاده کنند حائز اهمیت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا