آخرین اخبارکارآفرینی

اصول مهم برای ورود به دنیای کارآفرینی

مهندس امین رشیدی

کارآفرینان همواره در حال تصمیم گیری اند، تصمیمات مهمی که آینده ی کسب و کارشان را متحول می سازد و می تواند در بسیاری از موارد یا آنها را به اوج  و یا به ورطه ی ورشکستگی برساند. همانقدر که  زندگینامه و شنیدن داستان موفقیت کارآفرینان جذاب است، پی بردن به چالش های متعدد پیش روی آن ها ، خالی از لطف نیست. از همان روز نخست در شرف تصمیمات مهم و تعیین کننده ی دنیای کارآفرینی هستید و با اولین سوال کارآفرین شوم یا نشوم  روبرو هستید.

رها کردن شغل کارمندی که ماهانه اگر چه کم، اما حقوق تان در حساب تان است و به جای رویارویی با هزاران چالش خیال تان راحت است ،روی کاناپه ی کنار تلویزیون تکیه دهید و به روزهای بازنشستگی بیاندیشید و یا مسیر پرتلاطم و هیجان انگیز دومی را انتخاب نمایید. سرنوشت خودتان را به دست بگیرید و برای همیشه با کارمندی خداحافظی کنید و وارد دنیای پرهیاهوی کارآفرینی شوید. اگر مسیر دوم را انتخاب نموده اید، همواره خود را با تصمیمات مهم و تعیین کننده ی دنیای کارآفرینی روبرو ساخته اید. تصمیمات مهم و تعیین کننده ی دنیای کارآفرینی از جمله برای ادامه ی مسیر کارآفرینی شریک بگیرم یا نه؟

و یا اینکه برای گسترش کسب و کارم به دنبال حمایت کننده های مالی باشم یا نه؟
به کسب و کار کنونی قانع باشم و یا درصدد گسترش شعبات مختلف آن باشم؟ به فکر صادرات باشم و فعالیتم را در آن سوی مرزها ادامه دهم ، یا نه ،به فروش داخلی اکتفا کنم.
مطالب مذکور تنها چندین مورد از صدها و شاید هزاران موردی است که همواره کارآفرینان با آن روبرو هستند و تصمیمات مهم و تعیین کننده ی دنیای کارآفرینی است که شکست یا پیروزی شما را رقم می زند.

کارآفرینان جوان و صاحبان استارت آپ ها که به تازگی قدم در این مسیر نهاده اند، باید به دقت به مطالعه زندگینامه و نحوه ی کار افراد موفق بپردازند. سپس از این طریق، برای خود راهی همانند آنها ترسیم کرده و وارد آن شوند. همچنین علاوه بر مطالعه افراد موفق به مطالعه شخصیت خود نیز بپردازند. چرا که معیارهای شخصیتی افراد بسیار متفاوت است و در بسیاری از موارد تنها به جنبه های سطحی زندگی آدم های موفق توجه می شود.

در هرصورت کارآفرین شدن هزینه دارد. درنگاه اول شاید می پندارید ،منظور از هزینه، هزینه های نیروی انسانی،  سرمایه ای و سایر هزینه هایی از این دست می باشد. اما منظور ما از هزینه ،هزینه ی احساسی و یک عمر تلاشی است که کارآفرینان در طول زندگی خود می کنند و در واقع چیزهای مهمی از دست می دهند که به هدف های مهم تری دست یابند. هزینه هایی چون تفریح، تنهایی و شکست که البته اگر کمی حساب شده وارد این عرصه شوید ،می توانید آن ها را به حداقل برسانید. تمامی مطالب بالا نشان می دهد که برای ورود به کارآفرینی و کسب و کار باید کارآفرین شد و کارآفرین شدن یک انتخاب است. انتخابی شاید دشوار که شما را وارد دنیایی هیجان انگیز می کند که بعد از آن حتی چالش های پیش رویتان را با هیچ شیرینی عوض نمی کنید. گواه این مطلب سخنان کارآفرینان بزرگ دنیاست که می گویند که اگر صدبار دیگر هم متولد می شدند، باز هم در همین راه ،این بار محکم و استوارتر گام برمی داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا