استان هاخراسان جنوبیویژه

طرح هاب شتر ، ابتکار استاندار خراسان جنوبی وارد فاز اجرا شده است

رضا بهنام – خراسان جنوبی- رییس سازمان با بیان اینکه طرح هاب شتر ابتکار و برنامه توسعه ای خاص استاندار خراسان جنوبی برای استان بوده و وارد فاز اجرا شده است، گفت: این طرح وارد فاز اجرایی شده و ایستگاه قرنطینه و نگهداری دامی حیدرآباد نهبندان نیز آماده بهره‌برداری است.

غلامرضا قوسی با اشاره به طرح هاب شتر به عنوان یکی  از پروژه‌های اشتغالزای استان در بخش کشاورزی تصریح کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای تامین علوفه در اختیار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) قرار گرفته و تاکنون ۴۰۰ هکتار کشت خارشتر انجام شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه ایستگاه به‌نژادی و اصلاح نژاد در منطقه بجد در حال ساخت است عنوان کرد: تاکنون هزار و ۳۷۰ راس واردات دام سبک به استان داشته‌ایم و ۱۱ هزار و ۴۴۹ راس دام نیز خریداری و توزیع انجام شده است.

وی با بیان اینکه موافقت برای واردات ۱۰ هزار نفر شتر به استان انجام شده است گفت: در مرحله نخست ۱۰۰ نفر شتر و در مجموع تاکنون ۳۴۴ نفر شتر وارد شده است.

قوسی از جمع‌آوری و خرید ۱۴ تن شیر شتر طی یک ماه گذشته تا امروز در استان خبر داد و گفت: از این میزان یک هزار و ۷۰۰ کیلوگرم  تبدیل به شیرخشک شده و در حال رایزنی برای صادرات است آن هستیم.

وی پرورش ماهی تیلاپیا را از دیگر برنامه‌های مهم استان دانست و اضافه کرد: اجرای طرح پرورش ماهی تیلاپیا نخستین بار در کشور در خراسان جنوبی استارت زده شد.

وی گفت: همچنین امسال نخستین بار توزیع بچه ماهی تیلاپیا را داشتیم که نخستین برداشت نیز از شهرستان فردوس انجام شده است.هفته دولت امسال یک هزار و ۵۱۵ پروژه یا طرح با اعتباری بیش از چهار هزار و ۴۰۲ میلیارد تومان در استان خراسان جنوبی افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد یک هزار و ۸۰ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا