آخرین اخبارمناطق آزاد-گردشگری

راهنمای کامل فرودگاه استانبول برای مسافران

فرودگاه استانبول که در حقیقت فرودگاه بین‌المللی جدید استانبول به‌شمار می‌رود درآرناووتکوی و قسمت اروپایی این شهر واقع شده است. از نظر رتبه این فرودگاه بعد از فرودگاه آتاتورک و فرودگاه صابیحا گوکچن قرار داشته و به‌عنوان سومین فرودگاه بین‌المللی استانبول شناخته می‌شود.

ظرفیت جابجایی مسافران در این فرودگاه بسیار بالا بوده و تلاش طراحان براین است که به بزرگ‌ترین فرودگاه جهان برای سفر و اقامت مسافران در بهترین هتل‌های استانبول مانند هتل مرکور بومونتی استانبول تبدیل شود و از طریق آن هرساله میلیون‌ها گردشگر به استانبول سفر کنند. در ادامه این مقاله به بیان اطلاعات بیشتری در مورد این فرودگاه می‌پردازیم.

آشنایی با تاریخچه ساخت فرودگاه استانبول

آغاز ساخت این مکان به تاریخ 7 اکتبر 2013 برگشته و این فرودگاه مساحتی در حدود 5/76 میلیون متر مکعب دارد. از نظر موقعیت مکانی نیز در شمال استانبول و درحدود ۳۵ کیلومتری مرکز شهر واقع شده و هنوز هم تکمیل‌شدن آن ادامه دارد. درواقع، پروژه فرودگاه دارای 4 فاز بوده که این فازها در حال تکمیل هستند.

هدف از ساخت فرودگاه استانبول

مهمترین هدف از طراحی و ساخت این مکان، قرارگیری نام کشور ترکیه در کنار کشورهای پیشرو صنعت هوانوردی به‌شمار می‌رود. همچنین، از نظر موقعیت مکانی، این فرودگاه نقطه تلاقی ۵ قاره و کشورهای شرق و غرب جهان محسوب می‌شود. در این فرودگاه امکان رفتن و آمدن به 300 مقصد مختلف وجود داشته و به همین دلیل، برای اولین بار تبدیل به قطبی می‌شود که از طریق آن یک سوم مردم جهان به کشور ترکیه سفر خواهند کرد. درواقع، تمایز این فرودگاه از سایر فرودگاه‌های ترکیه، کمک آن به رشد و پیشرفت اقتصادی این کشور است.

حمل و نقل عمومی و ترانسفر فرودگاه استانبول

از مهمترین امکانات این فرودگاه، خطوط حمل و نقل عمومی و ترانسفر آن در مسیرهای متنوع و نقاط مختلف استانبول به‌شمار می‌رود. در واقع، خدمات اتوبوس‌های این فرودگاه بهترین انتخاب برای گردشگرانی به‌شمار می‌رود که در جستجوی یک وسیله نقلیه عمومی برای جابجایی میان شهر و این فرودگاه هستند. همین موضوع تاثیر زیادی در رفاه و آسایش مسافران برای رفتن به نقاط مختلف شهر از فرودگاه و همچنین، از فرودگاه به شهر را دارد.

تاکسی‌ها و رستوران‌های فرودگاه استانبول

با توجه به حجم زیاد مسافران این فرودگاه، در آن تعداد زیادی تاکسی برای جابجایی مسافران وجود دارد. یکی از نکات برجسته در مورد این تاکسی‌ها این است که خدمات‌رسانی آن‌ها به‌صورت 24 ساعته و 7 روز در هفته انجام می‌شود. برای این تاکسی‌ها سه رنگ سیاه، آبی و نارنجی در نظر گرفته شده که هرکدام تعرفه‌های مختص به خود را دارند. همچنین، در داخل فرودگاه رستوران‌های زیادی وجود داشته که مسافران می‌توانند در این رستوران‌ها به صرف انواع غذا و نوشیدنی بپردازند.

مراکز خرید فرودگاه استانبول

خرید کردن از جذاب‌ترین تجربه‌های سفر به‌شمار می‌رود. فرودگاه استانبول به گونه‌ای طراحی شده که به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های جهان، یک مرکز خرید لوکس نیز به‌شمار می‌رود. درواقع، تنوع کالا در این فرودگاه بسیار بالا بوده و از جواهرات، ساعت گرفته تا لباس، اسباب‌بازی، لوازم خانگی و الکترونیکی و در مجموع بسیاری از لوازم و وسایل دیگر با عالی‌ترین کیفیت در این فرودگاه موجود هستند.

هتل فرودگاه استانبول

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این فرودگاه، داشتن یک هتل بسیار لوکس و شیک است. درواقع، این هتل از بزرگ‌ترین هتل‌های فرودگاهی دنیا و اروپا به‌شمار می‌رود. تعداد اتاق‌های این هتل 451 عدد بوده و از این میان حدود 174 اتاق رو به فرودگاه قرار دارند. استفاده از اتاق‌های عادی برای عموم مردم آزاد بوده، اما اتاق‌های رو به فرودگاه بعد از کنترل گذرنامه و تنها برای مسافران بین‌المللی قابل استفاده هستند.

سخن آخر

استانبول از بزرگ‌ترین و زیباترین شهرهای کشور ترکیه است که هر ساله هزاران گردشگر به آن سفر می‌کنند. با توجه به این موضوع در این شهر یک فرودگاه بین‌المللی بسیار بزرگ با کلیه امکانات رفاهی ساخته شده و هنوز هم فازهای دیگر آن در حال تکمیل هستند. حتی این فرودگاه دارای هتل با نمایی روبه فرودگاه و رستوران‌ هایی متنوع با انواع غذا و نوشیدنی است. امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات لازم در مورد فرودگاه استانبول را به دست آورید.

با رزرو هتل مرکور بومونتی استانبول سفر به این شهر را برای خود به یادماندنی تر کنید. هتل مرکور بومونتی استانبول یکی از جاذبه‌های برجسته اقامتی در شهر استانبول است. این هتل با طراحی زیبا و امکانات رفاهی بالا، به مسافران خود اقامتی لذت‌بخش و راحت ارائه می‌دهد. با موقعیتی مرکزی در شهر، این هتل به مسافران امکان دسترسی آسان به اماکن تاریخی، فرهنگی و تجاری استانبول را فراهم می‌کند.

اتاق‌های هتل مرکور بومونتی استانبول با دکوراسیون مدرن و تجهیزات رفاهی مدرن، به مسافران اقامتی شیک و لذت‌بخش ارائه می‌دهند. همچنین، امکاناتی همچون رستوران با منوی متنوع، استخر، سالن ورزشی و اتاق جلسات، از دیگر ویژگی‌های این هتل می‌باشند.

به دلیل وجود امکانات رفاهی بالا و موقعیت مرکزی، هتل مرکور بومونتی استانبول یکی از گزینه‌های مناسب برای اقامت در استانبول برای مسافرانی است که به دنبال تجربه‌ای لذت‌بخش و خاطره‌ای متفاوت هستند. برای رزرو هتل ارزان وارد سایت فلای تودی شوید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا