آخرین اخبارصنعت-معدن-تجارت

آشنایی با تفاوت فرز سنگبری و آهنگری

افرادی که در کارهای صنعتی مشغول به کارند حتماً با نام و کاربرد فرز سنگبری و آهنگری آشنا هستند. این دو وسیله کاربردهای بسیاری در سنگبری و آهنگری دارند و انجام بسیاری از کارها بدون استفاده از آنها غیرممکن است. فرز سنگبری و آهنگری جزو ابزارهای دستی و برقی محسوب می‌شوند که به یک دیسک یا صفحه برش مجهز شده‌اند. آشنایی با تفاوت فرز سنگبری و آهنگری بسیار اهمیت دارد؛ زیرا به شما کمک می‌کند تا با توجه به نوع کار خود وسیله مناسب را تهیه نمایید.

فرز سنگبری چیست؟

از نام این دستگاه می‌توان پی برد که از این وسیله برای برش انواع سنگ‌ها استفاده می‌شود. فرز سنگبری در ساختمان‌سازی و خصوصاً در نماسازی ساختمان بسیار پرکاربرد است و از آن برای سنباده زدن و برش سنگ و گرانیت استفاده می‌شود. صفحه این دستگاه بزرگ است و با سرعت 6000 الی 6500 دور در دقیقه می‌چرخد. این فرز می‌تواند سنگ‌هایی تا قطر ۲۳۰ میلی‌متر را برش بزند.

فرز آهنگری چیست؟

فرز آهنگری همان‌طور که از نامش پیداست برای برش فلزات و آهن‌آلات به کار می‌رود. این وسیله در ساخت‌وساز و صنعت بسیار پرکاربرد است. فرز آهنگری سرعت و قدرت بالایی دارد؛ اما انرژی مصرفی آن کم است. با استفاده از این وسیله شما می‌توانید نه‌تنها فلز، بلکه چوب و مواد متراکم دیگر را برش دهید یا سطوح مختلف را سمباده بزنید و صاف کنید. سرعت فرز آهنگری به طور معمول ۸۰۰۰ تا ۸۵۰۰ دور در دقیقه است.

تفاوت فرز سنگبری و آهنگری

آشنایی با تفاوت فرز سنگبری و آهنگری به شما کمک می‌کند تا از این دو وسیله بهترین استفاده را بکنید. این دو وسیله با اینکه در دسته فرزها جای دارند؛ اما ساختارشان متفاوت است و دو تفاوت عمده دارند:

  • تفاوت در سرعت: اولین تفاوت فرز سنگبری و آهنگری در سرعت آنهاست. همان‌طور که اشاره شد فرز سنگبری سرعتی در حدود ۶۰۰۰ تا ۶۵۰۰ دور در دقیقه دارد. درصورتی‌که سرعت فرز آهنگری چیزی در حدود ۸۰۰۰ تا ۸۵۰۰ است.
  • تفاوت در ابعاد: یکی دیگر از تفاوت فرض سنگبری و آهنگری تفاوت ابعاد آنها است. در واقع صفحه برش سنگ و آهن در این دو ابزار با یکدیگر تفاوت دارد. قطر صفحه فرز آهنگری نسبت به فرز سنگبری کوچک‌تر است.

چگونه ارزان‌ترین فرز آهنگری را تهیه کنیم؟

فرز آهنگری یکی از پرکاربردترین ابزارهای برقی است که به‌وسیله آن قطعات آهنی برش زده می‌شوند. امروزه خرید فرز آهنگری برای افرادی که در بخش صنعت و آهنگری کار می‌کنند کاری بسیار مرسوم و رایج است. شاید خرید ارزان‌ترین فرز آهنگری دغدغه بسیاری از افراد باشد. فرز آهنگری با توجه به ویژگی‌های خاص خود می‌تواند در قیمت‌های متفاوتی دیده شود. بخش‌های تشکیل‌دهنده این فرز و ویژگی‌های هر کدام می‌توانند در قیمت فرز آهنگری تأثیر بگذارند. این بخش‌ها عبارت‌اند از:

خرید ارزان‌ترین فرز آهنگری

سایز و اندازه صفحه برش

دیسک یا صفحه برش فرز آهنگری اندازه‌های مختلفی دارد. محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین نوع آن ۱۱۵ میلیمتری، ۱۸۰ میلیمتری و ۲۳۰ میلیمتری است. هر چند باید بدانید که دیسک ۱۸۰ میلیمتری نیز وجود دارد.

قدرت موتور

قدرت موتور دستگاه نیز می‌تواند در قیمت آن تأثیرگذار باشد. اینکه شما می‌خواهید از فرز آهنگری در مصارف صنعتی یا خانگی استفاده کنید قدرت موتور متفاوتی را طلب می‌کند. برای مصارف صنعتی، فرز آهنگری باید توان ۲۴۰۰ وات داشته باشد.

سرعت دستگاه

میزان سرعت دستگاه نیز نقش مهمی در قیمت آن دارد سرعت چرخش صفحه فرز آهنگری در حدود ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه است.

نوع برند

برندهای مختلفی دست به تولید فرز آهنگری زده‌اند که قیمت هر کدام با توجه به کیفیت مواد به‌کاررفته در ساخت فرز متفاوت است. بنابراین قیمت این دستگاه با توجه به برند آن می‌تواند متفاوت باشد.

برای خرید ارزان‌ترین فرز آهنگری شما باید نه تنها قیمت فرز را در نظر بگیرید بلکه باید کیفیت آن را نیز در نظر بگیرید. در صورت نداشتن کیفیت، کارایی فرز پایین می‌آید و شما نمی‌توانید بهترین استفاده را از این وسیله داشته باشید.

در خرید فرز سنگبری یا مینی فرز به چه نکاتی دقت کنیم؟

دو وسیله پرکاربرد که در کارهای سنگبری و صنعتی بسیار استفاده دارند فرز سنگبری و مینی فرز هستند. فرز سنگبری از نظر ابعاد به دودسته تقسیم می‌شود؛ دسته اول که فرز سنگبری نامیده می‌شود برای کارهای سنگین و پروژه‌های سخت مورداستفاده قرار می‌گیرد و دسته دیگر مینی فرز است که ابعاد کوچک‌تری دارد و برای کارهای سبک‌تر استفاده می‌شود.

فرز سنگبری به دستگاهی گفته می‌شود که مناسب انواع برش سنگ است و علاوه‌برآن می‌توان از آن برای صیقل‌دادن، تراشیدن قطعات سنگ، پرداخت فلزات و… استفاده کرد. از دستگاه مینی فرز نیز می‌توان برای برش سنگ، و برش و پرداخت فلزات استفاده کرد. در واقع تفاوت فرز سنگبری و مینی فرز همان‌طور که گفته شد در اندازه قدرت و کاربرد آنهاست. مینی فرز سایز کوچک‌تری دارد و برای کارهای سبک‌تر و ساده‌تر مورداستفاده قرار می‌گیرد.

خرید فرز سنگبری یا مینی فرز برای افرادی که با کارهای برش، تراشیدن قطعات سنگ یا پرداخت فلزات در ارتباط هستند بسیار لازم است. در هنگام خرید فرز سنگبری یا مینی فرز باید به موارد متعددی همچون قدرت و توان دستگاه، قطر صفحات، وزن دستگاه، سرعت، جنس صفحه دیسک و موارد این چنینی توجه کرد.

خرید مینی فرز با قیمت مناسب

 

خرید از فروشگاه لوازم ابزارمارت چگونه انجام می‌شود؟

امروزه به دلیل گسترش فعالیت‌های صنعتی و ساختمان‌سازی، نیاز افراد شاغل در این کارها به لوازم موردنیاز و تخصصی مرتبط با کار خود بسیار افزایش‌یافته است. شاید بتوان گفت روش‌های سنتی همچون مراجعه به فروشگاه‌های در سطح شهر، دیگر در میان افراد گزینه ابتدایی نیست. امروزه با توجه به سرعت بالای زندگی افراد ترجیح می‌دهند تا لوازم موردنیاز خود را از طریق فروشگاه‌های اینترنتی تهیه نمایند. فروشگاه لوازم ابزارمارت از جمله فروشگاه‌های اینترنتی است که تمام ابزارهای دستی، برقی و شارژی، بادی و بنزینی، الکتریکی و روشنایی و بسیاری موارد دیگر را در کنار یکدیگر گردآورده است.

فروشگاه لوازم ابزارمارت

 

فروشگاه لوازم ابزارمارت تلاش نموده تا تنوع بالایی از بهترین برندها و وسیله‌ها را در کنار یکدیگر به خریداران عرضه کند و با اطلاعات کاملی که در مورد این ابزار در اختیار خریدار قرار  می‌دهد به او کمک کند تا بهترین انتخاب را داشته باشد. شما می‌توانید کالای موردنظر خود را با تضمین، مشاوره و ارسال رایگان از این مجموعه تهیه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا