آخرین اخبارصنعت-معدن-تجارت

ورق فولاد مبارکه و مقایسه ورق سیاه مبارکه، اکسین و کاویان

ورق سیاه یکی از مهمترین و پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنعت و ساختمان است. ورق سياه تولیدی در کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، اکسين و کاويان اهواز از مرغوبترین ورق تولید داخلی در بازار آهن هستند. ورق آهن سیاه، دارای مزایا و ویژگی های خاص خود می باشند. مزایایی که سبب شده تا خریداران ورق آهن سیاه، به دلیل کیفیت بالا محصولات این شرکت ها را انتخاب نمایند.

در این مطلب با تاریخچه و ویژگی ورق فولاد مبارکه اصفهان آشنا می‌شویم و به بررسی تفاوت ها و تمایزات هر یک از ورق های تولید داخل می پردازیم.

معرفی شرکت فولاد مبارکه اصفهان

شرکت فولاد مبارکه اصفهان بزرگترین و معتبرترین تولیدکننده محصولات فولادی در کشور است. این کارخانه در نزدیکی شهر مبارکه اصفهان واقع شده و کار خود را از سال ۱۳۶۰ آغاز کرده است. این مجتمع در مساحتی حدود ۳۵ کیلومتر مربع و با بیش از ۱۲۰۰۰ پرسنل مشغول فعالیت می باشد.

لوگو فولاد مبارکه اصفهان

ویژگی ورق فولاد مبارکه اصفهان

شرکت فولاد مبارکه فعالیت مستمری در زمینه تولید انواع ورق از جمله ورق آهن سیاه دارد. به گونه ای که سهم قابل توجهی در حدود ۵۰ درصد از نیاز کشور توسط این کارخانه تأمین می شود.

این شرکت استانداردهای متعددی نظیر DIN 17100، DIN 17155 ، JIS1301، SAE ، IRACOR و IRAFORM را در تولید ورق آهن سیاه درنظر گرفته است.

حوزه کاربرد و استفاده ورق فولاد مبارکه به دلیل تنوع در ابعاد، سایز و مشخصات فنی بسیار گسترده است. به طوری که امروزه ورق فولاد مبارکه در سوله سازی، ساختمان سازی، لوازم خانگی، تیر ورق، قطعات و خودرو سازی ،لوله فلزی ، قوطی پروفیل، گاردریل و صنایع سبک و سنگین کاربرد دارد.

این شرکت در فرآیند نورد سرد ورق هایی از ضخامت ۰.۴ میل تا ۲ میل را در انواع روغنی و گالوانیزه و اسید شو تولید میکند. و در فرآیند نورد گرم ورق از ضخامت ۲ میل تا ۱۵ میل را در ورق آهن سیاه تولید میکند.

ورق فولاد مبارکه اصفهان در عرض های ۱.۵،۱.۲۵،۱ متر و طول های ۲، ۲.۵ و ۶ متر تولید میشوند.

توجه داشته باشید شرکت فولاد مبارکه علاوه بر ورق st37، سایر انواع ورق آلیاژی مانند ST57, A283،CK45، A36 و A516 و … را تولید می کند

شما عزیزان برای دریافت قیمت ورق آلیاژی و ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان ، اکسین و کاویان می توانید با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید.

نوع ورق سیاه

ورق آهن سیاه معمولاً به صورت رول، برشی و فابریک (شیت) در بازار موجود میباشد. فولاد مبارکه اصفهان با توجه به تولید ورق فولادی در ضخامت پایین، توانایی عرضه ورق بصورت رول و فابریک را دارا میباشد اما از آنجاییکه شرکت اکسین و کاویان ورق هایی با ضخامت بالا تولید میکنند صرفا امکان عرضه این محصولات بصورت شیت میباشد.

توجه داشته باشید قیمت ورق آهن برش خورده از قیمت ورق فابریک و ورق رول ارزانتر است.

ویژگی و مزایای انواع ورق سیاه

ورق سیاه به روش نورد گرم و در دمایی بین ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ درجه سانتی گراد تولید می شود. از این رو، از دوام و مقاومت خوبی برخوردارند.

ورق آهن سیاه، همان گونه که از نامش پیداست ظاهری تیره داشته و سطح هموار و براقی ندارد.

شکل پذیری بالا، در کنار سختی و استحکام مناسب از ویژگی‌ مهم ورق گرم است.

ورق سیاه به صورت رول و یا صفحه و در ضخامت مختلفی به بازار عرضه می شوند. از ورق سیاه ۱.۵ میل گرفته تا ورق نسبتاً ضخیم چند سانتی متری. ورق سیاه ۲ میل، ۴ میل و ۶ میل از جمله انواع پرکاربرد به شمار می رود.

ورق آهن سیاه معمولاً به صورت رول شده، فابریک یا شیت و برش خورده ( ورق برشی ) به فروش میرسد. هر کدام از تولید کنندگان ورق فولادی ایرانی عرض، طول و ضخامت مشخصی از ورق را تولید می کنند.

ورق گرم در آلیاژها و متریال مختلفی مانند ورق سیاه st37، ورق st52، (Astm) A283، A516-GR و … تولید می شود.

ورق فولاد مبارکه اصفهان

کاربرد ورق سیاه

ورق سیاه به لطف انواع مختلف و همچنین مشخصات فنی گسترده کاربرد فراوانی دارد. از جمله:

  • ساخت انواع مقاطع فولادی مانند لوله گاز ، لوله گالوانیزه و قوطی پروفیل ، ناودانی، نبشی، پروفیل Z و …
  • پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی و ساخت مصالح نظیر تیر ورق
  • کاربرد وسیع در صنایع گوناگون به ویژه سوله سازی و کشتی سازی
  • ساخت انواع مخازن ، تانکر ، لوله فلزی ، بویلر و …
  • قابلیت استفاده در ساخت انواع تجهیزات نظیر ادوات کشاورزی ، گاردریل ، تجهیزات ترافیکی و…

ورق سیاه با ضخامت کم (کمتر از ۱۵ میلی متر)

در تولید ورق سیاه نازک یا همان ضخامت کم، ورق فولاد مبارکه کیفیت بالاتری دارد. البته این بدان معنا نیست که کیفیت ورق های تولیدی دو شرکت فولاد اکسین و فولاد کاویان پایین است. بلکه با توجه به تجربه و فرآیند ساخت، کیفیت ورق آهن سیاه کمتر از ۱۵ میلی متر در شرکت فولاد مبارکه اصفهان بالاتر است.

ورق سیاه ضخیم (بالای ۱۵ میلی متر)

در حال حاضر فقط دو شرکت اکسین و کاویان در زمینه تولید ورق ضخیم فعالیت دارند. در بین این دو نیز محصولات شرکت اکسین از کیفیت بالاتری نسبت به کاویان برخوردار است.

قیمت ورق آهن برش خورده

قیمت ورق سیاه

قیمت و هزینه خرید ورق آهن سیاه به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. قیمت جهانی ، نرخ ارز، ابعاد و مشخصات فنی ورق آهن سیاه و فاصله حمل و … از جمله این موارد است. شما مخاطبان ارجمند برای آگاهی از کف قیمت روز بازار و کارخانه انواع ورق می‌توانید به صفحه قیمت ورق آهن سیاه در سایت فولاد جهان مهر به آدرس jamsteelco.comمراجعه نمایید.

خرید ورق آهن سیاه با بهترین قیمت

مجموعه فولاد جهان مهر از سال 1350 فعالیت خود را از منطقه شاپور تهران ( خیابان قزوین فعلی) در زمینه تهیه و تامین انواع آهن آلات ساختمانی مانند تیرآهن معمولی ، میلگرد، لوله گاز و… آغاز کرد. پس از گذشت 27 سال و تاسیس بازار آهن شادآباد تهران، ضمن استقرار در بازار آهن، حوزه کاری خود به سایر بخش مانند صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، و امکان تمامی اقلام فولادی نظیر لوله مانیسمان بدون درز، فلنج و اتصالات، تیرآهن هاش، شیرآلات و … را برای مشتریان خود فراهم نمود.

این مجموعه به صورت رسمی در سال 1389 شرکت فولاد جهان مهر را ثبت نموده است و با ارائه فاکتور رسمی و واردات مستقیم از چین، ترکیه و اروپا سعی بر تامین نیازهای مشتریان معتبر خود نموده است.

در سال 1394 با توجه به گسترش اینترنت و نیاز مشتریان به دسترسی سریعتر قیمت، سایت شرکت فولاد جهان مهر به آدرسjamsteelco.com راه اندازی شد و ضمن ارتباط بهتر با مشتریان، به ارائه مشاوره فنی خرید رایگان توسط تیم مهندسی مجموعه از طریق تلفن 88654200-021 به مشتریان ارائه نموده است.

این شرکت با پشتوانه تجربه نیم قرنی خود در تامین انواع مقاطع فولادی، ورق آلیاژی و لوله فولادی مورد استفاده در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، نیروگاهی، ماشین سازی، کشتی سازی، ساختمانی و…، و تلاش برای تامین متریال مورد نیاز این صنایع در کوتاهترین زمان و با مناسبترین قیمت از کارخانجات و برند های معتبرایرانی و خارجی ، همچنین اخذ و ارائه گواهینامه بین المللی از این کارخانجات، هم‌اکنون یکی از مهمترین تامین کنندگان مقاطع آهن و فولاد کشور محسوب می‌گردد.

شما مخاطبان عزیز برای دریافت جدیدترین قیمت ورق سیاه ، ورق آلیاژی ، ورق گالوانیزه و سایر انواع ورق با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید. قیمت ورق سیاه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا