استان هاخراسان جنوبیویژه

400 مگاوات ساعت برق در تعدیل روشنایی معابر خراسان جنوبی صرفه جویی شد

خراسان جنوبی – رضا بهنام -هادی منصوریان در حاشیه مانور سراسری تعدیل روشنایی اظهار داشت: با افزایش مصرف برق و گاز در بخش خانگی و تجاری و محدودیت سوخت تحویلی به تعدادی از نیروگاه ها، صرفه جویی در مصرف برق در دستور کار شرکت‌های توزیع برق استان‌ها قرار گرفت که تعدیل روشنایی معابر از جمله اقدامات شرکت‌های برق در پیاده سازی این مهم بوده است.

وی افزود: در همین راستا از آغاز طرح تعدیل روشنایی معابر که از حدود یک ماه پیش آغاز شده، تا کنون 17 هزار و 350 چراغ در معابر مختلف استان خاموش شده است.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: در این مدت 12هزار و900 چراغ در معابرشهری و بلوار‌های اصلی و 4 هزار و 450 چراغ با همکاری ادارات راهداری و شهرداری ها، در جاده‌ها و بوستان‌ها خاموش شد.

مهندس منصوریان همچنین با انتقاد از مشترکینی که به صورت غیرمجاز از رمزارزها و ماینرها برای استخراج ارز دیجیتال استفاده می کنند، اعلام کرد: طی مانور یاد شده، 3 مرکز استخراج ارز دیجیتال با 46 دستگاه ماینر شناسایی و ضمن جمع آوری ماینرها با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بیان کرد: این مانور که به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد 35 گروه اجرایی، 40 خودرو عملیاتی و 110 نفر پرسنل و ناظر اجرایی حضور داشتند که عملیات تعدیل روشنایی معابر عمومی و همچنین کنترل رمز ارزها از اهداف مهم این مانور بود.

منصوریان با اشاره به اطلاعیه شرکت توانیر، از مردم استان خواست با کاهش ۱ تا ۲ درجه‌ای دمای هوای منازل و محل کار و مدیریت مصرف گاز و برق، امکان استمرار تأمین انرژی را برای همه هموطنان فراهم کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا