استان هاخراسان جنوبیویژه

۵۶۰ کیلومتر پروژه باند دوم در خراسان جنوبی در دست اجرا است

خراسان جنوبی – رضا بهنام – «وحید داعی» در آیین افتتاح همزمان ۹۰ کیلومتر از باند دوم راه‌های خراسان جنوبی که با حضور وزیر راه و شهرسازی در کیلومتر ۱۴۰ محور دیهوک – راور در شهرستان طبس برگزار شد، اظهار کرد: خراسان جنوبی سومین استان وسیع کشور است و حدود ۱۷ هزار و ۱۶۲ کیلومتر راه اصلی، فرعی، دوبانده، آسفالته و روستایی و … در استان وجود دارد که ششمین استان کشور از لحاظ بیشترین میزان راه محسوب می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تا پایان سال ۹۸ طول باندهای دوم استان ۶۱۴ کیلومتر بوده است، گفت: برای سال جاری ایجاد ۱۶۰ کیلومتر باند دوم را هدف گذاری کرده‌ایم که ۴۷ کیلومتر آن در هفته دولت و ۹۰ کیلومتر نیز در دهه فجر به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: تا پایان سال ۲۳ کیلومتر دیگر باند دوم که اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد به بهره‌برداری می رسد که مجموع باندهای دوم استان به ۷۷۴ کیلومتر خواهد رسید.
داعی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۶۰ کیلومتر دیگر باند دوم با مبلغ قرارداد هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان در دست اجرا است، تصریح کرد: این پروژه ها دارای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که تا پایان دولت دوازدهم ۱۰۰ کیلومتر از آن تکمیل و تحویل شبکه کریدوری کشور می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش اعتبارات حمل و نقل استان در سال ۱۳۹۹ را مبلغ ۲۹۶ میلیارد تومان اعتبار دانست و افزود: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ این مبلغ با ۲۵ درصد افزایش به ۳۶۰ میلیارد تومان رسیده است.
به گفته وی از مجموع ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبارات توازن استانی، ۱۱۲ میلیارد تومان به حوزه حمل و نقل خراسان جنوبی اختصاص یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا