آخرین اخبارخراسان جنوبی

مسئول کانون تعلیم و تربیت خدمت رضوی در خراسان جنوبی:۳۲۰۰ محتوای آموزش مجازی دوره های مختلف تحصیلی تولید و منتشر شد

 

نقش نیوز – خراسان جنوبی -رضابهنام: دانشمند گفت: ۳۲۰۰ محتوای آموزش مجازی دوره های مختلف تحصیلی در خراسان جنوبی تولید و منتشر شد.«غلام‌حسین دانشمند»  اظهار کرد: یکی از برنامه هایی که از سال گذشته در کانون تعلیم و تربیت رضوی دنبال می کنیم، سامانه تدوین محتوای تقویتی کلاس های آموزشی تحت عنوان «سامینو» است و دانش آموزان مقاطع مختلف می توانند فیلم تدریس معلمان خود را به صورت زنده مشاهده و از آن محتوا استفاده کنند. مسئول کانون تعلیم و تربیت خدمت رضوی در خراسان جنوبی افزود: این طرح در اردیبهشت سال گذشته اجرا شده و امسال با توجه به شرایط کرونایی، دانش آموزان می توانند در بستر فضای مجازی استفاده کنند. وی ادامه داد: بیش از 100 کتاب درس و بیش از سه هزار و 200 فیلم آموزشی در سایت سامینو مبتنی بر کلاس های آموزشی بارگذاری شده و دانش آموزان در هر زمان از شبانه روز می توانند از بخش های خادمیاران تعلیم و تربیت بهره مند شود.

وی با بیان اینکه سایت سامینو بیش از 360 هزار نفر مشاهده کننده داشته است، گفت: استقبال خوبی از این فضا انجام شده، این طرح مربوط به استان خراسان جنوبی است اما در سطح کشور قابل دسترسی است. مسئول کانون تعلیم و تربیت خدمت رضوی در خراسان جنوبی نذر کتب کنکور و طرح خادمیاران و یاوران رضوی به شکل حضوری برای برگزاری کلاس های تقویتی را از دیگر طرح های کانون تعلیم و تربیت عنوان کرد و افزود: مطابق با سال تحصیلی، خادمیاران سازماندهی و به مدارس و یا پایگاه های تقویت رضوی مراجعه می کنند و هشت تا 12 جلسه برای دانش آموزان کلاس تقویتی برگزار می کنند.

دانشمند ادامه داد: در راستای همین طرح، کلاس های کنکور برگزار می شود و هم اکنون در دو شهرستان بیرجند و خوسف ما کلاس کنکور داریم؛ در دروس علوم پایه و عمومی خادمیارانی که امکان تدریس دارند در مدارسی که لازم است کلاس کنکور برگزار می شود. وی یادآور شد: سال گذشته در شهرستان بیرجند دو و یا سه پایگاه و مدرسه رضوی داشتیم که امسال این تعداد افزایش یافته است، در مقطع متوسطه دوم تعدادی مدارس حاشیه شهر تحت عنوان مدرسه رضوی ابلاغ گرفته اند و با خادمیاران ارتباط و در صورتی که دانش آموز زیادی داشته باشند کلاس ها برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در  طرح نذر آموزشی هر کدام از معلمان آموزش و پرورش ماهیانه مبلغی را برای نیازهای ملزوماتی دانش آموزان واریز و نیاز دانش آموزان رفع می شود. مسئول کانون تعلیم و تربیت خدمت رضوی در خراسان جنوبی گفت: در شهر بیرجند 26 یاور رضوی داریم که در حوزه خادمیاری ورود پیدا کرده اند و یکسال باید به صورت آزمایشی خدمت کنند تا خادمیار شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا