استان هاخراسان جنوبیویژه

۱۱۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد خراسان جنوبی از بند رهایی یافتند

خراسان جنوبی – رضا بهنام – غلامرضا حسین پور مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی با بیان مطلب فوق گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۱۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد توسط ستاد دیه از زندان های استان خراسان جنوبی از بند حبس رهایی یافته‌اند و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی با بیان اینکه مجموع بدهی این زندانیان بیش از ۵۵ میلیارد و ۵۳۷ میلیون تومان بوده است، افزود: بیش از ۱۷ میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان از طریق گذشت شاکیان، بیش از یک میلیارد ۸۷۸ میلیون تومان توسط ستاد دیه استان، ۹۶۷میلیون تومان توسط ستاد دیه کشور، ۱۰ میلیون تومان کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) و همچنین مبلغ یک میلیارد و ۹۱۳ میلیون تومان از طریق تسهیلات بانکها و مابقی از طریق اعسار و نقدینگی محکومان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۹۵ زندانی جرائم غیر عمد با ۱۸ میلیارد تومان بدهکار هستند، ادامه داد: از این تعداد ۳۵ نفر بابت مهریه، یک نفر بابت دیه و ۵۹ نفر نیز به علت بدهکاری مالی در حبس به سر می‌برند.

حسین پور یادآور شد: از بدو تأسیس ستاد دیه در استان خراسان جنوبی در سال ۱۳۸۴ تاکنون تعداد یک هزار و ۲۶۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با کمک خیرین و نیک اندیشان آزاد شده اند که گذشت شاکی بیشترین نقش را در فراهم نمودن زمینه آزادی زندانیان داشته است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی در در ادامه عنوان کرد: همچنین با کمک ستاد دیه، کمیته امداد امام(ره)، تسهیلات قرض الحسنه، صندوق تأمین خسارات بدنی و بیمه بالغ بر ۳۳ میلیارد و ۶۳۲ میلیون تومان پرداخت شده تا این زندانیان نیازمند غیر عمد از بند رهایی پیدا کردند.

وی در پایان گفت: علاقمندان می‌توانند کمک‌های خود را برای برای آزادی زندانیان غیرعمد را به شماره حساب کارت بانکی ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۰۹۳۹۸ ستاد دیه خراسان‌ جنوبی واریز کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا