استان هاخراسان جنوبیویژه

یک میلیارد تومان اعتبار به حوزه فرهنگ خراسان جنوبی تخصیص یافت

رضا بهنام – خراسان جنوبی – عباسعلی بهاری در نشست با جمعی از نویسندگان، ناشران و کتابفروشان استان به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبارات سال جاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اشاره کرد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند با ابزارهایی مانند فیلم، کتاب و رسانه‌ها و سرمایه‌های اجتماعی همچون هنرمندان و فرهیختگان برای جامعه الگوسازی کند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا بسیاری از برنامه‌ها لغو شده است، افزود: با این حال تلاش شده تا هفته کتاب و کتابخوانی همچنان پرشور برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری به دنبال مشارکت سرمایه‌های اجتماعی است ، ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با ۱۲۰ انجمن و مرکز فعالیت فرهنگی و هنری بعد از استانداری و فرمانداری‌ها، بیشترین تعداد مراکز مردم نهاد را دارد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی افزود: اداره کل ورزش و جوانان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اکثر امور خود را به این انجمن‌ها سپرده‌اند و پیگیری‌هایی که توسط این مجموعه‌ها انجام می‌شود، موثرتر و مفیدتر است.

وی به آسیب‌های بررسی شده توسط دفتر امور اجتماعی استانداری اشاره کرد و گفت: بسیاری از این آسیب‌ها ریشه در حوزه‌های فرهنگی دارد و امیدواریم فعالیت‌های فرهنگی این سمن‌ها و مجموعه‌ها بخصوص اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی موجب کاهش آسیب‌ها شود.

بهاری همچنین برای همکاری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص تهیه مستند و فیلم با هدف کاهش آسیب‌ها و تقویت بنیان‌های فرهنگی استان اعلام آمادگی کرد و افزود: فرمانداران نیز مکلفند با ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها در حوزه‌های فرهنگی همکاری داشته و فرهنگ را اولویت مباحث کاری خود قرار دهند.

گفتنی است؛ مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به مناسبت هفته کتاب از سه کتابفروشی فعال طرح پاییزه کتاب در بیرجند نیز بازدید کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا