آخرین اخبارعلمی و فناوری

گوگل در آستانه محاکمه به‌خاطر شکایت 5 میلیارد دلاری کاربران

روز دوشنبه، یک قاضی در کالیفرنیا درخواست گوگل را برای قضاوت خلاصه در دادخواستی که توسط کاربرانی مبنی بر اینکه این شرکت به طور غیرقانونی به حریم خصوصی میلیون ها نفر تجاوز کرده است، رد کرد.

افرادی که از گوگل شکایت کردند می گویند که این اتفاق به این دلیل رخ داده است که کوکی ها، تجزیه و تحلیل ها و ابزارهای گوگل در برنامه ها حتی پس از فعال کردن حالت ناشناس کروم یا سایر ویژگی های مشابه مانند مرور خصوصی سافاری که انتظار سطح خاصی از حریم خصوصی را دارند، همچنان فعالیت مرور اینترنت را ردیابی می کنند.

در پاسخ به این حکم، خوزه کاستاندا، سخنگوی گوگل بیانیه زیر را به The Verge ارائه کرد:

ما به شدت با این ادعا ها مخالفت می کنیم و در برابر آنها به شدت از خود دفاع خواهیم کرد. حالت ناشناس در Chrome به شما این امکان را می دهد که بدون ذخیره شدن فعالیت شما در مرورگر یا دستگاه، اینترنت را مرور کنید.

همانطور که به وضوح بیان می‌کنیم هر بار که یک برگه ناشناس جدید باز می‌کنید، وب‌سایت‌ها ممکن است بتوانند اطلاعات مربوط به فعالیت مرور شما را در طول جلسه جمع‌آوری کنند.”

 گوگل در آستانه محاکمه به‌خاطر شکایت 5 میلیارد دلاری کاربران
گوگل در آستانه محاکمه به‌خاطر شکایت 5 میلیارد دلاری کاربران

از آنجا که Google هرگز به طور صریح به کاربران نگفته است که این کار را انجام می دهد، دادگاه نمی تواند به عنوان یک موضوع قانونی تشخیص دهد که کاربران صراحتاً به جمع آوری داده های مربوطه رضایت داده اند.

موضوع دیگری که مخالف استدلال های گوگل است که قاضی به آن اشاره کرد این است که شاکیان شواهدی در اختیار دارند که گوگل داده های مرور منظم و خصوصی کاربران را در همان گزارش ها ذخیره می کند.

این دادگاه هنوز در جریان بوده و شواهد لازم از طریق گوگل مطرح نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا