آخرین اخبارگزارش

گسترش حریق جنگلی در پرتغال و ادامه هشدار گرما در اسپانیا

در اودمیرا با تلاش برای کنترل آتش سوزی های چند روزه روستاها تخلیه شدند، و صدها آتش نشان در حال مبارزه برای مهار آتش سوزی های جنگلی هستند که هزاران هکتار را فرا گرفته است. بیش از 1400 نفر در حالی که نزدیک به 1000 آتش نشان در حال مهار آتش سوزی در نزدیکی شهر جنوبی اودمیرا بودند، تخلیه شدند.

تاکنون حداقل 9 آتش نشان در اطفای حریق زخمی شده اند.

آتش سوزی از روز شنبه آغاز شد و با بادهای شدید به سمت جنوب به سمت آلگاروه، منطقه اصلی گردشگری پرتغال هدایت شد.و در مجموع 19 روستا تاکنون تخلیه شده است. در سایر نقاط کشور، آتش‌سوزی‌های بزرگ دیگری باعث بسته شدن چندین بخش از بزرگراه شد. مناطق تحت تاثیر شامل بخش هایی از A1 بین لیسبون و پورتو بود.

دمای هوا رو به افزایش بوده و پیش بینی می شود در این هفته در بیشتر شبه جزیره ایبری از 40 درجه سانتیگراد فراتر رود. مقامات حفاظت غیرنظامی گفتند که کار انجام شده در یک شب امکان “تثبیت محیط آتش” را فراهم کرده است، اما همچنان مناطق نگرانی وجود دارد.

اسپانیا سومین موج گرما را در تابستان امسال تجربه می کند و با آتش سوزی های جنگلی مبارزه می کند. یکی از مناطقی که در حال حاضر تحت تاثیر آتش سوزی قرار گرفته، اکسترمادورا است. در والنسیا د آلکانتارا، نزدیک مرز پرتغال، آتش سوزی حدود 300 هکتار را سوزانده است.

گسترش حریق جنگلی در پرتغال و ادامه هشدار گرما در اسپانیا
گسترش حریق جنگلی در پرتغال و ادامه هشدار گرما در اسپانیا

در کاتالونیا، در سواحل مدیترانه در مرز با فرانسه، گروه آتش نشانی صبح دوشنبه اعلام کرد که آتشی را که روز جمعه رخ داد و تقریباً 600 هکتار را سوزاند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا