آخرین اخبارمناطق آزاد-گردشگری

گران‌فروشی و مراکز اقامتی در صدر شکایت‌ها

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری گفت: بیشترین تذکرها و تخلف‌ها در تعطیلات نوروز و عید فطر مربوط به مراکز اقامتی و بیشترین شکایت‌ها درباره گران‌فروشی بود.

به گزارش نقش نیوز ، اسماعیل برات در گفت‌وگو با ایسنا جزئیات بازدیدها و بازرسی‌های نظارتی در تعطیلات نوروز و عید فطر را که از ۲۴ اسفند تا ۲۴ فروردین‌ماه انجام شد، این‌گونه تشریح کرد: مجموعه بازدیدها و بازرسی‌های نظارتی ثبت‌شده در سامانه جانا ۲۵ هزار و ۷۱۲ مورد بود، ۱۲ هزار و ۸۲۲ مورد به مراکز اقامتی، ۴۶۴۷ مورد به آژانس‌های مسافرتی و ۳۵۱۶ به واحدهای پذیرایی بین‌راهی اختصاص داشت.

او افزود: از این تعداد، یک هزار و ۲۳۶ مورد تشویق شدند که مراکز اقامتی بیشترین تشویقی را دریافت کردند و پس از آن به ترتیب آژانس‌های خدمات مسافرتی و واحدهای بین‌راهی بودند. همچنین تعداد تذکرها دوهزار و ۴۶۵ مورد بود، که مراکز اقامتی ۱۵۴۱ تذکر دریافت کردند و به آژانس‌های خدمات مسافرتی ۵۶۳ تذکر و ۳۶۱ تذکر هم به واحدهای پذیرایی بین‌راهی داده شد.

به گفته او، تعداد اخطارهای کتبی ۴۰۷ مورد بود که ۲۶۰ اخطار به مراکز اقامتی، ۹۳ اخطار به آژانس‌های خدمات مسافرتی و ۵۴ اخطار به واحدهای پذیرایی بین‌راهی داده شد.

برات ادامه داد: تعداد موارد تعطیل‌شده در سامانه جانا ۵۴ مرکز بود، که ۵ مورد مراکز اقامتی و ۴۹ مورد آژانس‌های خدمات مسافرتی بودند.

معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری همچنین گفت: تعداد گزارش‌های بازرسی مرتبط با نرخ‌نامه ۳۵۳۰ مورد بود، که ۹۲۳ مورد مربوط به برخورد به علت گرانفروشی بود. همچنین استان‌های تهران، خراسان رضوی و گلستان بیشترین بازرسی‌های نظارتی را داشتند و استان‌های یزد و آذربایجان شرقی کمترین بازدیدهای نظارتی را در نوروز انجام دادند. تا ۲۴ فروردین‌ماه در مقایسه با همین زمان در سال گذشته ۱۱۳ درصد رشد داشت.

برات گفت: در این مدت ۳۹۰ پرونده در کمیسیون‌های رسیدگی به شکایات مورد رسیدگی قرار گرفت که بر اساس آرای صادره ۲۲ میلیارد و ۹۸۶ میلیون و ۵۸۵ هزار و  ۵۰۰ ریال، ۱۰ هزار و ۷۱۴ دلار، ۸۰۲ یورو و ۳۰۰۰ درهم به مسافران برگردانده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا