استان هاخراسان جنوبیویژه

کمیته امداد خراسان جنوبی ۱۰۸ درصد اعتبارات اشتغالزایی را جذب کرد

خراسان جنوبی – رضا بهنام – «سید رضا حسینی» در نشست با فرماندار نهبندان با بیان اینکه کمیته امداد خراسان جنوبی 108 درصد اعتبارات اشتغالزایی را جذب کرده است، اظهار کرد: این نهاد در خصوص جذب اعتبارات اشتغالزا رتبه نخست را در کشور کسب کرده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام (ره) خراسان جنوبی مجموع تسهیلات اشتغالزای پرداختی استان را 132 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این رقم تاکنون 12 میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان کمیته امداد نهبندان پرداخت شده که 83 درصد آن جذب شده است.

وی اضافه کرد: تعداد فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد نهبندان 416 نفر باید محقق می شد که تاکنون 300 نفر حدود 72 درصد محقق شده است و این شهرستان جزو شهرستان های دارای توفیق است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام (ره) خراسان جنوبی تصریح کرد: تاکنون 90 درصد آموزش های فنی و حرفه ای به مددجویان شهرستان نهبندان ارائه و هزینه ها پرداخت شده است.

حسینی بیان کرد: کمیته امداد استان خراسان جنوبی سالیانه ایجاد 70 هزار فرصت شغلی را تعهد دارد، همچنین بنا به اعتماد دولت و مجلس تسهیلات خوبی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه الگوی عملیاتی اشتغال برای محرومین تهیه شده و در 30 دانشگاه بزرگ استان و چند کشور چین، روسیه، و ترکیه پرزنت شده است، افزود: در این زمینه سه رویکرد خیرین کارآفرین، راهبران شغلی و جهادگران کارافرین به مددجویان در زمینه آموزش و فروش محصولات کمک خواهند کرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام (ره) خراسان جنوبی تصریح کرد: صندوق ضمانت در 12 بانک استان خراسان جنوبی تشکل شده است تا اعتبارات و تسهیلات مددجویان به خاطر نداشتن ضامن، برگشت نخورد.

وی در پایان بر لزوم هم افزایی بنیاد برکت با کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی تأکید کرد و گفت: هم افزایی نهادهای حمایتی برای جلوگیری از موازی کاری باید محقق شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا