آخرین اخباراجتماعی

کلاهبرداری با ارسال پیامک جعلی

از جرایم شایع در حوزه سایبر، کلاهبرداری از طریق پیامک است که این پیامک ها جعلی بوده و از سوی کلاهبرداران برای هک گوشی و حساب‌های بانکی طراحی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، امروزه یکی از جرایم شایع در حوزه سایبر، کلاهبرداری از طریق پیامک است؛ عموماً این پیامک‌ها دارای لینک‌هایی است که به سایت‌های جعلی ارجاع داده می‌شود و وقتی شخص وارد این نوع لینک‌ها می‌شود بدافزاری بر روی سیستم نصب شده و مجرم از این طریق می‌تواند به طرق مختلف شخص را مورد سو استفاده قرار دهد؛ به عنوان مثال این امکان برای مجرم وجود دارد تا با دسترسی به لیست مخاطبین شخص، پیام‌های متعددی را به دیگران ارسال کند.

شماره شخصی به معنای جعلی بودن پیامک است؛ همچنین متن پیامک از اهمیت بالایی برخوردار است و عموماً می‌توان با مقایسه ساده آنها با پیامک‌هایی که توسط سازمان‌های رسمی فرستاده می‌شوند، متوجه جعلی بودن‌شان شد.

پیامک‌های سامانه‌های قوه قضائیه مانند ابلاغ، نظرسنجی و اطلاع‌رسانی بدون شماره و با عبارت ADLIRAN ارسال می‌شود لذا شماره‌های شخصی که پیامکی مبنی بر رسیدگی به پرونده‌های دادگاهی برای شما ارسال می‌کنند جعلی است.

اگر این اتفاق افتاد باید قبل از هر چیزی اینترنت تلفن همراه خود را خاموش کرده و حساب بانکی مرتبط را تخلیه یا مسدود کرد؛ همچنین به دوستان و مخاطبان خود اطلاع‌رسانی کرد که هر نوع پیامکی که از سمت وی دریافت می‌کنند جعلی است؛ بعد از آن هم لازم است که در اسرع وقت به پلیس فتا مراجعه کرده و پیگیری قضائی را انجام دهند.

در روزهای اخیر پیامکی با این مضمون از یک شماره شخصی برای فردی ارسال شد که به محض کلیک بر روی لینک حساب فرد هک شده و از وی کلاهبرداری شده است این پیامک جعلی بوده و از سوی کلاهبرداران برای هک گوشی و حساب‌های بانکی طراحی شده است.

کلاهبرداری از حساب بانکی با ارسال پیامک جعلی

پیش از ظهر امروز فرد مالباخته‌ای در تماس با خبرگزاری مهر مدعی شد امروز صبح پیامکی از یک شماره ناشناس با عنوان ابلاغیه علیه شما برای من ارسال شد که به محض ورود به لینک موجود در پیامک مبلغی از حساب بانکی من برداشت شد.

وی ادامه داد پس از گذشت ساعتی چندین نفر از افراد و آشنایان در تماس با من مدعی شدند که پیامکی از جانب من برای آنها ارسال شده که با ورود به لینک موجود در پیامک مبالغی از حساب بانکی آنها کسر شده است.

این مالباخته مدعی شد بلافاصله متوجه هک گوشی تلفن همراهم شده و گوشی را خاموش کردم و سیم کارت را هم از داخل گوشی خارج کردم اما نمی دانم پیش از این برای چند نفر پیامک ارسال شده است.

این فرد که یک معلم بوده است گفت: برای مثال در یک فقره ۸ میلیون تومان از حساب اولیای یکی از دانش آموزانم کسر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا