کارآفرینی

کسب و کارهای کوچک  پرسود خانگی

 

کسب و کارهای کوچک و از جمله  کسب و کارهای کوچک خانگی ،دارای مزایای بسیار زیادی هستند.با توجه به شرایط این روزهای جامعه، که اکثریت افراد به نحوی درگیر با مسائل اقتصادی و مالی هستند، کمتر کسی باشد که به کسب درآمد علاقه مند نباشد. پول درآوردن و درآمد زایی یکی از تجارب منحصر به فرد زندگی انسان هاست. همه ی ما خاطره ی اولین حقوق و درآمد مان را همواره در ذهن داریم و از یادآوری آن لذت می بریم. درآمد مالی که به دنبال آن استقلال مالی و شخصیتی را به دنبال دارد ،برای بسیاری از افراد، مقوله ی جالب و قابل توجهی است.

مهم این است که بدانید، برای راه‌اندازی کسب و کار، همیشه لازم نیست به دنبال سرمایه ‌زیاد و کار در خارج از منزل باشید، اگر نگاهی به اطراف خود بیندازید، کسب و کارهای ارزان با قابلیت اجرا در خانه هم برای راه اندازی وجود دارند. کسب و کارهای کوچک پرسود خانگی، یکی از راه های بی نظیر و مهمی است که تحقق این مهم را امکان پذیر می نماید.

به هر حال ،هر فردی در جامعه راه منحصر به فرد خود را دنبال می کند. عده ای به دنبال شغل کارمندی می گردند، عده ای ریسک پذیرند و از خلق فرصت های بکر لذت می برند. عده ای هم به کسب و کارهای کوچک خانگی علاقه مندند و با جدیت و آگاهی آن  را دنبال می کنند و از مزایای بی نظیرش بهره می برند. عده ای در این میان می پندارند که کسب و کارهای خانگی تنها مختص خانم های خانه دار است که البته سخت در اشتباهند. کسب و کارهای خانگی نه تنها برای بانوان خانه دار، بلکه برای بسیاری از افراد که در شهرهای بزرگ و کوچک زندگی می کنند و یا در کنار شغل اول به دنبال شغل دوم اند، بسیار مناسب است.

اگرچه آن مفهومی که از گذشته متداول بوده ، این است که کسب و کارهای خانگی همان مشاغل خانگی مانند قالیبافی، تولید صنایع‌ دستی، آشپزی و … است . اما در سال های اخیر، تحولات حوزه فناوری اطلاعات و دسترسی سریع و راحت به اینترنت و شبکه‌ های مجازی کمک کرده تا مشاغل خانگی دچار تحول شگرفی شوند و البته بازار منحصر به فردی را به خود اختصاص دهند. تا جایی که  مشاغل خانگی، طیف وسیعی از کسب ‌و کار‌ها را در بر گرفته است و با قدرت اعجاب انگیزی در بسیاری از حیطه ها در حال رشد و توسعه است. حوزه‌ هایی که گرچه ،قطعا به تخصص یا مهارت خاص و ویژه ای نیاز دارند، اما با تلاش و ممارست و البته کمی خلاقیت به راحتی به مرحله ی درآمد زایی خواهند رسید.

در تمام دنیا ،بررسی های دقیقی بر روی این قبیل از کسب و کارها صورت می پذیرد، به نحوی که این قبیل از کسب و کارها را به دو شاخه ی مهم تقسیم نموده اند. دسته ی اول، کسب و کار خانگی است که بطور کامل در خانه انجام می پذیرد و در این دسته بندی ،شغل فرد در خانه تعریف می شود و خانه مکانی برای انجام فعالیت های اقتصادی خواهد شد. دسته ی دوم ،کسب و کار مبتنی بر خانه است در این روش سرمایه گذار سعی بر آن دارد که کلیه محصولات و خدمات مربوطه به آن در داخل خانه متقبل شود. که البته با وارد شدن در هر دو دسته ،می توان موفق بود و به درآمدزایی رسید.

مزایای بی نظیر کسب و کارهای خانگی، بالاخص در شرایط اخیر بیماری کرونا ،بسیار قابل توجه است. اولین قدم اینکه با انعطاف پذیری بالای ساعت کاری، آزادی عمل بیشتر نسبت به سایر شغل ها و پاین تر شدن هزینه ها، شرایط کار را برای همگان فراهم ساخته است.

پایین بودن میزان نرخ ریسک و البته احساس راحتی بیشتر و کاهش استرس و از همه مهم تر، عدم نیاز به مجوزات خاص از مزایای منحصر به فرد کسب و کارهای کوچک خانگی پر سود است.

راه اندازی مشاغل خانگی باعث کاهش نرخ بیکاری می شود تا جایی که این مشاغل 15 تا 80 درصد نیاز اشتغال 150 کشور جهان را تامین می کنند. البته کسب و کارهای کوچک پرسود خانگی ؛ جزء آن ردیف شغل‌هایی هستند که در بسیاری از موارد با رشد و توسعه ی صاحبان خود از حالت خانگی خود خارج می شوند و بسیاری از آن ها در آینده تبدیل به شرکت‌ها، موسسه‌ها و کمپانی‌های بزرگ تجارتی شده اند. اگر شما هم علاقه به این حوزه دارید با فعالیت در این حیطه ،خود را از مزایای منحصر به فرد کسب و کارهای کوچک خانگی پرسود بهره مند سازید.

مهسا صالحی – کارشناس ارشد مدیریت مالی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا