آخرین اخبارکارآفرینی

کسب و کارهایی که دفتر کار ثابت نیاز ندارند

سیده مینا دیوبند - سردبیر

کسب و کارهای بدون دفتر ، کسب و کارهایی هستند که نیازمند سرمایه ی هنگفتی نیستند.شما با فعالیت و راه اندازی این نوع از کسب و کارها می‌توانید در هر مکان و زمانی فعالیت کنید و درآمدهای بسیار بالا به دست آورید.در این راستا مثلا یک کسب و کار خانگی بدون سرمایه و بسیارعالی ، کسب و کار اینترنتی است که می توان به آن اشاره کرد.

کسب و کارها روز به روز مدرن تر می شوند و تاثیرات رشد و پیشرفت تکنولوژی در آن ها ملموس تر می شود. اگر در گذشته تصمیم به راه اندازی کسب و کاری داشتید ، نگرانی های تهیه ی دفتر کار ثابت، اجاره بها و سایر هزینه های سربار ممکن بود شما را از پایه و اساس  منصرف  نماید.

اما اکنون دنیای تکنولوژی ، انبوهی از مشاغلی را معرفی کرده که نه تنها نیازی به دفتر کار ثابت ندارند، بلکه در بسیاری از هزینه های دیگر هم صرفه جویی می شود. در این مدل از کسب و کارها شما حتی در سفر هم بدون نیاز به محل کار براحتی می توانید  کسب  درآمد  کنید.

شاید اولین و معروف ترین فردی که به راحتی و بدون داشتن محل کار ثابت و با استفاده از رایانه ی شخصی خود کسب درآمد  کرد ، استیو رابرتز بود  که در سال هزار و نهصد و هشتاد و چهار ، علاوه بر استفاده از  رایانه شخصی خود در سراسر آمریکا دوچرخه سواری نیز می کرد! در جاده ها مقاله های مختلف می نوشت و برای دستیارش در اوهایو ارسال می کرد.

به عبارتی این مدل بیشتر در مورد کسانی صدق می کند که از کار رسمی روزمره فرار کرده ‌اند و به دنبال استفاده از روش های نوین برای کسب درآمد هستند. سبکی خاص از مشاغل جدید که اغلب برای فریلنسرها و کارآفرینانی  است که در حوزه هایی چون تکنولوژی یا مبتنی بر تکنولوژی فعالیت دارند. چرا که ابراز کار آن ها تنها  اینترنت و یک لپ‌ تاپ یا موبایل است.

سبکی از مشاغل که به دلیل مزایای منحصر به فردش ، طرفدارانش نیز روز به روز در حال افزایش است. آمارهای خیره کننده ای هم در این زمینه وجود دارد. سرشماری‌های اخیر حاکی از آن است که تا سال ۲۰۳۵، تعداد افرادی که در چنین مشاغلی فعالیت خواهند کرد  نزدیک به یک میلیارد خواهد شد.

وقتی که شما به عنوان یک کارآفرین در کسب و کاری فعالیت می کنید که نیاز به دفتر کار ثابت ندارد، یعنی در هر کجای دنیا  که بخواهید زندگی می کنید و شغلتان را ادامه می دهید و یا این که برنامه خود را می توانید تنظیم کنید و هر زمان که می خواهید ، مرخصی بگیرید .

به عبارتی شما می توانید به صورت همزمان در هر جای دنیا به کسب و کارتان پرداخته و مشغول باشید و فعالیت مورد علاقه خود را نیز انجام دهید. کسب و کارهایی که دفتر کار ثابت نیاز ندارند اغلب به شکل فردی قابل اجرا هستند و نیاز کمی به آموزش و نظارت و بازرسی دارند. به زمان و مکان وابستگی ندارند و شما هرگز به صورت مستقیم با مشتریانتان  روبه رو نمی‌شوید. نیازی به دسترسی فیزیکی به منابع ثابت و اطلاعات محرمانه ندارید. خروجی کار و کیفیت انجام کار به راحتی  قابل  نظارت است.

کسب و کارهایی که دفتر کار ثابت نیاز ندارند در دنیا در حوزه‌های متفاوت در حال رشد هستند. ممکن است شما از انواع مشاغلی که دفتر کار ثابت نیاز ندارند، شگفت زده شوید. گستردگی آن‌ها از مهندسی گرفته تا نوشتن و کارگزاری سهام و … بسیار متفاوت هستند. با افزایش آمار فعالیت علاقمندان این سبک از مشاغل، به زودی بسیاری از مشاغل سنتی نیز تمایل ورود به این عرصه را پیدا خواهند کرد.

کسب و کارهای سنتی که تا دیروز باید ساعت ها انتظار در یک مغازه را برای ورود مشتریان متحمل می شدند، حال با داشتن تنها یک وب سایت و یا یک صفحه ی مجازی به عنوان یک فروشگاه بیست و چهار ساعته فروش شان را چند برابر می کنند. رشد و پیشرفت مدرنیته هرگز منتظر ما نخواهد ماند و کسب و کارمان را چه بخواهیم و چه نخواهیم دستخوش تغییرات خواهد کرد. دیری نخواهد پایید که بسیاری از کارآفرینان و افراد شاغل در بسیاری از حوزه ها ترجیح می‌ دهند که شغل‌های روزمره و تکراری خود را رها کنند و کار به‌ صورت دورکاری و بدون نیاز به دفتر کار ثابت شروع کنند. تنها لازمه ی انجام دادن آن‌ها، تفکر، برنامه‌ ریزی و البته کمی خلاقیت است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا