آخرین اخبارعلمی و فناوری

کتاب‌ های Touchstone (بررسی قوت و ضعف تاچ استون)

مجموعه کتاب Touchstone برای بزرگسالان طراحی شده است و ارائه استراتژی‌هایی برای مکالمه که براساس عبارات پرتکرار، کاربردی و متداول در زبان انگلیسی است، این کتاب را در ردیف بهترین منابع برای آزمون آیلتس قرار داده است.

وجود و طراحی چنین استراتژی‌هایی سبب شده است که هر زبان آموز پس از به اتمام رساندن هر سطح، به سهولت و با تسلط خوب بتواند درباره مسائل روزمره صحبت کند و به مبادله نظر بپردازد.

مطالعه بیشتر: کتاب های تاچ استون بهتر است یا تاپ ناچ

نقاط قوت کتاب Touchstone

کتاب‌های تاچ استون به عنوان یک انتخاب مناسب برای تقویت مهارت مکالمه شناخته می‌شوند. طراحی این کتاب‌ها به گونه‌ای است که زبان‌آموزان را در جریان مکالمات واقعی و روزمره قرار داده و امکان ایجاد مکالمات جدید براساس موضوعات مختلف، پس از هر بخش مکالمه را فراهم می‌کند.

هر یک از فصل‌ها، چندین بخش مرتبط با مکالمه دارد و لهجه‌های مختلفی در آنها معرفی می‌شود. علاوه بر این، برای کلمات جدید و گرامر، و مهارت‌های دیگر مانند listening   و  writing، بخش‌های مشخصی وجود دارد که نکات مهم را در قالب تمرین‌ها آموزش می‌دهد.

کتاب‌های این سری، با در نظر گرفتن نیازهای کلی زبان‌آموزان، بخش‌های آموزشی و تمرین‌ها را برای مکالمه طراحی کرده‌اند.

جالب است بدانید که لحن کلام در کتاب های تاچ استون بسیار حائز اهمیت است و تلاش طراحان کتاب بر این بوده که حتی‌الامکان زبان آموزان بتوانند native-like صحبت کنند.

مطالعه بیشتر: کتاب های تاپ ناچ به ترتیب

نقاط ضعف کتاب تاچ‌استون

همانند هر کتاب دیگری، این کتاب نیز دارای برخی نقاط ضعف و مشکلات است. نخستین نقطه ضعف این کتاب این است که به میزان کافی به تقویت رایتینگ توجه نکرده است. بنابراین، معلم باید زمان بیشتر و منبع مناسب‌تری را در کنار کتاب تاچ استون، برای آموزش این مهارت اختصاص دهد.

دومین نقطه ضعف این کتاب این است که تعداد فعالیت‌های بخش مکالمه کم است. در واقع از دیدگاه صاحب‌نظران و مدرسین زبان، باید به بخش مکالمه فعالیت‌های گروهی بیشتری اختصاص داده شود.

نقطه ضعف سوم این است که فعالیت‌های مرتبط با کلمات جدید در هر بخش آموزشی کم است. یادگیری کلمات در هر درس می‌توانست با انجام فعالیت‌های بیشتر و معرفی تمرین‌های جذابتر برای زبان‌آموزان همراه باشد.

البته به موازات این نقاط ضعف، همچنان تاکید و توجه این مجموعه کتاب‌ها بر روی تقویت مهارت مکالمه و شنیدار است که باعث شده آموزش بخش گرامر برای معلمان آسان‌تر شود و زبان‌آموزان بهتر بتوانند این بخش را یاد بگیرند. استفاده از تمرین‌های شنیداری و معرفی ساختارهای جدید در درس‌ها، زبان‌آموزان را برای بخش گرامر بهتر آماده می‌کند.

 

اگر به عنوان یک معلم در حال خواندن این مطلب هستید، به شما توصیه می‌کنیم در کنار این کتاب، از مجموعه کتاب‌های Oxford Word Skills در کلاس‌های خود بهره ببرید. این مجموعه سه سطحی، به عنوان یک مکمل مناسب برای کتاب Touchstone 1 محسوب می‌شود.

در پایان، اگر به عنوان یک معلم زبان در حال جستجوی یک کتاب درسی هستید، پیشنهاد ما تاچ استون است. اما فراموش نکنید که در تدریس باید از خلاقیت خود استفاده کنید در صدد تبدیل ضعف ها به فرصت های یادگیری بیشتر برآیید.

منبع: پول بانک

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا