خراسان جنوبی

کاهش فشار مالیاتی بر واحدهای تولیدی و تصویب تشکیل سازمان داخلی سازی

نقش نیوز-خراسان جنوبی-رضا بهنام : نماینده واحدهای صنعتی خراسان جنوبی گفت : باید  فشارهای مالیاتی بر واحدهای تولیدی  کاهش پیدا کند و داخلی سازی مورد توجه و حمایت قرار گیرد.
به گزارش پایگاه خبری نقش نیوز،مهندس زینلی مدیر عامل کارخانه کویرتایر و نماینده واحدهای صنعتی استان در دیدار رییس جمهور با نخبگان از پایین بودن شاخص ملی بیشتر حوزه ها در خراسان جنوبی افزود : در اکثر حوزه ها نیار به ورود سرمایه گزار جدید داریم.
نماینده واحدهای صنعتی خراسان جنوبی در ادامه گفت : در دولت قبل اعتماد و ریسک پذیری آسیب جدی دید و جرات از بخش خصوصی گرفته و باعث شد استان های مرکزی بیشتر شرکت های بزرگ را با باند بازی جذب استان خود کنند.
نماینده واحدهای صنعتی خراسان جنوبی گفت : با توجه به اینکه ۵۰ درصد از صنایع استان غیر فعال و مابقی هم کمتر از ظرفیت کار می کنند ،ضروری است شرکت های عظیمی همچون شستا ٬ ایمیدرو و بانک های دولتی و خصوصی برای سرمایه گذاری در استان ورود کنند.محمد حسین زینلی با درخواست اینکه رییس جمهور با پیوست عدالت ٬عقب ماندگی خراسان جنوبی را جبران کند، افزود:اداره مالیات و دارایی بیشترین  فشار مالیاتی را بر واحدهای تولیدی می آورند و بانک ها هم وقتی وامی با کارمزد ۱۸ درصد میگیریم در نهایت با بازپرداخت ۲۵ درصد ادامه کار را بر واحدهای تولیدی سخت می کند.
این فعال اقتصادی در پایان گفت: در راستای داخلی سازی و خصوصی سازی گام هایی برداشته شده ولی باید به تصویب هیات وزیران برسد تا با کاهش فشار مالیاتی ،باعث افزایش توان داخلی گردد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا