استان هاخراسان جنوبیویژه

کارخانه منیزیت ذهاب نهبندان تا یک ماه آینده آماده بهره برداری می شود

خراسان جنوبی-رضا بهنام- «مجید بیکی» در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که با موضوع پاسخگویی به استعلامات و موافقت درخصوص محدوده معادن نهبندان که با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی برگزار شد، بیان کرد: آندالوزیت ماده معدنی منحصر به فردی است که باید به آن نگاه ویژه شود.
فرماندار نهبندان با اشاره به ظرفیت های معدنی مس، طلا، آندالوزیت و منیزیت در نهبندان، گفت: با توجه به وجود پتانسیل های معدنی، نیازمند سرمایه گذاری در معادن هستیم که محیط زیست و منابع طبیعی باید در این خصوص همکاری لازم را داشته باشد.
بیکی با بیان اینکه اقتضای زندگی امروزی این است که برای توسعه در هر منطقه ای باید به سمت صنعتی شدن حرکت کرد، گفت: کارخانه منیزیت ذهاب سال گذشته در دهه فجر کلنگ زنی شد و یک ماه آینده با سرمایه گذاری بیش از ۲۰ میلیارد تومانی آماده بهره برداری است که برای ۳۰ تا ۴٠ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.
وی با اشاره به اقدامات منابع طبیعی در حوزه آبخیزداری، اضافه کرد: با اجرای پروژه های انجام شده رضایت کشاورزان به واسطه ایجاد سازه های خاکی به دست آمده که جای قدردانی دارد.
فرماندار نهبندان گفت: معادن آندالوزیت و منیزیت ذهاب در سرمایه گذاری پیشرو هستند لذا در جهت توسعه فعالیت ها همکاری لازم صورت پذیرد.
در این جلسه «علیرضا نصرآبادی» مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان جنوبی با بیان اینکه از محدوده های معدن آندالوزیت بازدیدی داشته ایم، گفت: برای اکتشاف از این معدن و برای صدور مجوز بهره برداری کمک می کنیم اما برای برق رسانی به این کارخانه باید تا جای امکان، از مسیر جاده موجود استفاده شود.
وی همچنین از اهتمام این شرکت در جلوگیری از آسیب به گونه ها و محیط پیرامونی ابراز رضایت نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا