آخرین اخبارکارآفرینی

کارآفرین شدن یا کارمند شدن ؟ کدام انتخاب شماست؟

سبک زندگی یک کارآفرین و کارمند کاملا باهم تفاوت دارد.شاید بتوان اینگونه بیان کرد که اصلی ترین تفاوت بین کارمند و کارآفرین شدن علاوه بر نحوه رویارویی با مسائل در طرز فکر آنها نهفته است.

کارآفرینی یا کارمندی دو کلمه ی نسبتا شبیه به هم ، ولی با معنایی کاملا متفاوت است و در اکثر مواقع ،  دغدغه ی افراد در این روزها می باشد . اما این که کدام راه را بر می گزینید ، تصمیمی بسیار مهم است که باید با آگاهی انتخاب گردد. در بعضی موارد ممکن است بدون هرگونه اطلاع و دانشی به این کار اقدام  کنید و ضرر و زیان های بسیاری را متحمل گردید.

همانطور که همگان به آن واقف هستیم ، مسیر شغلی پر از فراز و نشیب است و ممکن است هر یک از ما در طی این مسیر با چالش های زیادی روبرو شویم و این سوال ” کارمند شوم یا کارآفرین ؟ “، ذهن تعداد زیادی از افراد را قطع به یقین مشغول کرده است . برای انتخاب درست و قاطعانه باید در ابتدا هر دو را بشناسیم.

در این دوراهی مهم ، اهمیتی ندارد که نظر اطرافیان ، شما را به سمت کارمند شدن سوق دهد یا کارآفرین شدن. چرا که ، در نهایت این شما هستید که درهر کدام از این عرصه ها مشغول به فعالیت می گردید . این موضوع مهم و تصمیم گیری در رابطه با آن ، بخش قابل توجهی از آینده شما را رقم می زند که باید به دقت در رابطه با آن عمل کنید.کار دولتی یا به عبارتی کار کردن در موسسات و ادارات به عنوان کارمند ، انتخاب درست و بسیار عالی تلقی می گردد اما این موضوع برای همگان صدق نمی کند . مشاغل دولتی برای دسته ای از افراد مناسب است که به دنبال امنیت شغلی بالا هستند. بازار کار شغل های دولتی معمولا دارای ثبات است . اگر شما این مسیر را انتخاب کنید ، دارای حقوق ثابت هستید و از مزایای مرتبط با محل کارتان نظیر بیمه نیز برخوردار خواهید بود.

این در حالی است که کارآفرینی نیز مزیت های خاص خود را در بردارد . شما می توانید کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید و آن را ارتقاء ببخشید . تعداد افراد زیادی در پیرامون همه ی ما وجود دارند که علاقمند به ایجاد بیزینس و توسعه ی آن هستند ، چرا که بر این باورند که در این زمینه از آزادی عمل بیشتری برخوردار بوده و کارهای متنوع تری در پیش روی آن ها وجود دارد . البته به خاطر داشته باشید ، که سختی های کارآفرینی نیز از مسائلی است که هر شخص صاحب کسب و کار با آن دست و پنجه نرم می کند . برای مثال مواردی همچون عدم تضمین حقوق ثابت ماهیانه ، زیان ده بودن برخی از ریسک ها و کمبود وجود منابع انسانی متخصص از سری مشکلات اساسی این دسته از افراد به حساب می آید.

برای انتخاب بین این دو مسیر ، شما باید در ابتدا از روحیات خود مطلع باشید و آن ها را بشناسید . با شناختن خود و دانستن روحیات یک کارآفرین و یک کارمند دولتی بهتر و راحت تر می توانید تصمیم بگیرید که در کدام مسیر موفق تر هستید . برای مثال از جمله روحیه های مشترک در تمامی کارآفرین ها می توان به صفاتی چون : عدم علاقه به یکنواختی ، پذیرش شکست و انگیزه و پشتکار بالا ، مدیریت مالی و ریسک پذیری بالای آن ها اشاره کرد . اگر کارآفرینی را انتخاب می کنید ، باید خودتان را آماده ی هرگونه اتفاقات متفاوت نمایید . چالش های زیادی قطع به یقین در مقابل تان است . آن ها را پذیرا بوده و در صدد حل آن برآیید تا پیشرفت کرده و به موفقیت دست یابید واین در حالی است که تعداد زیادی از افراد پشت میز نشین کارمند ، دنباله روی خوبی هستند و علاقه ای به ریسک ندارند تا حدی که ممکن است مقداری تنش در فضای کاری آن ها ، این دسته از افراد را دچار نگرانی کند.

دو راهی کارآفرین شدن و کارمندی

حال که همه ی جوانب آن را شناختید ، نوبت انتخاب است. البته در تعیین مسیر خود دچار وسواس نشوید . اگر پس از تحقیقات بسیار ، نتوانستید با اطمینان بگویید که برای کدام کار ساخته شده اید ، شما می توانید یکی از دو مسیر پیش رو را انتخاب کرده و تا حدی در آن جلو بروید و در نهایت ، در صورت عدم رضایت و تمایل وارد مسیر دیگری شوید.

مهندس فاطمه یحیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا