آخرین اخبارعلمی و فناوری

چگونه یک لوله برق را به جعبه تقسیم متصل کنیم؟

 

جعبه تقسیم‌ ها قطعات بسیار حیاتی و مهمی هستند که در مسیر شبکه کابل کشی مورد استفاده قرار میگیرند. اگر می‌خواهیم یک انشعاب گیری صحیح و با امنیت بالایی را داشته باشیم حتما باید این باکس‌ها را بکار بگیریم. جنس و متریال های گوناگونی برای آن وجود دارد که میتوان به جعبه تقسیم های فلزی گالوانیزه، آلمینیومی و همچنین پلاستیکی اشاره کرد.

از آنجایی که نصب و راه اندازی این باکس‌ها جزو اولویت های کار است حتما باید نکات ضروری و تعریف شده را مدنظر قرار دهیم. معمولا این جعبه‌ها به انواع لوله برق اتصال پیدا می‌کنند. از طرفی کابل‌ها باید در مسیرهای تعیین شده به سمت این جعبه‌ها هدایت شوند.

در این مقاله می‌خواهیم مجموعه ای از نکات مرتبط با نصب لوله برق به جعبه تقسیم را مورد بررسی قرار دهیم. اینکه از چه قطعات اتصال دهنده استفاده می‌شود و لوله‌ها چگونه در داخل این جعبه‌ها پایدار باقی میمانند. پس به ادامه مقاله توجه فرمائید.

انواع لوله هایی که برای اتصال به جعبه تقسیم‌ها استفاده می‌شود؟

مدل های گوناگونی از لوله برق وجود دارد که هر کدام قابلیت نصب به جعبه تقسیم‌ها را دارند. پرکاربردترین آنها لوله های برق فولادی هستند. این لوله‌ها از ورق های گالوانیزه شده به صورت درز جوش ساخته می‌شوند و قابلیت اتصال به باکس تقسیم را دارند. مدل های دیگر انواع لوله خرطومی‌ها هستند. شما میتوانید لوله های خرطومی مختلف مانند مدل های فلزی، پلیمری و همچنین روکش دار را از طریق اتصالات مخصوص به باکس فلزی برق اتصال دهید.

با این کار شرایطی را فراهم خواهید کرد که کابل های برق بتوانند بدون آنکه در تماس با المان های محیطی باشند در درون باکس قرار بگیرند و از طریق ترمینال‌ها اتصالات ایمنی را بوجود آورند. موقعیت نصب جعبه تقسیم‌ها نیز جزو اولویت های کار محسوب می‌شود. یعنی باید نقاط صحیح اتصال به دیوار مشخص شود. اگر میخواهید از باکس های روکار یا توکار استفاده کنید باید المان های آسیب زایی که در محیط وجود دارند را مورد سنجش قرار دهید. به دلیل پانچ‌ها و سوراخ هایی که در بدنه جعبه‌ها وجود دارند لوله‌ها به راحتی قابلیت نصب خواهند داشت.

نحوه اتصال لوله فولادی برق به جعبه تقسیم

نحوه اتصال لوله فولادی برق به جعبه تقسیم

اگر بخواهیم یک لوله فولادی گالوانیزه شده را به یک جعبه تقسیم از نوع فلزی متصل کنیم در ابتدای کار باید قطعات اتصال دهنده آن را در کنار خود داشته باشیم. از جمله قطعاتی که برای اتصال مورد استفاده قرار می‌گیرد بوشن فولادی و یک عدد بوشن برنجی است. بوشن های فولادی همانطور که می‌دانید به دلیل ساختار به نسبت ساده ای که دارند معمولا برای ادامه مسیر لوله های برق به کار گرفته می‌شوند. یعنی به دلیل محدودیت طولی که لوله های برق دارند از بوشن‌ها برای افزایش طول استفاده میکنند. اما یکی از کاربری آنها نیز اتصال به باکس تقسیم‌ها می‌باشد که به قطعات مکمل دیگری همچون بوشن برنجی نیز نیاز داریم.

در ابتدا بوشن های فولادی به دلیل آنکه در ساختار داخلی خود دارای رزوه هستند به انتهای لوله فولادی برق پیچ می‌شوند. بعد از آن در نزدیکی جعبه تقسیم قرار می‌گیرند تا بتوان بوشن برنجی را از داخل باکس به سمت بیرون هدایت کرد و بر روی بوشن فولادی پیچ کرد. در واقع این نوع مکانیزم باعث پایداری کامل لوله‌ها می‌شود. حال اگر شما بخواهید لوله فولادی را از باکس جدا کنید فقط کافی است بوشن برنجی را که به صورت رزوه ای متصل شده است باز کنید.

نحوه اتصال لوله خرطومی برق به جعبه تقسیم

برای اتصال لوله خرطومی برق به جعبه تقسیم روند کار قدری متفاوت است. یعنی نوع اتصال دهنده که در انتهای لوله خرطومی استفاده می‌شود فرق دارد. این اتصالات از نوع گلندها هستند که برای لوله های خرطومی غالبا از گلند برنجی و همچنین گلند پلاستیکی استفاده می‌شود. البته این قطعات تنوع بالایی دارند که میتوان به گلند کابل آرموردار، گلندهای تک پیچ و دو پیچ اشاره کرد. لوله های خرطومی به دلیل ساختار انعطاف پذیر خود اتصالات محکمی را برقرار میکنند.

به جهت داشتن واشرهای مهر و موم کننده در این گلندها هیچ گونه عامل محیطی مانند گرد و غبار و رطوبت به داخل باکس وارد نمی شود و از این طریق آسیبی محل اتصالات را تهدید نمی کند. قدرت نگه دارنده گلندها به قدری بالا است که حتی اگر باکس تقسیم به هر دلیل از ارتفاع سقوط کند باز هم لوله های متصل شده به باکس آن را به حالت معلق نگه می‌دارند تا فرآیند تعمیر انجام شود.

فروش متنوع ترین مدلهای باکس برق در گروه صنعتی رفیع

فروش متنوع ترین مدلهای باکس برق در گروه صنعتی رفیع

گروه صنعتی رفیع نمونه های گوناگونی از انواع جعبه تقسیم از قبیل گالوانیزه و آلومینیومی و پلاستیکی را در ابعاد و سایزبندی های گوناگون دارد. بنابراین شما بر اساس نوع پروژه و کابل کشی که دارید میتوانید این قطعات را انتخاب کنید. در کنار اینها سایر لوازم مانند انواع لوله برق و تجهیزات حرفه ای تر از قبیل سینی کابل، نردبان کابل نیز در این مرکز عرضه می‌شوند. بنابراین هر آنچه که شما احتیاج دارید که یک شبکه ایمن و استاندارد را داشته باشید همگی قابل عرضه در این مجموعه تولیدی میباشند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا