آخرین اخبارعلمی و فناوری

چگونه تولید محتوای آموزشی کنیم؟

 

آیا به دنبال جذب مخاطب و مشتری از طریق تولید محتوای آموزشی هستید؟ در واقع هر چه بازاریابان، بهتر بتوانند اطلاعات را به مصرف کنندگان ارائه دهند، شانس بیشتری برای جذب خوانندگان جدید و حفظ مخاطبان موجود دارند. این امر به ویژه در تولید محتوای آموزشی بسیار مهم است.

کار اصلی در تولید محتوای آموزشی، ایفای نقش به عنوان یک مربی کارآمد است تا خوانندگان (دانش آموزان) دائماً روی مطالب ارائه شده متمرکز شوند. در ادامه با نکاتی در مورد تولید محتوای آموزشی آشنا خواهید شد.

تولید محتوا

 

چگونه محتوای آموزشی تولید کنیم؟

برای اینکه الگوریتم تولید محتوا را به ساده ترین شکل ممکن به شما نشان دهیم، آن را به 4 مرحله تقسیم کردیم.

موضوعی را انتخاب کنید

متداول ترین کوئری‌ها و سوالات در کسب و کار خودتان را بررسی کنید. برای این کار می‌توان از ابزارهای بررسی کوئری های پرسرچ در سئو استفاده کنید. به دنبال کوئری‌هایی حاوی نام محصول یا خدمات خودتان بگردید.

نتایج این جستجو به ایده پردازی کمک خواهد کرد. باید به دنبال چنین چیزهایی بروید: «چگونه از ارکیده‌ها نگهداری کنیم» یا «چگونه برای نوزاد، صندلی خودرویی مناسب انتخاب کنیم». با کمی تفکر می‌توانید صدها موضوع جالب برای مشتریان بالقوه را طرح کنید.

همچنین، نظرسنجی از مشتریان هم مفید است تا بفهمید به چه موضوعاتی علاقمند هستند. آمار سوالات مشتریان از مشاوران فروشگاه را بگیرید. به آنچه که افراد در موردش گفتگو می‌کنند و مشکلات اصلی در هنگام انتخاب محصول را بررسی کنید.

هیچ کس نگاه کردن به ایده‌های رقبا را بد نمی‌داند. محتوای صفحات آنها را و تحلیل و مطالعه کنید تا موضوعات محبوب تر را پیدا کنید. به نشریاتی که بیشترین نظرات و واکنش‌ها را دارند، توجه کنید.

ایده را شکل دهید

شما در مورد موضوع تصمیم گرفته‌اید. حالا باید تصمیم بگیرید که چگونه می‌خواهید آن را ارائه دهید. این ارائه می‌تواند به شکل یک خبر، بررسی، دستورالعمل برای حل مشکلی رایج، انتخاب محصولات محبوب و غیره در آید.

کانال تبلیغاتی را انتخاب کنید

انتخاب کانال، بر نوع محتوای آموزشی تأثیر می‌گذارد. مقالات مفصل با عکس، برای بلاگ سایت عالی هستند. از نظرات ویدیویی برای یوتیوب استفاده کنید و متون و ویدیوهای کوتاه را در سایر شبکه‌های اجتماعی آپلود کنید. مطالب مشابه را می‌توان در همه کانال‌ها بارگذاری کرد. نکته اصلی این است که آن را در قالب مناسب، پردازش کنید.

به طور منظم محتوای آموزشی بنویسید

به روز رسانی مداوم محتوا در همه کانال‌ها ضروری است. به روز رسانی منظم محتوای آموزشی جذاب، مردم را برای به اشتراک گذاری محتوای آموزشی تحریک می‌کند. بنابراین بازدید از صفحه، ارسال مجدد و رتبه بندی افزایش خواهد یافت.

همیشه باید برنامه‌ای برای مدیریت و انتشار محتوا آماده کنید. داشتن برنامه ماهیانه، ایده‌آل است. برای جلوگیری از موقعیت‌های غیر منتظره، از قبل محتوا تولید کنید و اگر قادر نبودید، برای سفارش تولید محتوا می‌توانید از شرکت های تولید محتوا یا فریلنسری مانند www.karlancer.com/content کمک بگیرید.

تولید محتوا

 

7 نکته برای تولید محتوای آموزشی

آیا به دنبال نوشتن مقالات و کتابچه‌های آموزشی جذاب هستید؟ نکات زیر به شما در تولید محتوای آموزشی کمک می‌کند.

با کمک تولید محتوای آموزشی، مشکلات خاصی را حل کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای تولید محتوای آموزشی، مشکل گشایی است. به جای ارائه جنبه واقعی یک موضوع، بر مشکلات آشنا برای مخاطب متمرکز شوید. این رویکرد، انتشار اطلاعات مرتبط و جذاب برای مصرف کنندگان را میسر می‌کند. همچنین با اطمینان، محتوای منحصر به فردی تولید می‌کنید.

برای دسته خاصی از مصرف کنندگان بنویسید

مبتدیان بازاریابی محتوا باید به جای انبوه مخاطبان، برای یک عده خاص، مقاله بنویسند. تعداد کل خوانندگانی که به محتوا دسترسی دارند محدود خواهد بود، اما این مصرف کنندگان مهم تر هستند. بهتر است به جای چند هزار مصرف کننده معمولی و بی ثبات، به دنبال چند صد خواننده وفادار بگردید.

از استعاره و داستان سرایی استفاده کنید

استعاره‌ها قوی ترین ابزار سخنوری هستند. اثربخشی استعاره در انعکاس موضوعات پیچیده در قالب مفاهیم ساده و قابل هضم است. داستان سرایی موفق نیز به همین صورت است. یعنی یک مشکل عمیق و پیچیده را به یک روایت جذاب و در دسترس تبدیل می‌کند. استفاده صحیح از این ابزارها، صدای برندتان را در محتوای آموزشی شما منعکس می‌کند.

از فرمت‌های مختلف محتوا استفاده کنید

هرکسی متفاوت یاد می‌گیرد. ده‌ها روش برای انتقال دانش وجود دارد که مستقیماً بر نحوه دریافت و تفسیر اطلاعات جدید توسط یادگیرندگان تأثیر گذار است. در نتیجه، تولید محتوای آموزشی برای افراد با حافظه و توانایی‌های ادراکی متفاوت، سود بیشتری برای مصرف‌کنندگان خواهد داشت. سعی کنید تا حد امکان مطالب تصویری و محتوای صوتی را در مطالب آموزشی خودتان اضافه کنید. این کار به شما در ارتقای محتوای آموزشی هم کمک می‌کند.

از رقبای خودتان یاد بگیرید

احتمالاً چندین بازاریاب در یک حوزه کاری، مشغول ارسال محتوای آموزشی هستند. برای تحقیق در مورد فعالیت‌های رقبای خودتان وقت بگذارید. به آنچه می‌نویسند نگاه کنید، چگونه محتوای آموزشی را تبلیغ می‌کنند و در مورد مخاطب هدف خودتان تحقیق کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا اثربخشی کارتان را افزایش دهید. اما تا حد امکان، از تاکتیک‌های دیگران کپی برداری نکنید.

برای افزایش اثربخشی محتوای آموزشی خودتان سازگار شوید

مربیان بزرگ برای مدت طولانی به تاکتیک‌های انتخابی خودشان پایبند نمی‌مانند، زیرا می‌دانند که اثربخشی واقعی، حاصل از بهبود مداوم روش‌های انتخابی آنها است. به کارهای قبلی خودتان، انتقادی نگاه کنید و در نظر بگیرید که کدام یک از مقالات قبلی، بهتر از بقیه کار می‌کنند. هرچه بیشتر یاد بگیرید و روشی را که ایجاد کرده اید تغییر دهید، فضای بیشتری برای رشد خواهید داشت.

تولید محتوای آموزشی

بازخورد خوانندگان را تجزیه و تحلیل کنید

هر کاری که می‌توانید انجام دهید تا از خوانندگان خودتان، بازخورد بگیرید. نظرات کاربران را در انتهای پست‌های ارسال شده در شبکه‌های اجتماعی بخوانید. یک نظرسنجی برای جمع آوری بازخورد عینی در مورد کار خودتان انجام دهید. این کار، بهترین راه برای آشنایی با نقاط قوت و ضعف است و به شما امکان بهینه سازی محتوای آموزشی را می‌دهد.

در نهایت…

یک شبه امکان یادگیری نحوه نوشتن مقالات آموزشی وجود ندارد. اما به مرور زمان با حوصله و کسب تجربه، قادر به تولید محتوای آموزشی خوب خواهید بود. کار منظم روی استراتژی محتوا، کلید ارتقای موفقیت آمیز هر شرکتی است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا