آخرین اخباراقتصادی

چگونه با استفاده از تتر کلاهبرداری میلیون ها سرمایه از دست رفت؟

چگونه با استفاده از تتر کلاهبرداری میلیون ها سرمایه از دست رفت؟

در بازار پیچیده رمزارزها، گاها با پروژه‌های کلاهبرداری و اسکم روبه‌رو می‌شویم. متأسفانه، افرادی که اطلاعات کافی درباره روش‌های تقلبی تتر ندارند، در دام می‌افتند و ضرر می‌کنند. با توجه به شهرت و پذیرش گسترده تتر در پلتفرم‌های ارز دیجیتال، خریداران زیادی جذب شده‌اند. افزایش ارزش تتر، زمینه مناسبی برای فرصت‌طلبان فراهم کرده و به تبع آن، مواردی از کلاهبرداری تتر نیز رخ داده است.

با توجه به این وضعیت، تصمیم گرفته‌ایم در این نوشتار درباره تشخیص تتر جعلی و راه‌های مقابله با آن توضیح دهیم. حتی اگر فعالیت فعلی در بازار ارزهای دیجیتالی ندارید، به شدت توصیه می‌شود این مطلب را مطالعه کنید؛ زیرا ممکن است شما نیز در آینده در دام متقلبان بیفتید.

تتر چیست؟

تتر با نماد USDT، یک نوع ارز دیجیتال در بازار رمزارزهاست که از سایر ارزهای بی‌پشتوانه متمایز می‌شود. این ارز به عنوان یک استیبل کوین یا ارز دیجیتال پایدار شناخته می‌شود. در مقایسه با بیت‌کوین و دیگر رمزارزها، تتر دارای تفاوت‌های کلیدی است. یکی از ویژگی‌های مهم تتر این است که ارزش آن به پشتوانه‌ای که دارد، وابسته است. به این معنا که هر تغییر در ارزش پشتوانه تتر (که دلار آمریکاست)، تأثیر مستقیمی بر ارزش تتر دارد؛ به همین دلیل، تتر به عنوان یک استیبل کوین مشخص می‌شود. ارزش تتر همواره با مقدار ۱ دلار آمریکا برابر است.

چگونه با تتر تقلبی، کلاهبرداری می‌کنند؟

روزانه، کلاهبرداران به دنبال روش‌های جدید برای سرقت اطلاعات یا دارایی‌های مردم می‌گردند. اکنون، رایج‌ترین روش‌های کلاهبرداری تتر در سه دسته قرار می‌گیرند که در ادامه به بیان آن‌ها می‌پردازیم.

1- کلاهبرداری با کیف پول ارز دیجیتال جعلی

در این نوع، کلاهبرداران سایبری کاربران را ترغیب می‌کنند تا کیف پول تقلبی ارز دیجیتال را از طریق پیوند مورد نظر خود دانلود کنند. در این روش، کیف پول ارز دیجیتال می‌تواند یک نسخه جعلی از کیف پول‌های مشهور مانند تراست ولت باشد یا حتی یک نرم‌افزار مخرب. متأسفانه، به دلیل عدم دقت کافی، افراد زیادی به نصب آن‌ها می‌پردازند. به همین دلیل، توصیه می‌شود تا کیف پول‌های ارز دیجیتال خود را فقط از وب‌سایت‌های رسمی توسعه‌دهنده‌ها دریافت کنید.

2- کلاهبرداری با سایت های اینترنتی جعلی

ارسال پیام‌هایی به شبکه‌های اجتماعی که شامل لینک‌های مخرب هستند، یکی دیگر از روش‌های قدیمی در کلاهبرداری تتر آنلاین است. این لینک‌ها با ترفندهای مختلف از جمله پروژه‌های مرتبط با تتر مبادله‌ای با ارزهای دیجیتال، باعث هدایت قربانیان به سایت‌های تقلبی می‌شوند. افرادی اخیرا پیام‌هایی دریافت کرده‌اند که شامل نام کاربری و رمز عبور برای ورود به یک سایت خاص با میزان زیادی تتر می‌شود. برای دستیابی به تتر، کاربران مجبور به پرداخت مبلغی می‌شوند. متأسفانه برخی افراد به این دستورالعمل دروغین پاسخ می‌دهند، در حالی که این سایت‌ها در واقع تقلبی بوده و پس از جلب اعتماد قربانیان به پرداخت مبالغ بیشتر، به طور ناگهانی از دسترس خارج می‌شوند.

3- کلاهبرداری با وعده اعطای تتر رایگان

تعداد زیادی از پروژه‌های کلاهبرداری تتر، با وعده‌های تقلبی ارائه تتر رایگان، توجه و اعتماد کاربران را به خود جلب می‌کنند. آن‌ها از تبلیغات فراوان در شبکه‌های اجتماعی بهره می‌برند و از افراد مشهور یا اینفلوئنسرها برای ترویج پروژه‌های خود استفاده می‌کنند. این اقدامات به‌عنوان یکی از روش‌های معمول آن‌ها شناخته می‌شود. بعد از جمع‌آوری مقادیر موردنظر و دستیابی به اهداف خود، مسئولان پروژه معمولا به‌صورت ناگهانی ناپدید می‌شوند.

چگونه کلاهبرداری تتر را تشخیص دهیم؟

در حوزه ارزهای دیجیتال، یکی از روش‌های کلاهبرداری شامل ترویج تترهای تقلبی است. افراد بی‌توجه به جزئیات ممکن است سرمایه خود را از دست دهند. با استفاده از روش‌های مناسب می‌توان تترهای تقلبی را شناسایی کرد. در ادامه به بررسی روش‌هایی برای شناسایی کلاهبرداری تتر تقلبی می‌پردازیم.

بررسی لوگوی تتر

شناسایی تراکنش‌های تتر قلابی به سادگی از طریق بررسی لوگوی تتر امکان‌پذیر است. هر رمزارز در بازار کریپتوکارنسی دارای یک لوگوی منحصربه‌فرد است که تشخیص آن به راحتی انجام می‌شود. لوگوی تتر نیز برای استیبل کوین خود طراحی شده و اگر تراکنشی با لوگو مطابقت نداشته باشد، احتمالا تتر تقلبی است.

بررسی آدرس کانترکت تتر

از آنجا که تتر در چندین بلاکچین مختلف قابل انتقال است، تشخیص تراکنش‌های واقعی از تقلبی ممکن است کمی دشوار باشد. روش متداول برای انتقال تتر، استفاده از تتر ERC-20 در بستر اتریوم است. آدرس‌های ERC-20 با پیشوند “0x” شروع شده و دنباله اعداد آن‌ها به طور خاص به آدرس کیف پول مرتبط اشاره دارد. در بستر ترون نیز، تتر قابل انتقال است. آدرس‌های تتر در ترون با حرف بزرگ “T” آغاز شده و بقیه‌ اعداد نیز به طور خاص به آدرس کیف پول ارتباط دارند.

بررسی وضعیت تتر در بازار

تتر به عنوان پراستفاده‌ترین استیبل‌کوین در بازار شناخته می‌شود. برای تشخیص اصالت یا تقلبی بودن تتر، می‌توانید با جستجوی آدرس تراکنش در مرورگرهای بلاکچین، اطلاعات لازم را به دست آورید. پس از پیدا کردن نتایج، با کلیک روی نماد تتر، می‌توانید جزئیات ارزش بازاری تتر را مشاهده کنید. اگر هیچ اطلاعاتی از ارزش بازار نمایش داده نشد، تتر ارسالی ممکن است، تقلبی باشد.

بررسی آدرس قرارداد

تمامی تراکنش‌های داخل شبکه بلاکچین، از بیت‌کوین گرفته تا سایر ارزهای دیجیتال، قابلیت پیگیری دارند. این پیگیری توسط کد هشی که در هر تراکنش ایجاد می‌شود و آدرس‌های قرارداد صورت می‌گیرد. با این حال، افراد کلاهبردار ممکن است با تغییر آدرس قرارداد، کلاهبرداری تتر تقلبی را انجام دهند.

منبع :

https://fahhaam.com/?p=3564

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا