آخرین اخباراقتصادی

چگونه از فارکس کسب سود کنم؟ مزایای استفاده از سیگنال رایگان فارکس

بسیاری از افراد علاقمند به بازارهای مالی مانند فارکس با هدف کسب سود، استفاده از تحلیل‌ها، استراتژی‌ها و تجربیات معامله‌گران حرفه‌ای به کانال‌های سیگنال روی می‌آورند. البته پیدا کردن یک کانال سیگنال فارکس کمی دشوار است و این موضوع به دغدغه معامله‌گران تبدیل شده است.

نوشته های مشابه

ارائه دهنده سیگنال می‌تواند یک تریدر حرفه‌ای در بازار، یک اندیکاتور، یک ربات و یا اکسپرت باشد. در واقع سیگنال فارکس محصول تجزیه و تحلیل بازار و نوسانات آن است که توسط ارائه دهندگان سیگنال به اشتراک گذاشته می‌شود. در میان این گزینه‌ها، معمولا افرادی که با بازار آشنایی کافی دارند، مایلند تا از کانال‌های سیگنال استفاده کنند تا بتوانند بر روی معاملات خود نظارت داشته و حساب خود را مدیریت کنند.

ویژگی‌های سیگنال فارکس معتبر

ویژگی‌های یک سیگنال فارکس معتبر عبارتند از:

  • مشخص بودن نقطه‌ی ورود
  • مشخص بودن میزان حد سود که حداکثر شامل ۳ تیک پرافیت (Take Profit) است
  • منطقی بودن حد ضرر

انواع سیگنال فارکس

به طور کلی سیگنال‌های فارکس به چهار دسته زیر تقسیم می‌شوند.

سیگنال استاندارد: این نوع از سیگنال توسط تحلیل گران تکنیکال صادر شده و نقطه ورود به بازار و میزان حد سود و ضرر در آن تعیین می‌شود. این نوع از سیگنال بر اساس قیمت فعلی بازار صادر شده و نیازمند این است که بلافاصله یا با فاصله زمانی کم، بعد از ارائه، بر روی حساب معاملاتی اجرا شود.

سیگنال پندینگ: همانطور که از نام این نوع سیگنال مشخص است قیمت فعلی با قیمت مورد نظر جهت ورود به معامله، فاصله داشته و نیاز به ورود فوری به معامله نیست. بنابراین کسانی که از این سیگنال‌ها استفاده می‌کنند می‌توانند با حوصله اوردرگذاری کرده و منتظر رسیدن قیمت به نقطه ورود باشند.

سیگنال بر اساس اخبار: این نوع از سیگنال‌ها پیش از انتشار خبر صادر شده و به نوعی روند قابل انتظار پس از انتظار خبر را پیش‌بینی می‌کنند. ارائه‌دهندگان سیگنال خبری معمولا تحلیل گران بنیادین بوده و سیگنال‌هایی جهت دریافت سود‌های سنگین در کوتاه‌ترین زمان ممکن بر اساس نوسانات شدید را صادر می‌کنند.

سیگنال تهاجمی: پر ریسک‌ترین نوع سیگنال فارکس، سیگنال تهاجمی است که بدون تعیین حد سود و ضرر صادر می‌شوند. پس از صدور این نوع از سیگنال، چنانچه حرکت خلاف جهت حرکت بازار باشد سیگنال تا زمانی که قیمت در جهت موافق معامله حرکت کند تکرار می‌شود. استفاده از این نوع سیگنال نیازمند پشتوانه و مدیریت مالی قوی و ریسک‌پذیری بالایی است.

کانال سیگنال فارکس چیست؟

ارائه دهندگان سیگنال برای به اشتراک گذاشتن سیگنال‌های خود از برنامه‌های مختلفی چون تلگرام، واتس اپ، ایمیل، دیسکورد و… استفاده کرده و سیگنال‌های خود را به دو صورت سیگنال رایگان فارکس یا VIP ارائه می‌کنند. معمولا تلگرام یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای ارسال سیگنال به دنبال کنندگان به حساب می‌آید. در کانال‌های رایگان که نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای نبوده و معمولا سیگنال‌های ضعیف‌تر و یا دارای سود کم‌تر ارائه شده اما در کانال‌های VIP سیگنال‌های پر بازده با جزئیات دقیق‌تر ارائه می‌شود.

یک کانال سیگنال فارکس معتبر چه ویژگی‌هایی دارد؟

با توجه به سود قابل‌توجهی که کانال‌های سیگنال‌دهی دارند روزبه‌روز بر تعداد آن‌ها افزوده شده و بسیاری از این کانال‌ها سیگنال‌های نادرست و غیر واقعی ارائه میکنند. بنابراین بهتر است برای مطمئن شدن از کانال مورد نظر موارد زیر را بررسی کنید.

کیفیت سیگنال‌ها

یکی از مهم‌ترین مواردی که پیش از استفاده از سیگنال‌های یک کانال باید رعایت کنید بررسی کیفیت سیگنال‌های آن‌ها است. ممکن است یک کانال ارائه دهنده سیگنال رایگان فارکس وجود داشته باشد که حتی از کانال‌های اشتراکی نیز سود ده‌تر باشد. بنابراین لزوما پرداخت اشتراک تضمین کننده دریافت سیگنال‌های با کیفیت نیست.

بررسی نظرات دیگر کاربران

با بررسی نظرات کاربران درباره کانال مورد نظر تا حدود زیادی می‌توان از عملکرد آن‌ها آگاهی به دست آورد. البته بسیاری از نظرات نیز می‌تواند غیر واقعی بوده و توسط گردانندگان کانال ثبت شده باشند. بنابراین سعی کنید کانالی را انتخاب کنید که تعداد نظرات زیادی برای آن‌ها ثبت شده باشد.

سوابق فعالیت کانال

انتخاب کانال‌هایی که سابقه طولانی مدت دارند می‌تواند تا حدی نشان دهنده عملکرد مناسب آن‌ها باشد زیرا اگر این نوع کانال‌ها عملکرد مناسبی نداشته باشند، نمی‌توانند برای مدتی طولانی دوام بیاورند و به راحتی اعتبار خود را از دست می‌دهند.

هزینه اشتراک

یکی دیگر از مواردی که در انتخاب یک کانال سیگنال می‌تواند حائز اهمیت باشد متناسب بودن هزینه اشتراک ماهیانه با میزان سرمایه شماست. بنابراین چنانچه سرمایه شما ناچیز است، استفاده از کانال‌های ارائه کننده سیگنال رایگان فارکس که معتبر نیز هستند می‌تواند مفید‌تر باشد.

تضمین بازگشت پول و یا ارائه سیگنال رایگان

برخی از کانال‌ها با ارائه سیگنال رایگان فارکس این امکان را برای مشتریان خود فراهم می‌کنند تا پیش از خرید اشتراک، سیگنال‌های رایگان آن‌ها را تست کرده و تصمیم به انتخاب بگیرند. اگر کانال مورد نظر سیگنال رایگان ارائه نمی‌کند بهتر است گزینه‌ای را انتخاب کنید که تضمین بازگشت پول را داشته باشد. در واقع معمولا کانال‌هایی که چنین تضمینی را می‌دهند از کیفیت بالاتری نیز برخوردار هستند.

نکات اساسی در استفاده از کانال‌های سیگنال رایگان فارکس

رعایت مدیریت ریسک، عدم ورود به معامله‌ای که قیمت از نقطه ورود سیگنال عبور کرده و وارد سود شده است، عدم افزایش حجم معاملات پس از خوردن حد ضرر، عدم باز کردن بیش از ۰.۰۳ لات معامله در ازای هر ۱۰۰۰ دلار سرمایه، عدم استفاده از بیش از ۵ درصد سرمایه در مجموع معاملات، همه و همه قوانین و نکاتی هستند که برای استفاده از سیگنال‌ها باید در نظر بگیرید و به آن‌ها پایبند باشید.

سخن آخر سیگنال رایگان فارکس

در این نوشته متوجه شدیم که می‌توانیم از طریق دریافت سیگنال‌های صادر شده توسط ارائه دهندگان سیگنال وارد معامله شد و با رعایت نکاتی مانند مدیریت ریسک، مدیریت سرمایه، پایبندی به ضوابط و… از بازار فارکس کسب درآمد کرد. با این وجود پیدا کردن یک کانال سیگنال معتبر بسیار مهم است. به‌طور‌کلی استفاده از سیگنال برای کسب سود کافی نبوده و عوامل مختلفی می‌توانند بر موفقیت شما در این بازار تاثیرگذار باشند.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا