آخرین اخباراقتصادی

چگونه از سایت های خارجی با گیفت کارت خرید کنیم؟

 

در حال حاضر به دلیل وجود تحریم امکان خرید از خارج کشور به وسیله کارت‌های بانکی داخلی وجود نداشته و ایرانیان داخل کشور برای خرید‌های خود باید پرداخت ارزی داشته باشند. که یکی از روش ها استفاده از گیفت کارت ها هست.

 

چگونه از سایت های خارجی با گیفت کارت خرید کنیم؟

در حال حاضر به دلیل وجود تحریم امکان خرید از خارج کشور به وسیله کارت‌های بانکی داخلی وجود نداشته و ایرانیان داخل کشور برای خرید‌های خود باید پرداخت ارزی داشته باشند. با توجه به رشد بسیار سریع بازار تجارت الکترونیک علاقه‌مندان به خرید از فروشگاه‌های آنلاین و یا کسب کارهایی که نیاز به داد و ستدهای برون مرزی دارند، برای پرداخت‌های خود می‌توانند از درگاه‌های پرداخت آنلاین ارزی استفاده کرده و اقدام به خرید و فروش کنند. در ادامه مطلب روش‌های پرداخت ارزی را معرفی کرده و به بررسی مزایا و معایب آن‌ها می‌پردازیم.

درگاه پرداخت ارزی آنلاین به چه معنا است؟

درگاه پرداخت ارزی در اصل وسیله‌ای ارتباطی بین فروشگاه‌های مجهز به این درگاه با مشتریان خود در نقاط مختلف جهان به شمار می‌آید. در واقع این نوع درگاه‌ها منطبق بر تمامی کارت‌های بانکی و اعتباری بین المللی بوده و افرادی که قصد خرید اینترنتی از دیگر نقاط جهان را دارند، به راحتی و از طریق این درگاه‌ها می‌توانند پرداخت ارزی داشته باشند.

ایرانیان به دلیل وجود تحریم‌ها از شبکه‌های بانکی بین المللی محروم بوده و بنابراین برای پرداخت‌های برون مرزی خود می‌توانند از طریق درگاه‌های اینترنتی اقدام کنند. از مهمترین درگاه‌های پرداخت آنلاین می‌توان به ویزا کارت، پی پال، مستر کارت، پرفکت مانی و وب مانی اشاره کرد.

روش‌های پرداخت ارزی

به طور کلی پرداخت ارزی از طریق کارت‌های اعتباری، کیف پول‌های الکترونیک و گیفت کارت امکان‌پذیر است. جهت آشنایی بیشتر با این روش‌ها نگاهی اجمالی به هر یک خواهیم داشت.

پرداخت ارزی به وسیله کارت‌های اعتباری

ایرانیان امکان استفاده از کارت‌های اعتباری بین المللی رایج مانند مستر کارت، ویزا کارت و سایر کارت‌های اعتباری را به راحتی نداشته اما پلتفرم‌های پرداخت ارزی آنلاین با استفاده از این کارت سفارش‌های مشتریان خود را به انجام می‌رسانند.

پرداخت ارزی از طریق کیف پول الکترونیک

امروزه پرداخت‌های ارزی از طریق کیف پول‌های الکترونیک و به ویژه پی پال (PayPal) بسیار رایج شده و کاربران آن می‌توانند از مزایایی مانند سرعت بالا و ساده بودن در کنار امنیت بسیار خوب آن بهره برده و از وب سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین بسیار گسترده‌ای اقدام به خرید کنند. نکته منفی درباره این سرویس کارمزد نسبتا بالا و عدم امکان استفاده ایرانیان از خدمات آن به شمار می‌آید.

پرداخت ارزی از طریق گیفت کارت

با استفاده از گیفت کارت امکان پرداخت و انتقال مستقیم ارز وجود نداشته اما با استفاده از آن‌ها امکان شارژکردن حساب‌های مربوط به هر یک وجود دارد. برای مثال با استفاده از گیفت کارت اسپاتیفای (Spotify) می‌توان حساب خود را شارژ کرد و به واسطه آن اقدام به خرید از وب سایت‌های مربوط به خود آن کرد. همچنین به عنوان نمونه‌ای مشهور دیگر می‌توان به گیفت کارت مایکروسافت اشاره کرد که می‌توان حساب کاربری شخصی را به وسیله آن شارژ نمود.

مزایای استفاده از درگاه‌های پرداخت ارزی آنلاین

هر یک از درگاه‌های پرداخت ارزی آنلاین دارای مزایای مربوط به خود بوده و به طور کلی تمامی آن‌ها مزایای مشترکی به قرار زیر دارند.

سرعت بالا

پرداخت ارزی نسبت به روش‌های سنتی پرداخت بسیار سریع‌تر و آسان‌تر بوده و در هر قوتی از شبانه روز امکان انتقال وجه برای مشتریان فراهم خواهد بود. در روش‌های سنتی مانند چک، حواله و… افراد دارای محدودیت زمانی بوده و در ساعات مشخصی از روز امکان پرداخت را دارند.

با استفاده از روش‌های پرداخت الکترونیک این محدودیت‌ها برداشته شده و افراد بدون هیچ محدودیت زمانی می‌توانند پرداخت‌های خود را در کمترین زمان ممکن انجام دهند.

امنیت بالا

امنیت سیستم پرداخت ارزی در روش‌های مختلف پرداخت متفاوت بوده و از روش‌هایی مانند رمز یکبار مصرف، رمزگذاری، توکن سازی، اس اس ال و… جهت بالا بردن امنیت پرداخت استفاده می‌شود. با استفاده از این روش‌ها پرداخت‌های ارزی بسیار امن شده و کاربران می‌توانند با خیال راحت اقدام به تراکنش کنند.

بالا رفتن حس رضایتمندی خریدار و فروشنده

با توجه به آنکه در پرداخت‌های الکترونیک امکان خرید به صورت پس پرداخت از طریق سرویس pay later وجود دارد مشتریان بدون نیاز به پرداخت در موقع خرید می‌توانند از اعتبار خود خرج کرده و سپس در موعد مقرر اقدام به تسویه حساب کنند.

به این صورت مشتری حق انتخاب بیشتری داشته و حس بهتری نسبت به خرید خواهد داشت؛ در نتیجه تعداد بیشتری از افراد امکان خرید را پیدا کرده و به دنبال آن فروشندگان نیز سود بیشتری را کسب خواهند کرد.

کاهش هزینه‌های پردازش

استفاده از سیستم پرداخت ارزی هزینه‌های مربوط به پردازنده کارت را نداشته و تنها شامل هزینه مربوط به ارائه دهنده خدمات است که بسیار کمتر از هزینه‌های اتصال به پردازنده کارت می‌باشد.

کم شدن احتمال سرقت دارایی

روش‌های پرداخت ارزی در مقابل پرداخت نقد بسیار امن‌تر بوده و احتمال دزدیده شدن پول بسیار کمتر است. در روش‌های سنتی پرداخت افراد مجبور به حمل پول نقد به همراه خود بوده که می‌تواند بسیار خطرناک بوده و مورد سرقت قرار بگیرد.

شفاف بودن فرآیند پرداخت

هنگامی که از روش پرداخت ارزی جهت انتقال وجه استفاده می‌کنید، تمام جزئیات پرداخت اعم از مبلغ، تاریخ، ساعت، مبدا، مقصد و بسیار یاز جزئیات دیگر با دقت تمام ثبت شده و قابل دسترس هستند.

کمک به طبیعت

استفاده از روش‌های پرداخت آنلاین عملا استفاده از کاغذ را تا حد چشمگیری کاهش داده و در نتیجه درختان کمتری برای تولید کاغذ بریده شده و زباله‌های کمتری نیز تولید می‌شود.

سخن پایانی

در این نوشته با روش‌های مختلف پرداخت ارزی آشنا شدیم و متوجه شدیم که پرداخت ارزی می‌تواند روشی برای انتقال وجه به صورت برون مرزِ و یا خرید از نقاط مختلف جهان محسوب شود. استفاده از درگاه‌های پرداخت آنلاین می‌تواند سرعت و امنیت کار را به شدت بالا برده و هزینه‌ها را کاهش دهد. افراد با استفاده از این روش‌ها می‌توانند علاوه بر کمک به طبیعت اطلاعات پرداخت را با شفافیت هر چه تمام‌تر در اختیار داشته باشند. برای خرید از سایت های خارجی چون نیاز به گیفت کارت دارید میتوانید به وب سایت آی پینز مراجعه کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا