استان هاخراسان جنوبیویژه

پرونده گازرسانی به روستاهای سرایان بسته می شود

«محمود هاشمی»در مراسم تودیع و معارفه مسئولان فعلی و قبلی اداره گاز شهرستان سرایان اظهار کرد: با تزریق گاز به آخرین روستای عشایری، سرایان به عنوان اولین شهرستان در استان که تمام نقاط روستایی از نعمت گاز برخوردار می شوند پرونده گاز رسانی به روستاهای خود را به طور کامل می بندد.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های فرماندار شهرستان، بالاترین میزان برخورداری روستایی از نعمت گاز متعلق به شهرستان سرایان است، اظهارکرد: در حال حاضر عملیات گاز رسانی به سه روستای عشایری از شهرستان در دست اقدام است که دو روستا عملیات زیرساختی به اتمام رسیده و روستای دیگر در دست اجرا و مراحل پایانی را می گذراند و به محض انجام کارهای نهایی خط انتقال کار انشعاب در این سه روستا اجرایی می شود.

​مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی ادامه داد: تا یک ماه آینده کار گازرسانی به سه روستا نهایی می شود و گازرسانی به روستای چاه طالب به عنوان آخرین روستای شهرستان نیز در دهه فجر سال جاری با 34 کیلومتر خط انتقال به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر 98 درصد جمعیت روستایی شهرستان سرایان از نعمت گاز برخوردار هستند، یاداور شد: کار گاز رسانی همواره ادامه دارد؛ یکی از رسالت‌های شرکت گاز در شهرستان و استان گازرسانی به مساکن محرومین در قالب مسکن محرومان است که با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در دست اقدام است.

هاشمی با ارایه گزارشی از وضعیت گاز رسانی در استان گفت: قبل از سال 96 فقط 215 روستای استان با پوشش جمعیتی 37 درصدی از نعمت گاز برخوردار بودند ولی در سه سال اخیر 736 روستا گازرسانی و در مجموع 951 روستای استان با پوشش 84 درصدی از نعمت گاز برخوردار شدند که این رقم تا پایان هفته دولت سال جاری به 182 روستا و تا پایان سال جاری به 407 روستا افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه با بیان خدمات گازرسانی در حوزه صنعت اضافه کرد: تا هفته دولت 96 در سطح استان  450 واحد صنعتی گازدار بودند که در حال حاضر به 1042 واحد افزایش یافته است و استان خراسان جنوبی از لحاظ گازرسانی به واحدهای صنعتی بالاترین رتبه را در کشور از آن خود کرده است.

هاشمی در ادامه خدمات گاز رسانی در حوزه شهری را متذکر شد و با بیان اینکه تا سال 96 فقط 22 شهر از نعمت گازرسانی برخوردار بودند، افزود: در سه سال اخیر و در دولت دوازدهم با برخورداری 10 شهر دیگر در مجموع شهرهای برخوردار از نعمت گاز شهری به 32 شهر افزایش یافته است.

«ابراهیم رسولی مقدم» فرماندار سرایان هم در این جلسه با تقدیر از تلاش‌های انجام شده و حرکت جهادی متولیان گاز استان در حوزه گازرسانی به نقاط شهری و روستایی شهرستان سرایان گفت: در اجرای پروژهای ایجادی شهرستان تا به امروز هیچ کدام از ادارات به پای شرکت گاز نمی رسد و مدیران این مجموعه اجرای پروژه ها را با سبک جهادی که نیاز امروز جامعه می باشد دنبال می کنند.

وی به محدودیت‌های حاکم در اجرای پروژها و مشکلات واردات اشاره کرد و گازرسانی به مجتمع گلخانه ای، مجتمع دامداری و سرایداری‌های موجود در این مجتمع ها را به عنوان بخشی از نیازهای شهرستان مطرح کرد.

در پایان «خزایی» به عنوان مدیر جدید اداره گاز شهرستان معرفی و از خدمات «خاکسار»مدیر قبلی قدردانی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا