آخرین اخبارکارآفرینی

پرداخت ۳۲ درصد تسهیلات به زنان کارآفرین

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ۳۲ درصد تسهیلات پرداختی صندوق را متعلق به بانوان کارآفرین عنوان کرد و از حمایت مالی بیش از ۵۵۰۰ صندوق خرد محلی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نقش نیوز به نقل از ایسنا ، نعمت الله رضایی اظهار کرد: در یکسال و نیم گذشته بیش از ۳۰۰۰ صندوق خرد محلی در سراسر کشور تشکیل شده و تعداد صندوق‌هایی که تاکنون مورد حمایت قرار گرفته اند به بیش از ۵۵۰۰ صندوق رسیده است.

وی در توضیح مزیت راه اندازی صندوق‌های خرد محلی گفت: ویژگی صندوق‌ها این است که بخشی از منابع، آورده افراد است که معادل یا بیشتر از آن را صندوق می پردازد تا در قالب مدیریت خودشان به اعضا تسهیلات پرداخت کنند یا برای انجام فعالیت‌های اقتصادی و وام‌های ضروری مدنظرشان استفاده کنند تا در مواقع خاص اقتصادی بتوانند منابع حداقلی را در اختیار گرفته و متناسب با آن فعالیت خود را پیش ببرند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در ادامه ۳۲ درصد تسهیلات پرداخت شده از سوی صندوق را مربوط به کارآفرینان زن عنوان کرد و گفت: زنان عمده شاغلانی هستند که از طریق منابع صندوق اقدام به راه اندازی کسب و کار کرده اند و حدود ۴۷ درصد اشتغال مدنظر که رصد کرده ایم مربوط به بانوان بوده است.

رضایی بخش اعظم تسهیلات پرداختی صندوق را متعلق به طرح‌های خرد و اشتغالزا دانست و گفت: ۵۰ درصد تسهیلات صندوق  به بخش خدمات، ۳۴ درصد کشاورزی و ۲۶ درصد به صنعت پرداخت شده است.
وی همچنیت درباره میزان تسهیلاتی که صندوق کارآفرینی امید در اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری پرداخت کرده است، گفت: تاکنون بیش از ۳۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی صندوق کارآفرینی امید در قالب اشتغال پایدار روستایی پرداخت شده و بیشتر طرح هایی که از تسهیلات بهره مند شده اند، متعلق به طرح های بخش کشاورزی بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا