استان هاخراسان جنوبیویژه

پرداخت ۱۸۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض جهت احداث مسکن محرومان در خراسان جنوبی

خراسان جنوبی – رضا بهنام – «علی اصغر آسمانی مقدم» در نشست اعضای کمیته های نهضت کمک مومنانه در خراسان جنوبی اظهار داشت: سال گذشته جهت کمک به احداث مسکن محرومین در روستاهای استان پنج هزار واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفت و تاکنون همه این واحدها به متقاضیان اعطا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: در راستای احداث این واحدهای مسکونی 125 میلیارد تومان کمک بلاعوض به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده بود.

وی با اشاره به اینکه امسال طرح احداث مسکن اقشار کم درآمد در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت اجرا می شود، افزود: در این راستا به ازای هر واحد 30 میلیون تومان کمک بلاعوض و 50 میلیون تومان وام قرض الحسنه با بازپرداخت 15 ساله پرداخت شده است.

آسمانی مقدم در ادامه بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 180 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به متقاضیان واجد شرایط جهت احداث مسکن محرومین در خراسان جنوبی پرداخت شده است و امسال 6 هزار واحد مسکونی در استان در دست احداث قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: امسال حدود 5 میلیارد و یکصد میلیون تومان برای یک هزار و 200 واحد مسکونی نیمه تمام در استان از محل حساب ۱۰۰ امام راحل پرداخت شده است.

وی به بحث پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکونی آسیب دیده ناشی از سیل و زلزله اشاره کرد و افزود: در این راستا اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان به صورت بلاعوض پرداخت شده است و چهار هزار و 379 واحد از این تسهیلات در استان استفاده کردند.

آسمانی مقدم در پایان با اشاره به بحث تامین مسکن طلاب و روحانیون استان اظهار کرد: در این راستا برای احداث ۳۰ واحد مسکونی تفاهم نامه ای منعقد شده است و تاکنون برای ۱۵ واحد مسکونی اعتباری بالغ بر ۱۴۹ میلون تومان به صورت بلاعوض امسال پرداخت شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا