مناطق آزاد-گردشگری

پاریس در سال ۲۰۵۰ چگونه می‌تواند مردم را در گرمای ۵۰ درجه زنده نگه دارد؟

قرار است در روزهای آینده گزارشی به شورای شهر پاریس ارائه شود دمای تابستانی پایتخت فرانسه تا سال ۲۰۵۰ میلادی به ۵۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید. این گزارش تاکید دارد که اگر شهر پاریس در آینده بخواهد از «سناریوی کابوس‌وار» موج گرما جلوگیری به عمل آورد باید از هم اکنون با درختکاری، ایجاد باغ‌های عمودی و تطبیق ساعات کاری دست به کار شود.

نوشته های مشابه

پایتخت فرانسه به‌خاطر معماری نمادینی که دارد همه جا زبانزد است، اما بلوارهای دوست‌داشتنی و عریض و سقف‌های شیروانی‌مانند آن از جنس فلز «روی» در دمای گرم به‌عنوان یک «جاذب گرما» عمل می‌کنند.

طبق گزارشی که قرار است در روز پنجشنبه در ساختمان شهرداری پاریس در مورد آن بحث شود بدون تطبیق‌های فوری، این شهر ممکن است تا اواسط قرن میلادی جاری به طور غیرقابل تحملی داغ شود.

الکساندر فلورنتین، نماینده حزب سبز، سال گذشته در همان زمان آغاز تحقیق برای تهیه این گزارش هشدار داده بود که گرمای شدید در حال حاضر یک واقعیت است.

او گفت: «این نه یک پیشگویی است، نه شهود و نه یک فرضیه است. ما در شرایط اقلیمی جدیدی هستیم که در آن برخی از مردم همین حالا هم در رنج هستند و حتی بدتر هم خواهد شد.»

پاریس در سال ۲۰۵۰ چگونه می‌تواند مردم را در گرمای ۵۰ درجه زنده نگه دارد؟
پاریس در سال ۲۰۵۰ چگونه می‌تواند مردم را در گرمای ۵۰ درجه زنده نگه دارد؟

این تحقیق که «اصلا شوخی‌بردار به‌نظر نمی‌رسد» توسط یک گروه فراحزبی متشکل از سیاستمداران محلی و مهندس فرانک لیرزین، نویسنده کتاب «پاریس در مواجهه با تغییرات اقلیمی» تهیه شد.

دمای بالا همچنین زیرساخت‌های پاریس را ویران خواهد کرد. شبکه برق از قطع برق رنج خواهد برد و آب‌شدن آسفالت باعث بسته شدن جاده‌ها می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا