آخرین اخباراستان هاخراسان رضوی

وظیفه ما خدمت‌رسانی به مردم است/ وحدت و انسجام میان ارکان مدیریتی شهرستان باید حفظ و تقویت شود

رضا بهنام – خراسان رضوی – محمدصادق معتمدیان در جلسه با فرمانداران شهرستان‌های استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، مهم‌ترین اولویت در شرایط فعلی را کنترل شیوع ویروس کرونا عنوان و اظهار کرد: باید با استفاده از همه ظرفیت‌هایی که در اختیار داریم، برای پایین آمدن آمار مبتلایان تلاش کنیم.
استاندار خراسان رضوی وظیفه همه فرمانداران را نظارت بر اجرای مصوبات دانست و گفت: همه باید تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا باشیم و مصوبات ستاد را اجرایی کنیم.
وی با بیان لزوم همراه‌سازی مردم در جهت اجرای سیاست‌های ستاد ملی کرونا، بر حمایت و پشتیبانی از مردم از سوی همه دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی تاکید و خاطرنشان کرد: باید مطالبات به حق مردم شناسایی و پاسخ داده شود.
معتمدیان بر هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی در استان اشاره کرد و گفت: ایجاد وفاق، همدلی، تلاش مضاعف و شبانه روزی از جمله مهم‌ترین انتظارات ما از فرمانداران است.
وی بر وجود ظالمانه‌ترین و بی‌رحمانه‌ترین تحریم‌ها علیه کشور همزمان با شیوع ویروس کرونا و حوادث غیر مترقبه اشاره کرد و افزود: در چنین شرایطی جنگی باید صد در صد آماده باشیم و نسبت به ایفای وظایف خود تعهد داشته باشیم.
استاندار خراسان رضوی با بیان این که هیچ وظیفه‌ای بالاتر از خدمت‌رسانی به مردم نداریم، یادآور شد: به هیچ عنوان نباید اجازه دهیم یأس و ناامیدی بر مردم راه پیدا کند.
معتمدیان افزایش تعامل و ارتباط بی‌واسطه با مردم با حفظ پروتکل‌های بهداشتی را از جمله اقدام‌های موثر در جهت شناسایی مشکلات و مطالبات مردمی دانست و با تاکید بر برخورد با دستگاه‌هایی که از وظایف خود در قبال شهروندان تخطی می‌کنند، یادآور شد: باید هر چه سریع‌تر کمیته رصد و پایش برای پیگیری مشکلات و موانع شهرستان و جلوگیری از انباشت مطالبات مردم در شهرستان‌ها تشکیل شود.
وی بر توجه ویژه به پتانسیل‌ها و ظرفیت بومی هر منطقه و تمرکز بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی تاکید کرد و افزود: پیگیری و مطالبه‌گری برای اجرای طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری توسط معین‌های اقتصادی باید مدنظر قرار گیرد.
استاندار خراسان رضوی به تدوین و اجرایی نمودن برنامه‌های جهش تولید در راستای حمایت از صنایع و واحدهای تولیدی نیمه فعال استان اشاره کرد و گفت: توجه به ظرفیت‌های مرز و ساماندهی مبادلات تجاری و بین‌المللی و توسعه صادرات از مهم‌ترین برنامه‌های ما خواهد بود.
معتمدیان تلاش برای بهره‌گیری از ظرفیت نهادهای حاکمیتی در راستای کمک به توسعه مناطق کمتر برخوردار استان و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را مهم دانست و یادآور شد: تمرکز بر اجرای سند سازگاری با شرایط کم آبی استان با اجرای برنامه‌هایی همچون توسعه کشت گلخانه‌ای، تغییر الگوی کشت و تغییر زمان کشت، مدیریت مصرف منابع موجود آبی با اجرای تکالیف مشخص شده برای دستگاه‌هایی همچون آب و فاضلاب، آب منطقه‌ای، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی از اولویت‌های کاری ما در این بخش خواهد بود.
وی تعیین تکلیف معادن راکد، واگذاری و آزادسازی محدوده‌های بلوکه شده معدنی در استان و سرمایه‌گذاری در بحث فرآوری محصولات معدنی استان برای جلوگیری از خام فروشی را از مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌های مدیریت استان در بخش معادن برشمرد.
استاندار خراسان رضوی در پایان ضمن تاکید بر تلاش شبانه‌روزی برای رفع مشکلات مردم و اجرای برنامه‌های دولت در شهرستان‌ها، بر تسری و تقویت روحیه جهادی در لایه‌های مختلف مدیریتی و به ویژه کارکنان دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا