آخرین اخباراجتماعی

وزیرجهاد کشاورزی:طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها به نفع حوزه کشاورزی است

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه طرح مردمی سازی یارانه‌ها به نفع حوزه کشاورزی است، تشریح کرد: ما اسم این طرح را انقلاب در صنعت دام و طیور می‌گذاریم. در دنیا یارانه یا به حلقه اول(تولید کننده) یا به حلقه آخر (مصرف کننده) و یا به طول زنجیره می‌دهند؛ ما در ایران ارز ۴۲۰۰ تومانی را به وارد کننده داده‌ایم که تجربه این موضوع در دنیا وجود ندارد و در نهایت سبب شد ، بهره‌وری را در این صنعت بخشکانیم.

به گزارش نقش نیوز ، سید جواد ساداتی نژاد – وزیر جهاد کشاورزی – در همایش ملی بهره‌وری که همزمان با روز ملی بهره‌وری و بهینه سازی مصرف برگزار شد ، گفت: در دنیای  امروز به دلیل شرایط خاص ایجاد شده و جنگ اوکراین، حوزه غذا جهان را به چالش کشیده است و امنیت غذایی در همه جوامع، دولت‌ها و اجلاس به موضوع مهمی تبدیل شده که به آن اشاره می شود.

وی معتقد است: در جهان امروز یکی از مؤلفه‌های مهم اقتدار ملی، اقتدار غذایی است و تقریبا اتفاقات جهان در سال‌های گذشته نشان می‌دهد ، اقتدار غذایی کمتر از اقتدار نظامی نیست ، بنابراین همه دولت ها به دنبال ذخیره سازی، تأمین و نگران آینده غذا هستند.ساداتی نژاد عنوان کرد: دقیقا از زمانی که طرح ارز ۴۲۰۰ تومانی اجرا شد، میزان تغییرات کاربری اراضی کشاورزی در ایران هم افزایش یافتند و از همین الان می‌توان بارقه‌های شروع بهره وری را در کشاورزی مشاهده کنیم؛ ما به دنبال ارائه غذای سالم و ارزان به مردم هستیم که این راهی جز بهره‌وری ندارد.

وی در ادامه سخنانش گفت: در دنیا محصولات کشاورزی به صورت قراردادی تولید می‌شود ، بنابراین از ابتدای دولت ما تولید قراردادی گندم را آغاز کرده‌ایم؛ در واقع با هر کشاورز قرارداد بسته می‌شود که به آنها کود، بذر، سم و بیمه داده شود و در انتهای فصل که گندم را برداشت می‌کنند با آنها تسویه حساب شود. در سال ۱۴۰۱ کشت گندم را قراردادی خواهیم کرد و این امر سبب افزایش تولید گندم و در نهایت خودکفایی ما می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا