آخرین اخباربانک-بیمه-بورس

وام ۲ درصدی، امتیاز خرید اوراق  بانک قرض الحسنه مهر ایران

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در مراسم رونمایی از اوراق قرض‌الحسنه  با نماد «مهر ایران» گفت: فرآیند بانکداری قرض الحسنه توسعه خوبی داشته و بعد از افزایش سقف وام‌های افراد حقیقی و حقوقی خلاء اوراق قرض‌الحسنه در بازار سرمایه حس می‌شد که به تحقق رسید.

به گزارش پایگاه خبری نقش نیوز ؛ سعید شمسی نژاد با این توضیح افزود: متوسط رشد منابع  در این بانک بیشاز ۷۰ درصد بوده  و روزانه ۹ هزار فقره تسهیلات خرد پرداخت می‌شود. بانک قرض الحسنه کمترین معوقات را در نظام بانکی دارد که این رقم در حال حاضر به ۰.۴۶ درصد رسیده است. وی خاطر نشان کرد: ۳۰ درصد پرداخت تسهیلات امسال بدون ضامن، براساس اعتبارسنجی انجام شده است. در ادامه مدیر استان‌های بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز با بیان اینکه منابع بانک در حال حاضر ۱۵۰ همت است، گفت: مقرر است که بانک علاوه بر جذب سپرده‌ها از مردم، در جذب منابع غیر سپرده‌ای هم عمل کند، برهمین اساس اوراق قرض الحسنه با نماد مهر ایران در بازار سرمایه تعریف شده است.

احمد رضا کریمی،  تاکید کرد: از یکشنبه ۱۴ اسفند، به‌مدت ۵ روز عرضه آغاز می‌شود که  در گام اول ۱۰۰ میلیارد تومان  خواهد بود.وی افزود: سودی برای دارنده اوراق در نظر گرفته نمی‌شود.  بلکه دارنده اوراق می‌تواند با استفاده از این اوراق، وام قرض الحسنه با کارمزد ۲ درصد بدون اولویت و نوبت از بانک دریافت کند. همچنین این اوراق می‌تواند به عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات از بانک‌های دیگر مورد استفاده قرار گیرد. ضمن اینکه می تواند در بازار سرمایه به جای پرداخت پول نقد هم استفاده شود.  وی اطهار داشت: شیوه عرضه اسمی و بدون دامنه نوسان است، اوراق شبیه اوراق مشارکت و هر ورق ۱۰۰ هزارتومانی، ۷۰ تومان کارمزد دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا