استان هاخراسان جنوبیویژه

هیچ مورد مثبت کرونای هندی در مرز ماهیرود مشاهده نشده است

خراسان جنوبی – رضا بهنام – «محمد رضا رضایی» با بیان مطلب فوق گفت: اقدامات هلال احمر به مردم در چهار حوزه جوانان، داوطلبان، امداد و نجات و آموزش ارائه می شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در 11 شهرستان خراسان جنوبی شعب هلال احمر فعال است، اظهارداشت: هم اکنون 100 خانه هلال و 24 پایگاه امداد و نجات جاده ای به جامعه هدف در استان خدمات ارائه می دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هلال احمر در هر حادثه ای و در هر نقطه ای که حادثه رخ دهد، حضور دارد، افزود: امسال در هفته هلال احمر حدود 35 برنامه در استان اجرا می شود که به دلیل شیوع کرونا، برنامه تجمعی نخواهیم داشت.
رضایی دیدار با نماینده ولی فقیه و استاندار، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدای امدادگر، برگزاری نمایشگاه عکس یکسال با کرونا – یک قرن با مردم، برگزاری جشنواره خوشنویسی یک پیکر، اهدای خون، افتتاح 20 خانه هلال در استان، رونمایی از تجهیزات تخصصی امداد و نجات، اعزام کاروان سلامت به مناطق محروم با رعایت پروتکل های بهداشتی و اهدای هزار بسته غذایی به ارزش هر بسته 400 هزار تومان را از جمله برنامه های هفته هلال احمر در خراسان جنوبی عنوان کرد.

وی ارائه خدمات توانبخشی و درمانی با 50 درصد تخفیف و اهدای ماسک رایگان به مردم در داروخانه هلال احمر در 21 اردیبهشت را از دیگر برنامه های هفته هلال احمر دانست و گفت: همچنین در این هفته برگزاری اردوی جهادی در طبس و زیرکوه، تجلیل از خیرین هلال احمر، برگزاری مانور جاده ای و بهره برداری از پروژه های تولیدی پایگاههای امداد و نجات جاده ای استان را خواهیم داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه تمامی خدمات هلال احمر به مردم توسط 200 پرسنل، 8532 نیروی داوطلب و 18 هزار و 740نفر از جوانان هلال احمر ارائه می شود، ادامه داد: بیش از 27 هزار و 372 نفر به صورت داوطلبانه با هلال احمر خراسان جنوبی همکاری دارند.

رضایی در خصوص تامین اعتبارات آشیانه بالگرد استان هم گفت: امید است که در اعتبارات سال 1400 این موضوع به طور کامل محقق شود اما در حال حاضر بالگرد هلال در فرودگاه بیرجند نگهداری می شود و آشیانه بالگرد از اولویت های استان نیست.

وی با اشاره به اینکه تیم های نظارتی هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی از 25 اسفند در مرز ماهیرود تنها فعال خراسان جنوبی حضور دارند و از تمامی عواملی که از افغانستان وارد ایران می شوند تست کرونا می گیرد، گفت: تاکنون هیچ مورد مثبتی از کرونای هندی در مرز گزارش نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا