آخرین اخباراقتصادی

هند پایتخت الماس جهان می‌شود؟

هند بزرگترین دفتر جهان را به امید تسلط بر تجارت الماس ساخت.

نوشته های مشابه

به گزارش نقش نیوز به نقل از ایسنا، شهر سورات در ایالت گجرات در حال تقویت جاه طلبی‌های خود برای تبدیل شدن به پایتخت جهان برای صنعت الماس است.

یک مجتمع اداری جدید که از نظر اندازه از پنتاگون فراتر می رود، قرار است روز یکشنبه (۱۷ دسامبر) به طور رسمی در شهر سورات هند افتتاح شود و جاه‌طلبی‌های غرب هند برای تبدیل شدن به پایتخت الماس جهان را تقویت کند.

این مجتمع در سورات توسط نارندرا مودی افتتاح می‌شود که نشان‌دهنده پیروزی نمادین سیاسی دیگری برای نخست‌وزیر در ایالت خود است زیرا او به دنبال حمایت برای سومین دوره در انتخابات سال آینده است.

بورس الماس سورات در ایالت گجرات که مساحتی بالغ بر ۶.۷ میلیون فوت مربع یا ۶۲۰ هزار متر مربع را پوشش می‌دهد، با تکمیل آن در ماه جولای با هزینه‌ای بالغ بر ۳۲ میلیارد روپیه، به بزرگترین مجتمع اداری جهان تبدیل شد.

در حالی که بمبئی مدت‌ها مرکز صادرات الماس در هند بوده است، سورات که به عنوان شهر الماس نیز شناخته می‌شود، در پردازش جواهرات گرانبها غالب است و حدود ۹۰ درصد از الماس‌های خام دنیا قبل از فروش به خریداران در مکان‌هایی مانند ایالات‌متحده و چین در آنجا تراشیده و صیقل می‌شوند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، صنعت الماس هند حدود ۶ دهه پیش شروع به کار کرد و به دنبال کشف ذخایر بزرگ در استرالیا و اصلاحات اقتصادی هند در دهه ۱۹۹۰ سرعت گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا